Alarm certificering
-
BertusB
Alarm certificering
Naar aanleiding van de aankoop van mijn 330d, waar een klasse III alarm standaard in zit, en dit ook gemeld te hebben aan de verzekeringsmaatschappij, bleek het certificaat verlopen te zijn
. Wat dus inhoud dat je niet meer verzekerd ben voor diefstal, inbraak en joyriding 8p . Ik moet mijn auto dus opnieuw laten keuren bij een gecertificeerd installatie bedrijf, wat zonder gebreken ongeveer €45,- kost. Dus mijn tip aan iedereen is, om te controleren of je alarm certificering nog geldig is.
Re: Alarm certificering
Heb ik ook laten doen, gewoon bij de dealer, weet niet meer wat het gekost heeft, dacht iets van €30... (weegt niet op tegen de waarde van de auto!!BertusB schreef:Naar aanleiding van de aankoop van mijn 330d, waar een klasse III alarm standaard in zit, en dit ook gemeld te hebben aan de verzekeringsmaatschappij, bleek het certificaat verlopen te zijn. Wat dus inhoud dat je niet meer verzekerd ben voor diefstal, inbraak en joyriding 8p . Ik moet mijn auto dus opnieuw laten keuren bij een gecertificeerd installatie bedrijf, wat zonder gebreken ongeveer €45,- kost. Dus mijn tip aan iedereen is, om te controleren of je alarm certificering nog geldig is.
Ik heb daarvan bericht gekregen van de Dealer, en het laten doen bij een Audio zaak hier in de buurt.
Koste me geloof ik €30,-. En heb er nu weer een stempel bij..
Maar moet je die ook opsturen naar de verzekeringsmaatschappij?
Of als het zou gebeuren, en je laat het zien, is het ook prima?
Koste me geloof ik €30,-. En heb er nu weer een stempel bij..
Maar moet je die ook opsturen naar de verzekeringsmaatschappij?
Of als het zou gebeuren, en je laat het zien, is het ook prima?
-
BertusB
Ik zou de gok niet nemen, en te wachten tot je hem nodig hebt of om gevraagt wordt, volgens mij is het ook zo dat, indien de omstandigheden veranderen van het verzekerde voertuig je dit terstond moet melden.
Goed idee Bertus, ik zal het voor mezelf ook eens controleren.
Mijn 320d heeft af fabriek ook alarm meegekregen.
Hoe lang is zo'n certificaat geldig?
Mijn 320d heeft af fabriek ook alarm meegekregen.
Hoe lang is zo'n certificaat geldig?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Hmm.. Volgende week dan maar even langs de verzekeringsmaatschappij..
Maar als de verzerkering op de hoogte is, dat je een certificaat hebt, hoef je ze toch niet te melden dat ie weer gekeurd is?
Hmm.. Toch maar eens na kijken of het op gegeven is, misschien scheelt het weer
Hmm.. Toch maar eens na kijken of het op gegeven is, misschien scheelt het weer
Vroeger was dat altijd een belangrijk issue inderdaad, laatste paar jaren is er geen verzekering die mij er naar gevraagd heeft.
Zal wel standaard uitrusting zijn denk ik.
Zal wel standaard uitrusting zijn denk ik.
Zou je denken?
Want niet op elke E46 zit een klasse 3 alarm? (Hoe zit dat uberhaupt bij E46?). Want ik heb bijv. een rood lampje op bij me achteruit kijk spiegel en op me radio? Wat wil dat allemaal zeggen?
Want niet op elke E46 zit een klasse 3 alarm? (Hoe zit dat uberhaupt bij E46?). Want ik heb bijv. een rood lampje op bij me achteruit kijk spiegel en op me radio? Wat wil dat allemaal zeggen?
Nee maar zonder gekheid, waarom ene E46 wel, andere niet? En wat verschilt het met elkaar??
Mijn verzekeraar stelt geen verdere eisen aan het alarmsysteem van mijn auto, enkel klasse I (=wegrijbeveiliging) (hoeft volgens de voorwaarden van FBTO geen alarmsysteem te hebben: auto is inmiddels de 48mnd gepasseerd). Heb daarom ook geen keuring van het alarmsysteem laten doen vorig jaar bij de APK.
BMW - Maßstab für Fahrspaß
Idd alleen standaard op Executive uitvoerigen. Uitvoeringen zoals Black- and Silverline, Essence etc. hadden alleen standaard geen Alarm.
Aangezien ik een Executive heb, heb ik dus een Klasse3 alarm, alleen mijn certificaat is ook verlopen. Maar ja, ik ben alleen WA verzekerd dus dan heb ik dat toch niet echt nodig of wel? Het alarm werkt iig nog goed!!!
Alarm kun je trouwens testen door op slot te klikken en gewoon met sleutel open draaien :p
Aangezien ik een Executive heb, heb ik dus een Klasse3 alarm, alleen mijn certificaat is ook verlopen. Maar ja, ik ben alleen WA verzekerd dus dan heb ik dat toch niet echt nodig of wel? Het alarm werkt iig nog goed!!!
Alarm kun je trouwens testen door op slot te klikken en gewoon met sleutel open draaien :p
www. M3 register .nl
Bij enkel WA-verzekering is het certificaat niet nodig. Enkel als je aanvullend voor diefstal verzekerd bent kan een verzekeraar er om vragen.
Meestal is de auto dan niet ouder dan 48mnd in het geval van een E46.
Meestal is de auto dan niet ouder dan 48mnd in het geval van een E46.
BMW - Maßstab für Fahrspaß
En de motorkap (dat het lipje bij de grill omhoog staat zeg maar) open kunt doen.
Dat deden ze ook toen ik hem liet testen ..
Dat deden ze ook toen ik hem liet testen ..
Net even alles getest en alles werkt goed
(de buurt was d'r niet zo blij mee met dat gepiep) :p
www. M3 register .nl