BMW E91 N20 SWAP NAAR N25
BMW E91 N20 SWAP NAAR N25
Ik ben van plan mijn N20 eruit te halen en om.te wisselen met een N52B25 motor.
Ik heb het forum.doorgezocht maar vond niks betreffende mijn vragen.
Even voor de duidelijkheid ik weet dat het makkelijk is een met de N52 erin te kopen dat is voor mij niet de uitdaging. Ik wil dit doen.
Mijn plan beide motoren zijn handgeschakeld
Vragen.
1. Klop het dat het mogelijk is de bestaande N20 ECU te behouden en de N52 progamma erover te schrijven vanwege de VIN codering en de sleutels.?
2. Als ik de kabelboom steckers van de N52 I'm de E-Box waar normaal de N20 in zat kan dit?
3. Kan ik het Carter ventilatie systeem overzetten naar een catch can systeem, kan dit waar nodig aangepast worden in het systeem.
4. Kan ik de remmen van de 325i overzetten op de 318i wielhub.
5. Ik denk dat het kan past mijn N20 6bak op de N52 motor denk dat de N motoren gelijk zijn gewoon 2 cyl minder.
Ik hoor zie graag jullie advies.
Even voor de duidelijkheid ik weet dat het makkelijk is een met de N52 erin te kopen dat is voor mij niet de uitdaging. Ik wil dit doen.
Vragen.
1. Klop het dat het mogelijk is de bestaande N20 ECU te behouden en de N52 progamma erover te schrijven vanwege de VIN codering en de sleutels.?
2. Als ik de kabelboom steckers van de N52 I'm de E-Box waar normaal de N20 in zat kan dit?
3. Kan ik het Carter ventilatie systeem overzetten naar een catch can systeem, kan dit waar nodig aangepast worden in het systeem.
5. Ik denk dat het kan past mijn N20 6bak op de N52 motor denk dat de N motoren gelijk zijn gewoon 2 cyl minder.
Re: BMW E91 N20 SWAP NAAR N25
Er zijn toch liefhebbers die hier over kunnen delen
niet aan beginnen...zeker als je niet alle info hebt om überhaupt dit kabeltechnisch voor elkaar te krijgen.
zitten te veel verschillen in deze motoren EN manier van werken.
ecm is niet om te zetten naar een andere motortype wat jij omschrijft ..tenzij jij mij kan overtuigen.
mijn inziens is het allemaal niet waard. wat jij wilt.
zitten te veel verschillen in deze motoren EN manier van werken.
ecm is niet om te zetten naar een andere motortype wat jij omschrijft ..tenzij jij mij kan overtuigen.
mijn inziens is het allemaal niet waard. wat jij wilt.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Wat ik niet begrijp is dat een N20 nooit in een E91 is geleverd.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Precies. N20 was de opvolger van de N46 en die is pas geleverd in de FXX.
Ik vind het een erg onduidelijk verhaal maar volgens mij is het de bedoeling een N46 er uit te halen en een N52 te monteren.Mrme4u schreef: ↑04 sep 2025, 15:28 Ik ben van plan mijn N20 eruit te halen en om.te wisselen met een N52B25 motor.
Vragen.
Op basis daarvan:
1) nee
2) je zal toch de kabels moeten nalopen of het klopt
3) ja waarom niet ?
4) ja
5) is een ander type bak en nee alle N motoren zijn niet gelijk
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||