Sindskort ben ik lied van Bimmer Portal. Ik ben nog niet helemaal thuis met posten op een forum. Ik heb al hier en daar wat posts geplaatst, hopelijk zonder ongewenste irritaties op te wekken of de regels te overtreden

Bij deze wil ik graag mijn project delen: Project NCE39.
Waar NC staat voor Nickel Chrome en E39 spreekt voor zich

Het verhaal over de bijnaam Nickel Chrome is mijn voorstel/aangenaam post terug te vinden.
De eerste eigenaar heeft de auto voor het langst in zijn bezit gehad en regelmatig bij een BMW garage onderhoudsbeurten laten uitvoeren. Daarna twee eigenaren in een korte tijd; ik ben dus officieel de 4de eigenaar. Kilometerstand staat op 189.000 Km.
Volgens onderhoudsboekje is in 2019 het volgende gedaan:
• Remschijven A
• Remleidingen A
• Remblokken V+A
• Wiellager LV
• Banden 4x (225/55 R16 95V Vredestein All Season)
• Koppeling
Recent zijn op mijn rekening de volgende reparaties gekomen:
• Brandstofpomp
• Rembekrachtiger
Ik ben natuurlijk heel blij met deze auto, trouwens mijn eerste BMW. Los van het feit dat de auto nu van mij is, vind ik BMW modellen tot deze bouwjaar nog charmant door hun klassieke uitstraling.
Ik zal hier beginnen met een paar foto's van de auto zoals het nu is en van de diverse onderdelen dat ik in het project NCE39 heb opgenomen in de hoop om deze mooie 5-serie in volledige ere te herstellen. Ik heb een account op Instagram waar ik af en toe andere foto's laat zien van deze nieuwe ervaring waarbij, op de ene of de andere manier, ook mijn gezinsleden betrokken zijn

Ik werd trouwens ingelicht over het bestaan van een Bimmerfest

Veel plezier en vriendelijke groet,
Leonardo
PS: bij aankoop waren er een aantal extra onderdelen (bijv. deurpanelen) in de kofferbak. Deze heb ik niet nodig een zal binnenkort in een vervolg de foto's toevoegen. Wie weet dat ik misschien een andere Bimmer blij kan maken

PPS: kan iemand me laten weten waar ik de kleurtype kan vinden? Op de papieren dat ik heb staat Grijs A, maar heb daar niet zo veel aan. Misschien staat ergens op de carrosserie een kleurcode met nummera?