Project NCE39

Show je BMW E39. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
nickelchrome39

Project NCE39

Bericht door nickelchrome39 » 01 mei 2021, 01:26

Hoi allemaal,

Sindskort ben ik lied van Bimmer Portal. Ik ben nog niet helemaal thuis met posten op een forum. Ik heb al hier en daar wat posts geplaatst, hopelijk zonder ongewenste irritaties op te wekken of de regels te overtreden :whistle:

Bij deze wil ik graag mijn project delen: Project NCE39.
Waar NC staat voor Nickel Chrome en E39 spreekt voor zich :gek:
Het verhaal over de bijnaam Nickel Chrome is mijn voorstel/aangenaam post terug te vinden.

De eerste eigenaar heeft de auto voor het langst in zijn bezit gehad en regelmatig bij een BMW garage onderhoudsbeurten laten uitvoeren. Daarna twee eigenaren in een korte tijd; ik ben dus officieel de 4de eigenaar. Kilometerstand staat op 189.000 Km.
Volgens onderhoudsboekje is in 2019 het volgende gedaan:
• Remschijven A
• Remleidingen A
• Remblokken V+A
• Wiellager LV
• Banden 4x (225/55 R16 95V Vredestein All Season)
• Koppeling

Recent zijn op mijn rekening de volgende reparaties gekomen:
• Brandstofpomp
• Rembekrachtiger

Ik ben natuurlijk heel blij met deze auto, trouwens mijn eerste BMW. Los van het feit dat de auto nu van mij is, vind ik BMW modellen tot deze bouwjaar nog charmant door hun klassieke uitstraling.

Ik zal hier beginnen met een paar foto's van de auto zoals het nu is en van de diverse onderdelen dat ik in het project NCE39 heb opgenomen in de hoop om deze mooie 5-serie in volledige ere te herstellen. Ik heb een account op Instagram waar ik af en toe andere foto's laat zien van deze nieuwe ervaring waarbij, op de ene of de andere manier, ook mijn gezinsleden betrokken zijn :ja: :rolf:

Ik werd trouwens ingelicht over het bestaan van een Bimmerfest :driving: en hopelijk komt er de gelegenheid om bij deze event elkaar tegen te komen.

Veel plezier en vriendelijke groet,
Leonardo

PS: bij aankoop waren er een aantal extra onderdelen (bijv. deurpanelen) in de kofferbak. Deze heb ik niet nodig een zal binnenkort in een vervolg de foto's toevoegen. Wie weet dat ik misschien een andere Bimmer blij kan maken :duim:

PPS: kan iemand me laten weten waar ik de kleurtype kan vinden? Op de papieren dat ik heb staat Grijs A, maar heb daar niet zo veel aan. Misschien staat ergens op de carrosserie een kleurcode met nummera?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ehombie

Project NCE39

Bericht door ehombie » 01 mei 2021, 08:27

mooi verhaal. ben benieuwd hoe je het ervan af gaat brengen met je werkzaamheden. vind het wel mooi dat sommige mensen met deze mindset deze/zulke autos kopen. De relatief unieke kleur maakt hem ook wel mooi.

meestal staat de kleur bij de bandenspanningen sticker. Als je chassisnummer bij een optie site invoerd kom je er denk ik ook achter. weet niet zeker of het bij deze modellen van toepassing is. zon site staat hier ergens wel genoemd.

succes
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Edward

Re: Project NCE39

Bericht door Edward » 01 mei 2021, 09:56

Mooie E39!

Ik zie als ik zoek op Google een sticker onderop de motorkap? Boven de veerpoot aan de passagierszijde?

Tevens kan je de kleur inderdaad via een decoder vinden.

https://bimmercat.com/bmw/NL/vin/decoder/online (laatste 7 tekens van VIN invullen en Captcha)
https://www.mdecoder.com/ (17 tekens van VIN invullen)

nickelchrome39

Bericht door nickelchrome39 » 02 mei 2021, 00:07

Dankjewel @ehombie en @Edward voor jullie reactie, tips en complimenten. Ik heb de kleur code gevonden (892)!
Tijdens het "graven" op het forum ben ik een oude post tegen gekomen met een tabel en de kleuren uit de serie 2003:
https://www.bimmerportal.nl/forum/membe ... le&u=37540

@Edward, ik heb je post gelezen over het geluid van de 6-cilinder die een indruk op je heeft achtergelaten toen je kind was. Hier herken ik mezelf ook en dat geluid is aanleiding geweest naar mijn aankoop voor de 5-serie. Jeugdherinneringen komen weer tot leven!

@ehombie, ja ben ook benieuwd hoe gaat dit project verder uitpakken. Ik ben sowieso verrast van het plotseling ontstaan van een nieuwe passie-hobby. Niet van de goedkoopste... maar word ik heel blij van wat ik met deze auto kan beleven.

Vriendelijke groeten en fijne zondag

nickelchrome39

Bericht door nickelchrome39 » 02 mei 2021, 00:45

Bij deze, zoals in mijn opening-post beloofd, de foto's van diverse onderdelen dat ik ter beschikking stelt aan degenen die hier iets aan hebben. Het kan alles in één keer weg of per stuk, kijk maar. Alles hoort volgens mij bij de originele uitvoering van de eerste eigenaar. Blijkbaar heeft de vorige eigenaar de interieur naar eigen smaak aangepast (sportieve look, zal een foto van maken). However, als het zover is neem gerust contact met mij op via een privé bericht om een afspraak te regelen.

Gr Leonardo
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nickelchrome39

Bericht door nickelchrome39 » 08 mei 2021, 23:52

ehombie schreef: 01 mei 2021, 08:27 mooi verhaal. ben benieuwd hoe je het ervan af gaat brengen met je werkzaamheden. vind het wel mooi dat sommige mensen met deze mindset deze/zulke autos kopen.
Via een andere forumlied krijg ik het advies om een aankoopkeuring te laten uitvoeren om een beeld van de eventuele gebreken van de auto te inventariseren. Dit lijkt me ook verstandig als eerste stap en op basis van de keuringrapport een plan met prioriteiten op te stellen.
Maar mijn allereerste stap is het vinden van een betrouwbare garage waar ik de auto met vertrouwen en een gerust gevoel achter kan laten. Dit vind ik ook een belangrijke stap vóór het beginnen aan het herstellen. Wordt vervolgd...

:on:

Mvg,
Leonardo

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Showroom”