TMPS sensoren worden niet herkend

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Mrtn82

TMPS sensoren worden niet herkend

Bericht door Mrtn82 » 27 dec 2024, 16:04

Hallo,

Ik heb recent via Marktplaats een gebruikte set velgen met winterbanden gekocht. Deze komen van een F11 en zelf bezit ik ook een F11. Nu worden echter de bandenspanningsensoren niet herkend na montage. Ik heb wel al een paar keer een reset van de RDC uitgevoerd, maar er wordt nog geen spanning weergegeven.

Moet ik deze sensoren klonen oid? Of is er een andere optie om de sensoren te laten herkennen? En hoelang moet je ongeveer rijden na een reset (ik heb niet langer dan 10 min gereden).

Alvast dank voor jullie reacties.

Groet,
Maarten

Source

Re: TMPS sensoren worden niet herkend

Bericht door Source » 30 dec 2024, 10:13

Kan zijn dat deze set sensoren niet geschikt zijn voor jouw auto.
Hoe lang verschilt een beetje maar je moet blijven rijden totdat het systeem weer actief is of er komt een foutmelding.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

ehombie

Re: TMPS sensoren worden niet herkend

Bericht door ehombie » 30 dec 2024, 18:01

ben niet bekend met alle uitvoeringen binnen deze reeks. maar heeft die actieve (tpms sensors in ventiel) of passieve (middels abs ring elk wiel).?

bij laatste zul je nooit wieldruk zien.

Hoe tpms herkenning gaat weet ik ook niet bij deze reeks. maar het kan automatisch x aantal km boven x km/h. maar dan moet je die rit ook adequaat afronden. wat source eigenlijk zegt. (heb met mijn kia gehad dat ik na vervangen de rit niet adequaat had uitgevoerd en de drukken ook niet kwamen omdat hij de sensor ids verkeerd had staan bij verkeerde wiel.

Sensors klonen met bestaande set is het handigst als je bovenstaande niet kan.

of met tools e.a. programmeren.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”