Allereerst de beste wensen voor 2021 en hopen dat we een beter jaar tegemoet gaan dan het afgelopen jaar.
Klagen doen we allemaal, maar ook in mindere jaren kun je leuke dingen doen. Zoals een nieuwe auto kopen
En laat ik (wij) dit nu ook gedaan hebben. Als ex Audi A6 rijders waren we op zoek naar een "kleinere, lichtere en zuinigere" auto. Tijdens deze zoektocht kwam ik toch uit op de BMW 535IX F10 LCI(foto's post ik later). Het zuinige klopte wel (achteraf), echt groot is hij ook niet en de rest kan ook bij de aanschaf van de volgende auto
Met een nieuwe auto komen nieuwe problemen/uitdagingen en wensen, vandaar dat ik me aanmeld bij dit forum. Niet alleen om info te krijgen, maar zal ook proberen info te verschaffen al zal ik effe moeten kijken hoe ik hier invulling aan ga geven.
Hoewel ik officieel geen monteur ben heb ik flink wat hobbysleuteljaren achter de rug en heb dan ook wel een goede basiskennis wat betreft auto's. Ik sleutel inmiddels niet meer groots aan auto's van anderen simpelweg omdat ik hier de tijd niet meer voor heb. Toch blijft het sleutelen aan mijn eigen auto, een hobby.
In de 4 maanden dat we de BMW hebben hebben we het volgende al uitgevoerd.
- E-NET kabel aangeschaft
- Navigatie geupdate (2021-1)
- Beetje gecodeerd met E-SYS.
- Standkachel ingebouwd (nog niet werkend)
Op het plan staan:
- Nakijken audio (ik heb een losse DSP versterker, geen idee hoe hij is aangesloten).
- Powersupply maken voor flashen.
- Active park assist (volgens mij heb ik al veel voorwaarden)
- Android auto.
Bovenstaande zal ik indien gewenst proberen te documenteren en plaatsen op het forum. Maar hier staan er al enkele van op.
De groeten uit Parkstad (Zuid-Limburg)
Daze_nl