wat is je olieverbruik?
wat is je olieverbruik?
Ik hou van mijn 325ti, rijdt zo soepel, alleen olieverbruik is 1 op 1000 met 10w40.
Re: wat is je olieverbruik?
Alright. Wat is precies je vraag? Ben even benieuwd waarom je dit precies wilt weten. Maak er een beetje uit op dat je het verbruik aan de hoge kant vindt.
Mijn olieverbruik ligt met de 318i (N42b20) tussen de 1 liter op 1000 en 1500 km, alleen met 5W40. Ligt er een beetje aan hoe ik rijdt. Met flink doortrappen verbruikt 'ie meer dan wanneer ik gewoon lekker rustig met 105 - 110 km/u op de cruise rijdt.
Mijn olieverbruik ligt met de 318i (N42b20) tussen de 1 liter op 1000 en 1500 km, alleen met 5W40. Ligt er een beetje aan hoe ik rijdt. Met flink doortrappen verbruikt 'ie meer dan wanneer ik gewoon lekker rustig met 105 - 110 km/u op de cruise rijdt.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Maar met flink doortrappen krijg je geen verbruik van 1 op 1000... tuurlijk kan het olieverbruik iets hoger worden, maar niet zo 'dramatisch'. Als ik de zoekfunctie gebruik kom ik een topic tegen over versleten zuigerveren bij de M54. Andere oorzaken natuurlijk de standaard probs... natuurlijk carterventilatie (10% kans) en klepseals (90% kans).
Met de 318tiA hadden we op een gegeven moment (binnen enkele weken) een olieverbruik van 1 op 300 km. Klepseals laten doen en tussen oliewissels hoeven we niet meer bij te vullen. Kilometers tussen laatste en voorlaatste oliewissel was 18.784 km.
Topic dat ik gevonden had: Adres klepseals vervangen?
Met de 318tiA hadden we op een gegeven moment (binnen enkele weken) een olieverbruik van 1 op 300 km. Klepseals laten doen en tussen oliewissels hoeven we niet meer bij te vullen. Kilometers tussen laatste en voorlaatste oliewissel was 18.784 km.
Topic dat ik gevonden had: Adres klepseals vervangen?
Is ook zo Edward. Probleem bij mij zijn m'n klepseals.
Bij mijn E39 hoefde ik destijds volgens mij hooguit een litertje bij te vullen op 15.000 kilometer.
Bij mijn E39 hoefde ik destijds volgens mij hooguit een litertje bij te vullen op 15.000 kilometer.
- LarsBrugman
Bekijk dit filmpje eens om de reden van olieverbruik van M54 te bekijken:
Het filmpje geeft duidelijk aan wat de verschillen zijn tussen M54 en M52, en waarom dat zorgt voor het olieverbruik waar ze bijna allemaal last van hebben.
Het filmpje geeft duidelijk aan wat de verschillen zijn tussen M54 en M52, en waarom dat zorgt voor het olieverbruik waar ze bijna allemaal last van hebben.
Thx all! Ja dat was ik op de hoogte toen ik de M54 kocht. Alleen mijn voorkeur ging naar 325ti i.p.v. 323ti (m52) i.v.m betere onderstel.
Hey uhh, Lars, zie geen filmpje
.
Filmpje doet het anders sinds plaatsing al keurig Robin...
Ja ik ga wel 10w60 proberen. Geen plaats en genoeg tijd om hele ko pl eraf te h a len....
Ik gebruikte Castrol Edge 5W30 en zat op een verbruik van 1 op 3200 km vanwege de ontwerpfout bij de N52. Nu met Castrol Edge Supercar 10W60 vul ik pas na 5000 km een litertje bij. Voor nieuwe zuiger- en olieschraapveren ben ik €100 per cilinder plus arbeidskosten kwijt. Daar kan ik heel veel olie voor kopen. Tevens krijgt het blok om de 5000 km weer een litertje vers sap 
Ja daarom man, eerst maar shell proberen is wat goedkoper dan castrol. Thanks!
Heb zelf Shell Helix Ultra 5W40 gebruikt bij m'n vorige wissel. Erg tevreden over.
Thx ! shell 5w40 en 10w40 geprobeerd, alleen 10w60 nog niet.
Voor de M54 zou ik het lekker laten op 5w40. 10w60 alleen pas gebruiken wanneer je het blok goed gaat warm stoken (circuit/driften).
Op 10w40 rijdt blok prima en soepel ( al vijf jaar).