Hoi ik ben Bart

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Poppiholla

Hoi ik ben Bart

Bericht door Poppiholla » 18 jun 2024, 17:40

Het is een goed gebruik om jezelf voor te stellen op het forum als je nieuw bent. Bij deze stel ik mezelf voor.
Ik ben Bart en ik ben sinds kort een BMW rijder. Mijn vrouw heeft al eens eerder twee BMW leaseauto's gereden, namelijk een 320i sportline touring en recent een 120i m-sport. Ze rijdt nu een iX1 m-sport XDrive30.
Ik heb voorheen Audi's gereden waaronder een A4 Avant V6 2.5 TDI en een A6 Avant V6 TDI Quattro. De A6 is nu weg en ingeruild voor een BMW 530i Xdrive Touring m-sport+ heel veel opties uit 2019. Ik verwacht veel van deze auto.
Nu ik ook in een BMW rijd, kan ik wellicht handige info ophalen uit dit forum en indien nog vragen stellen aan andere BMW lovers. :amen:

:zwaai:
Laatst gewijzigd door Poppiholla op 09 jul 2024, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Locksmidv8

Re: Hoi ik ben Bart

Bericht door Locksmidv8 » 18 jun 2024, 22:22

Welkom op het forum Bart,
Veel rijplezier en succes met de 530i X drive.
Een foto'tje posten wordt hier altijd gewaardeerd.
Veel veilige km's toegewenst!

Poppiholla

Bericht door Poppiholla » 18 jun 2024, 23:46

Dank je wel. Ik zal nog wel meer foto's posten, maar hier alvast een voorproefje

Afbeelding

:amen:

Edward

Bericht door Edward » 09 jul 2024, 09:23

Achteraf geblindeerd... dus uit de fabriek was deze sowieso al niet 'full-options'. Komt ook bijna nooit voor bij BMW, maar doet het toch altijd goed op verjaardagen en fora hè.

Poppiholla

Bericht door Poppiholla » 09 jul 2024, 09:33

Laat ik het zo zeggen dat voor 99k er erg veel opties op zitten die niet alledag zijn (een gemiddelde lease rijders heeft deze opties niet). Ik zal het aanpassen want dan kan je vast weer rustig slapen.

Source

Bericht door Source » 10 jul 2024, 23:05

Welkom op het forum.

Mooie auto heb je daar.
Heb je ook mooie foto's van het interieur?
Welke opties heb je allemaal?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Poppiholla

Bericht door Poppiholla » 10 jul 2024, 23:50

Dank je wel.

Hier wat foto's van het interieur.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enkele opties:
BMW Sophistograu Brillianteffect metallic
Adaptieve led verlichting
climate control voor & achter
M sport + pakket
Comfort stoelen leder
20" BMW individual velgen
Open dak
automatische trekhaak
Apple carplay full screen
Xdrive
nachtzicht camera
adaptive dempers
full PDC rondom camera's & parkeer assistent
Driving assistent plus + adaptieve cruise control
head-up display
Harman & Kardon sound system
Comfort access
Display key met parkeer functie.

Met Bimmercode heel veel kunnen aanpassen dus dat was een feest. Auto rijdt super. :driving:
Laatst gewijzigd door Poppiholla op 11 jul 2024, 10:02, 3 keer totaal gewijzigd.

Edward

Bericht door Edward » 11 jul 2024, 09:48

Poppiholla schreef: 09 jul 2024, 09:33 Laat ik het zo zeggen dat voor 99k er erg veel opties op zitten die niet alledag zijn (een gemiddelde lease rijders heeft deze opties niet). Ik zal het aanpassen want dan kan je vast weer rustig slapen.
Dus... erg veel opties is nog steeds niet full-options. Maar ik snap het wel... de kunst van het verpissen :)
Weltrusten.

Source

Bericht door Source » 11 jul 2024, 10:25

Mooie foto's hoor.

Hoe vind je dit nu rijden tov de merken die je hebt gereden?

Poppiholla

Bericht door Poppiholla » 11 jul 2024, 10:46

Het is leuk om nu eens een 5 touring te ervaren na jaren met volle tevredenheid te hebben gereden in mijn Audi Avant 3.0 tdi quatro s-line(C7 model). Ik ervaar wel een aantal verschillen in beide auto's. Los van het feit dat de Audi een diesel was en de 5 touring een benzine zijn er wel meer verschillen in het rijden. BMW betrekt je meer bij het rijden (vooral in sport stand). Audi is qua interieur beter in elkaar gezet. Het is allemaal net wat hoogwaardiger in de Audi C7. BMW voelt iets meer plastic aan , maar is overall wel beter door het leeftijd verschil. De Audi had geen kraakjes in het interieur. Ik denk dat het Audi C7 model beter is dan het C8 model. De Audi voelt en hoort ook wat degelijker als je de portieren dicht laat vallen. Op hoge snelheid voelt de Audi voor mij wat stabieler (meer een tank gevoel), maar het ligt allemaal dicht bij elkaar. De BMW voelt lichtvoetiger en wendbaarder.
Ik vind wel dat de luchtvering op de Audi wat beter was. Ik merkte daar eigenlijk nooit dat ik met 20"wielen reed. Bij de 5 touring merk je dat meer. Ook is de luchtvering alleen achter en in comfort stand voelt het soms wat deinerig. De sport stand heft dat op, maar dwarsriggels worden hard doorgegeven en dat was niet het geval in de Audi.
Voor het overige is de BMW superieur, maar de 5 touring is ook veel jonger dan de Audi. De Audi C8 model kon mij niet overtuigen. Wel een mooi interieur, maar het reed lang niet zo lekker als de 5 touring.

Source

Bericht door Source » 13 jul 2024, 09:31

De G modellen zijn op comfort gericht en daarna het rijplezier.
Ga maar eens in een E model rijden. Dat rijdt compleet anders.

Dakloos125i

Bericht door Dakloos125i » 14 jul 2024, 13:13

Welkom Bart.

Veel (rij)plezier met de 5 Touring.
:driving: BMW 125i Cabrio (2010) High Executive, Sapphirschwarz met Boston Beige Leder interieur.

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”