pcv valve

Voor alle technische vragen over de BMW 6 Serie
Mentaltheo

pcv valve

Bericht door Mentaltheo » 28 jun 2021, 10:30

Hallo,
Heb een probleem met de bmw 630i e63 , bij warme motor begint deze te trillen bij fors accelereren stopt t trillen maar gaat gele motormanagement lampje aan en begint hij fors te roken blauw grijze rook olie verbanding dus , ik denk persoonlijk dat mijn ccv /pcv valve kapot is maar ik krijg geen foutmelding op de obd ook niet bij uitlezen in de garage , hoe kom ik erachter of de ccv valve slecht of kapot is aangezien t uitbouwen bij dit type nogal een werkje is .
de motor heeft 210000 km gelopen en ik denk niet dat deze ooit vervangen is , en ik zie op internet dat dit een veel voorkomend probleem is graag jullie mening hierover.

Met vriendelijke groet Theo

martindebelitos

Re: pcv valve

Bericht door martindebelitos » 28 jun 2021, 12:03

hallo theo .haal de motor bedekking eraf. ook de beide zy deksels. je ziet dan het kleppendeksel. op het kleppendeksel zit een rond plastic dekseltje. dit kun je er met beleid afwippen. dan zie je een oranje membraam. dit zal gescheurd zyn.. kosten zon veertig euro. beide kanten vervangen. rook probleem zal opgelost zyn. succes mart.

vincent h

Bericht door vincent h » 06 jul 2021, 19:57

Bij de v8 met klepdeksels aan 2 zijden gaf een ontbrekende klep (een gescheurde dus waarschijnlijk ook) een heel hoge onderdruk in het carter.
Mogelijk kan je zo al iets ontdekken zonder demontage van onderdelen.

martindebelitos

Bericht door martindebelitos » 07 jul 2021, 09:44

hallo vincent het zyn maar 4 schroeven van de afdekplaat. de zykappen kun je zo eraf wippen en dan kun je er al by. ronde dekseltje eraf wippen met beleid en je ziet het membraam zitten. je kan het er zo uitpakken en controleren of ze gescheurd zyn. peace of cake groet mart.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 6 Serie (E63 / E64) Techniek”