Nu een hele fraaie 5-serie touring die grotendeels voldoet aan mijn wensen. Ik wilde per see een M-sport. Die komen standaard als shadow line. En als ik iets niet mooi vind op een grote auto als een 5 serie is shadowline. Zeker op een donkere kleur. Alu dakrails en raamomlijsting moest het worden. Iets wat weer als extra optie gekozen moest worden op een M-sport, wat de meesten niet deden.
Daarnaast moet het touring worden en een benzine. Voor mij is een 520i of 530i prima. een 540i is natuurlijk geweldig, maar meer complexe techniek aan boord, X-drive, meer gewicht, meer vermogen, duurdere remmen, etc. Voor wat wij er mee rijden is een 4 cilinder RWD prima.
En ik wilde een keer geen zwart interieur meer, liever ook niet die pindakaaskleur. Donkerbruin vind ik wel mooi maar nog liever wit. Dat laatste is geluk, zelfs met nappa leder upgrade.
Als exterieur kleur heb je weinig te kiezen. Ik hou wel van kleur, mediteranian blue had de voorkeur. Maar dat is uiteindelijk Carbon Schwartz geworden
Ik wilde ook per se HUD hebben, veel andere zaken vooral nice to haves. Het nadeel is dat ik uit een vrij luxe Opel Insignia kom van het zelfde bouwjaar als mijn 5-serie touring. En in tegenstelling tot Opel zijn 5-series doorgaans vrij kaal uitgerust in Nederland.
Zaken die ik moet missen die wel op de Insignia zaten
Stoelventilatie (zomerdag werd het wel eens gebruikt, maar zeker geen deal breaker)
Trekhaal kdie ga ik wel missen, ook al is het 1 a 2x per jaar. Vangen we nu anders op)
360 graden camera (die ga ik zeker missen. zeker een lange auto is het super, maar zit niet op mijn 5 serie)
Elektrisch verwarmbare voorruit (binnen enkele minuten je voorruit ijsvrij. Gebruik het niet vaak, maar als je het gebruikt wel top!)
Stoelverwarming achter (ga ik niet missen, de kinderen wel

Stoelmassage voor (gebruik ik vrijwel nooit, ga ik niet missen)
Addaptief onderstel (heeft mijn 5 ook niet, gebruikte het in de opel niet vaak, ga ik niet missen denk ik)
Apple carplay / Android auto (ja ga ik zeker missen, hier onder een vraag daarover)
Matrix LED verlichting (op de 5 zit wel addaptief led , maar geen matrix led, volgens mij niet eens leverbaar op een 5 serie)
Vermogen (opel heeft meer vermogen, ik ga kijken of een 520i voldoende is of toch laat kietelen)
Ruimte (De Insignia is een fractie ruimer , zowel in totale lengte, zeker op de achterbank en de kofferbak ook ietsjes denk ik)
Waarom toch deze 5 serie?
- Ik wilde gewoon wat meer verfijning. De Opel was heerlijk , super fijne stoelen, en voor een voorwielaandirjver ook best leuk te sturen. De BMW is gewoon compleet anders
- afwerking , hier zit een groot verschil, de opel was goed, dit is echt next level.
- automaat, net als de afwerking, de opel automaat was prima, de ZF8 automaat heel erg goed
- Rijden, net als het bovenstaande; de opel reed goed voor een FWD, dynamischer dan je verwacht, maar dit veel fijner, meer in balans
De 5 serie die ik heb is, ondanks niet zo luxe als mijn opel nog steeds prima uitgerust voor een 5 serie;
- adaptieve cruise control
- panoramadak
- M-sport pakket
- Ivory nappa lederen bekleding
- Sfeerverlichting
- Harman Kardon geluids systeem
- Getint glas
- Gegalvaniseerde interieur knopjes
- Head Up Display
- M-sport gordels
en zo nog wel wat kleinere dingen
Ik wacht nog op de levering, maar hier wat foto's