SGM/SIM 93F9
SGM/SIM 93F9
Heb ik weer hoor...na een bokkende CCC kreeg ik gisteren ook weer de airbag/spanner storing, even wissen dacht ik...en dat lukte, ware het niet dat ie weer terug kwam dus even dieper gezocht en 93F9 tegengekomen, wijzend op de Gatewaymodule.
Deze kreeg ik NIET gewist maar na een aantal pogingen lukte dit wel, de vraag is natuurlijk...wanneer komt ie weer terug.
Op het interweb is nogal veel te vinden aan mogelijke fixes, waaronder re-flashen, een accu 'plofkabel' etc.
Nog een mogelijkheid is spanningsprobleem dus ik zal vandaag eens het e.e.a. gaan meten.
Ik heb @Source al een PM gestuurd in de hoop dat ie mij kan helpen, als iemand nog ideeën heeft dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Deze kreeg ik NIET gewist maar na een aantal pogingen lukte dit wel, de vraag is natuurlijk...wanneer komt ie weer terug.
Op het interweb is nogal veel te vinden aan mogelijke fixes, waaronder re-flashen, een accu 'plofkabel' etc.
Nog een mogelijkheid is spanningsprobleem dus ik zal vandaag eens het e.e.a. gaan meten.
Ik heb @Source al een PM gestuurd in de hoop dat ie mij kan helpen, als iemand nog ideeën heeft dan hoor ik dat natuurlijk graag.
BMW F02 760Li High Executive '10

BMW G30 530i High Executive '17


BMW G30 530i High Executive '17

Re: SGM/SIM 93F9
Heb je de bekende programma's? ik denk dat inpa het beste is voor dit te zien...
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61- ... ng/X2wUuxm
zie de tabel...in bovenstaande link. Zelf evt newtis.info nalopen met jouw model/bouwjaar.
Als er een bepaalde weerstand te groot of klein is door....slecht contact,corrosie etc...en gezien dat het een tijd weg is gebleven?
Check stekkerverbindingen....
Maar ik denk dat source wel wat meer weet..
succes
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61- ... ng/X2wUuxm
zie de tabel...in bovenstaande link. Zelf evt newtis.info nalopen met jouw model/bouwjaar.
Als er een bepaalde weerstand te groot of klein is door....slecht contact,corrosie etc...en gezien dat het een tijd weg is gebleven?
Check stekkerverbindingen....
Maar ik denk dat source wel wat meer weet..
succes
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: SGM/SIM 93F9
Yup, ik gebruik INPA.
Ik zal alles eens nalopen, het gekke is dat het ineens weer kwam...toen gewist en weggebleven.
Gisteren passagier mee, en hop weer een storing en dat terwijl het matje is ge-bypassed en de gordelverklikker idem.
Gisteravond gewist en meteen weer terug (93F9), daarna niet meer te wissen...even later weer wel. Vanmorgen contact aan en weer terug.
Ik zal alles eens nalopen, het gekke is dat het ineens weer kwam...toen gewist en weggebleven.
Gisteren passagier mee, en hop weer een storing en dat terwijl het matje is ge-bypassed en de gordelverklikker idem.
Gisteravond gewist en meteen weer terug (93F9), daarna niet meer te wissen...even later weer wel. Vanmorgen contact aan en weer terug.
BMW F02 760Li High Executive '10

BMW G30 530i High Executive '17


BMW G30 530i High Executive '17

Re: SGM/SIM 93F9
Ik begrijp niet helemaal waar het probleem ligt, of halen wat aspecten door elkaar. Dat het van je airbag/gordelspanner --> is een algemene melding op je CCC....
Wat is de code omschrijving in inpa van 93f9 wat waren de freezeframe waardes-->met inpa uit te lezen (mits nog aanwezig) door naar de airbag module te gaan en daar de foutcodes te lezen?
Hierin kun je alle actuele waardes uitlezen omtrent alle airbag weerstanden/voltages etc...
Is die code gericht naar de accu + kabel --> daar zitten enkele stekkers tussen...(o.a reservewielruimte en snel gezien te hebben afh. van uitvoering/modeljaar).
Wat is de code omschrijving in inpa van 93f9 wat waren de freezeframe waardes-->met inpa uit te lezen (mits nog aanwezig) door naar de airbag module te gaan en daar de foutcodes te lezen?
Hierin kun je alle actuele waardes uitlezen omtrent alle airbag weerstanden/voltages etc...
Is die code gericht naar de accu + kabel --> daar zitten enkele stekkers tussen...(o.a reservewielruimte en snel gezien te hebben afh. van uitvoering/modeljaar).
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: SGM/SIM 93F9
Dit is de info die ik eruit kreeg...
Dat mijn CCC bokt staat hier los van, die moet gerepareerd worden.
Vanmorgen alles gereset, niets meer aan de hand...half uurtje gereden, voor het verkeerslicht en ineens was ie weer terug.

Dat mijn CCC bokt staat hier los van, die moet gerepareerd worden.
Vanmorgen alles gereset, niets meer aan de hand...half uurtje gereden, voor het verkeerslicht en ineens was ie weer terug.

BMW F02 760Li High Executive '10

BMW G30 530i High Executive '17


BMW G30 530i High Executive '17

Re: SGM/SIM 93F9
wbt de code 93F9 icm omschrijving die je nu geeft --> ik vrees dat je een nieuwe/gebruikte module komt te halen. (of laten repareren)
Zoals ik die code lees: interne batterij of condensator binnen die module defect (wat dient als backup stroomverzorging)...
Zoals ik die code lees: interne batterij of condensator binnen die module defect (wat dient als backup stroomverzorging)...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: SGM/SIM 93F9
Precies ja, daar dacht ik ook aan.....
Weet je misschien een adresje of iets? Spul moet ook weer gecodeerd natuurlijk.
Weet je misschien een adresje of iets? Spul moet ook weer gecodeerd natuurlijk.
BMW F02 760Li High Executive '10

BMW G30 530i High Executive '17


BMW G30 530i High Executive '17

Re: SGM/SIM 93F9
Is het trouwens per se nodig dat het nummer overeenkomt?
De mijne heeft nummer 6975687, ik heb er 2 gevonden eindigend op 2 en op 5...maakt dat wat uit?
De mijne heeft nummer 6975687, ik heb er 2 gevonden eindigend op 2 en op 5...maakt dat wat uit?
BMW F02 760Li High Executive '10

BMW G30 530i High Executive '17


BMW G30 530i High Executive '17

Re: SGM/SIM 93F9
Ik ken geen reparatie adres om deze modules te maken...buiten dat wat je evt tegekomt op google, zijn wel te vinden.
Ik kan alleen onderstaande vinden
https://bimmercat.com/bmw/nl/parts/info ... 5776975682 over volgnrs
doorsnee 2e hands is 150 euro.
Ik zie wat op D parts..misschien even contact opnemen met hun? evt een foto nemen.
Ik kan alleen onderstaande vinden
https://bimmercat.com/bmw/nl/parts/info ... 5776975682 over volgnrs
doorsnee 2e hands is 150 euro.
Ik zie wat op D parts..misschien even contact opnemen met hun? evt een foto nemen.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: SGM/SIM 93F9
Bedankt voor je hulp!
Ik heb D-Parts even bericht, ik ben benieuwd...
Wel prijzig zeg voor een gebruikt deel.
Ik heb D-Parts even bericht, ik ben benieuwd...
Wel prijzig zeg voor een gebruikt deel.
BMW F02 760Li High Executive '10

BMW G30 530i High Executive '17


BMW G30 530i High Executive '17

Re: SGM/SIM 93F9
Al reactie van D-Parts, ze zeggen dat het nummer exact overeen moet komen....of er moet gecodeerd worden. Ik wacht even reactie van Source af.
BMW F02 760Li High Executive '10

BMW G30 530i High Executive '17


BMW G30 530i High Executive '17

Re: SGM/SIM 93F9
Inmiddels erachter gekomen dat de condensatoren makkelijk vervangen kunnen worden, dat zou het probleem dan op moeten lossen. Maatje van me werkt bij een licht- en geluidboer en gaat ze voor me bestellen (8200uF 63V 35x35) en vervangen...hopelijk gaat dit een makkelijke en snelle fix worden.
BMW F02 760Li High Executive '10

BMW G30 530i High Executive '17


BMW G30 530i High Executive '17

Re: SGM/SIM 93F9
Uitgebouwd...




Het gekke is dat INPA een heel ander onderdeelnummer geeft als op het kastje zelf staat, mogelijk al eens een gebruikte gemonteerd?





Het gekke is dat INPA een heel ander onderdeelnummer geeft als op het kastje zelf staat, mogelijk al eens een gebruikte gemonteerd?

BMW F02 760Li High Executive '10

BMW G30 530i High Executive '17


BMW G30 530i High Executive '17

Re: SGM/SIM 93F9
Condensatoren vervangen....helaas heeft het niet geholpen en blijft ie nu 93F9 geven. Voorheen was ie te wissen maar nu blijft ie erin.
Ik denk dat ik maar een andere SGM op de kop ga tikken.
Ik denk dat ik maar een andere SGM op de kop ga tikken.
BMW F02 760Li High Executive '10

BMW G30 530i High Executive '17


BMW G30 530i High Executive '17


