Airbag/gordelspanner melding.
Airbag/gordelspanner melding.
Ik heb een beetje gelezen op het forum en blijkt dat dit een veelvoorkomend probleem is: airbag/gordelspannermelding.
Nu ben ik zo ver dat ik niet denk dat het mijn mat is, en ik liever geen bypassstekker wil kopen.
Ik wil de draden doorsolderen, en de stekker omzeilen (contactspray werkt niet).
Welke moet ik hebben? Haha. Is het de grote gele stekker?
Nu ben ik zo ver dat ik niet denk dat het mijn mat is, en ik liever geen bypassstekker wil kopen.
Ik wil de draden doorsolderen, en de stekker omzeilen (contactspray werkt niet).
Welke moet ik hebben? Haha. Is het de grote gele stekker?
Laatst gewijzigd door Bart70 op 11 mei 2020, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic naar juiste subforum verplaatst, dit is geen DIY
Reden: Topic naar juiste subforum verplaatst, dit is geen DIY
BMW E60 530 2004
CCC Idrive
CCC Idrive
Re: Airbag/gordelspanner melding.
Excuses. Ik lees nu pas dat ik de vraag ergens anders moet stellen en dit alleen voor DIYs is.
Ik kan hem zelf niet verplaatsen/verwijderen.
Misschien komt er een goede DIY in de reacties en staat hij terecht;).
Ik kan hem zelf niet verplaatsen/verwijderen.
Misschien komt er een goede DIY in de reacties en staat hij terecht;).
BMW E60 530 2004
CCC Idrive
CCC Idrive
Ik zou hem eerst uitlezen...om te kijken waar je moet zoeken en aan kunt denken.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Heb ik uiteraard gedaan. Gewist en kwam weer terug. Heb gelezen dat doorsolderen helpt....
BMW E60 530 2004
CCC Idrive
CCC Idrive
Volgens mij haal je verschillende aspecten door elkaar, maar dat kan ik niet beoordelen op afstand en zonder codes te zien met evt. omschrijving.
Ga eerst na wat het probleem door een meting of live data in de airbag module. Je kunt wel een connector er tussen uithalen en solderen, maar als bijv je mat kapot is (open circuit)....dan heeft dat toch geen zin?
Airbag connectoren kunnen inderdaad een bron van storingen zijn, als de controle weerstand enkele 0,x ohm afwijkt door corrosie of slecht contact. ALs het probleem hierin ligt --> inderdaad kosten/baten afwegen -->dan kun je overwegen om te solderen.
Gebruik newtis.info voor locaties en connectoren (en werking van de systemen)
Mijn advies, ga niet iets solderen op basis van wat je leest en eigenlijk niet weet? (bedoel het niet gemeen ofzo...maar ja..
)
Ga eerst na wat het probleem door een meting of live data in de airbag module. Je kunt wel een connector er tussen uithalen en solderen, maar als bijv je mat kapot is (open circuit)....dan heeft dat toch geen zin?
Airbag connectoren kunnen inderdaad een bron van storingen zijn, als de controle weerstand enkele 0,x ohm afwijkt door corrosie of slecht contact. ALs het probleem hierin ligt --> inderdaad kosten/baten afwegen -->dan kun je overwegen om te solderen.
Gebruik newtis.info voor locaties en connectoren (en werking van de systemen)
Mijn advies, ga niet iets solderen op basis van wat je leest en eigenlijk niet weet? (bedoel het niet gemeen ofzo...maar ja..
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
Ik snap je! Neem al het advies voor lief;).
Maar ik dacht die kabels solderen stelt niks voor, laat ik daar beginnen haha.
Foutcodes mbt airbag waren de volgende:
Gordelgesp 9891 onderbroken
Gordelgesp 9911 onderbroken
Herkenning bezetting passagiersstoel 9913 onderbroken.
Maar ik dacht die kabels solderen stelt niks voor, laat ik daar beginnen haha.
Foutcodes mbt airbag waren de volgende:
Gordelgesp 9891 onderbroken
Gordelgesp 9911 onderbroken
Herkenning bezetting passagiersstoel 9913 onderbroken.
BMW E60 530 2004
CCC Idrive
CCC Idrive
Fouten van Gesp en de Mat, die op hetzelfde moment optreden ? Vreemd.
525d E61 2007 pre-LCI
ik zou ook eens visueel goed kijken...2 manco vind ik ook eerlijk gezegd vreemd. Liggen de kabels/connectors "los(ser)" onder de stoel...kunnen ze knel hebben gelegen tussen rails of is er vocht tussen gekomen...etc..
Ga naar de dichtsbijzijnde stekker van de componenten, en meet op weerstand...is het een onderbroken circuit...
Vandaar uit werk je terug. Ik zag snel dat ze een gemeenschapeijke stekker hadden.
Inpa zou ook handig zijn...om wat parameters uit te lezen.
Ga naar de dichtsbijzijnde stekker van de componenten, en meet op weerstand...is het een onderbroken circuit...
Vandaar uit werk je terug. Ik zag snel dat ze een gemeenschapeijke stekker hadden.
Inpa zou ook handig zijn...om wat parameters uit te lezen.
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
Kheb die gele stekkers los gehad en bekeken en wat contactspray op gespoten. Hierna gewist en na 2 weken ongeveer kwam de fout weer terug.
Ik zal eens iemand benaderen die veel verstand heeft van elektriciteitwaardes met gereedschap, misschien weet hij meer.
Ik zal eens iemand benaderen die veel verstand heeft van elektriciteitwaardes met gereedschap, misschien weet hij meer.
BMW E60 530 2004
CCC Idrive
CCC Idrive