Goedenavond,
Onlangs kwam ik een E34 520i uit 1990 tegen die ik gewoon niet kon laten staan.
Eenmaal aangekocht vond ik dat de auto sowieso wat moest zakken.
Ik heb daarom een schroefset aangeschaft (merk Triple S), en heb dit afgelopen week gemonteerd.
Tevens een setje RH schnitzer reps aangeschaft, waarvan ik dacht dat deze mooi uit zouden komen onder de auto.
Echter nu ik alles gemonteerd heb, valt de verlaging van de vooras mij een beetje tegen.
De bovenste rubbers van de voorveren zitten er nog tussen, daar zou ik dus nog +- 1cm mee kunnen verlagen wanneer ik deze er tussenuit haal. Maar het liefst zou ik hem nog +/- 3cm verder omlaag hebben.
Heeft iemand van jullie dit al eens vaker meegemaakt??
https://ibb.co/PrSwR4Z
Alvast bedankt voor jullie input!
Verlagen voorzijde E34
Verlagen voorzijde E34
Owns:
E24 635csi M-tech 1982 (hobby)
E34 520i 1990 (daily)
E39 535i 1997 (carbage-runner)
E39 535i 1998 M-tech (hobby)
E24 635csi M-tech 1982 (hobby)
E34 520i 1990 (daily)
E39 535i 1997 (carbage-runner)
E39 535i 1998 M-tech (hobby)
Re: Verlagen voorzijde E34
Welke versie van de schroef set heb je?
Die voor de 518/520 (M14 D14) of de versie voor de 524TD / 530i / 520D / 525D /TD /TDS (M14 D16)
En weet je ook zeker dat je de goeie uitvoering gekregen hebt?
Die voor de 518/520 (M14 D14) of de versie voor de 524TD / 530i / 520D / 525D /TD /TDS (M14 D16)
En weet je ook zeker dat je de goeie uitvoering gekregen hebt?
Re: Verlagen voorzijde E34
Ik heb de M14-D16 besteld omdat er nog een 2.8 in komt. (en dat zat ook in de doos)
Maar die zijn kwa gewicht vrijwel hetzelfde toch?
Maar die zijn kwa gewicht vrijwel hetzelfde toch?
Owns:
E24 635csi M-tech 1982 (hobby)
E34 520i 1990 (daily)
E39 535i 1997 (carbage-runner)
E39 535i 1998 M-tech (hobby)
E24 635csi M-tech 1982 (hobby)
E34 520i 1990 (daily)
E39 535i 1997 (carbage-runner)
E39 535i 1998 M-tech (hobby)
Re: Verlagen voorzijde E34
Afgelopen week maar weer eens de tijd genomen om hiermee verder te gaan.
Heb de voorste poten gedemonteerd, onderste stelring (borgring) van de schroefpoot afgehaald, waardoor ik de bovenste stelring helemaal naar onderen kon draaien tot op de originele veerschotel.
En heb de rubberen ring die tussen bovenste veerschotel en veer valt weg gelaten.
Hierdoor kon de auto nog een kleine 3cm zakken, en het oogt nu prima naar mijn idee.
Geen gepiep, geknak of gekraak bij sturen en inveren, dus een dikke prima zo!
Heb de voorste poten gedemonteerd, onderste stelring (borgring) van de schroefpoot afgehaald, waardoor ik de bovenste stelring helemaal naar onderen kon draaien tot op de originele veerschotel.
En heb de rubberen ring die tussen bovenste veerschotel en veer valt weg gelaten.
Hierdoor kon de auto nog een kleine 3cm zakken, en het oogt nu prima naar mijn idee.
Geen gepiep, geknak of gekraak bij sturen en inveren, dus een dikke prima zo!
Owns:
E24 635csi M-tech 1982 (hobby)
E34 520i 1990 (daily)
E39 535i 1997 (carbage-runner)
E39 535i 1998 M-tech (hobby)
E24 635csi M-tech 1982 (hobby)
E34 520i 1990 (daily)
E39 535i 1997 (carbage-runner)
E39 535i 1998 M-tech (hobby)
Re: Verlagen voorzijde E34
Wat een pareltje zeg! Hele mooie wagen.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Re: Verlagen voorzijde E34
Dank je wel!
Heb laatst tevens de hand weten te leggen op een zwart-lederen M5 interieur.
Dat maakt het ook weer even 'iets meer auto' naar mijn idee
Heb laatst tevens de hand weten te leggen op een zwart-lederen M5 interieur.
Dat maakt het ook weer even 'iets meer auto' naar mijn idee
Owns:
E24 635csi M-tech 1982 (hobby)
E34 520i 1990 (daily)
E39 535i 1997 (carbage-runner)
E39 535i 1998 M-tech (hobby)
E24 635csi M-tech 1982 (hobby)
E34 520i 1990 (daily)
E39 535i 1997 (carbage-runner)
E39 535i 1998 M-tech (hobby)