VDO Probleem

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Dnl

VDO Probleem

Bericht door Dnl » 12 nov 2008, 09:03

Ik kocht het systeem bij de auto en zat bij aankoop een DVD in van 05/06 alleen het werkte niet, kreeg de melding dat uit bevindt zich in een land dat niet vrijgegeven is. Neem contact op met C-IQ.[\b]. Toen dacht ik, nieuwe navi dvd en klaar, niet dus....

Hoe kan ik zorgen dat alles optimaal werkt? Want dat I-IQ bestaat niet meer, en reageren nergens op..

Opt1mus
Contacteer:

Re: VDO Probleem

Bericht door Opt1mus » 12 nov 2008, 09:12

C-IQ werkt idd met codes die de landen op je DVD vrijgeven.
Zat er niet een bij je nieuwe DVD?

Wellicht zijn er gekraakte codes die je kunt gebruiken?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Dnl

Bericht door Dnl » 12 nov 2008, 09:14

misschien staat die op de "factuur", vanavond direct even kijken..

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 12 nov 2008, 14:09

Je hebt een SuperCode CD/DVD nodig.
www. M3 register .nl

Dnl

Bericht door Dnl » 12 nov 2008, 14:29

Die heb ik gekocht via tele atlas? In ieder geval via de site van C-IQ. Alleen krijg ik dus nog steeds de melding. Moest bij het bestellen ook een code doorgeven.

Bocca

Bericht door Bocca » 12 nov 2008, 18:47

Heb je de supercode al ingevoerd in het navi systeem?
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.

Dnl

Bericht door Dnl » 12 nov 2008, 23:49

Welke supercode?

Ik heb de Navigation CD Benelux (SUPERCODE) er even bij gepakt, maar daar staat niks op of bij. Nu moest ik wel een supercode invoeren bij het bestellen van deze navigatie cd (via Tele Atlas). Die heb ik toen opgezocht in het systeem, was een korte code van iets van 8 cijfers en letters? Kan het zijn dat die supercode dus niet geactiveerd is in Nederland?

Ik weet nu niet wat ik er mee aan moet, ik wil graag dat het werkt!
Deze navigatie CD (origineel) koste me ook weer ruim 90 euro, met de hoop dat het zou gaan werken..

Wat en hoe kan ik het nu oplossen? Want ik kan wel een bestemming kiezen, maar die muts vertelt me nu niet waar ik heen moet, en ik kan niet inzoomen op de kaart ofzo. Zie nu alleen een kaart van Nederland, en daar zit een pijltje op.

Bocca

Bericht door Bocca » 13 nov 2008, 07:55

Bij het bestelllen van die CD (hopelijk via officiele wegen) heb je je naviID moeten opgeven, dit is de unieke code van jou systeem. A.d.h.v. deze code zal de leverancier van de kaart cd een supercode moeten genereren die jij kan invoeren in je navi. Dit is een vrij lange code.

Heb je deze code niet gehad dan moet je contact opnemen met de leverencier. Want zonder deze code heb je helemaal niets noppes nada aan je cd.
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.

Mzll

Bericht door Mzll » 13 nov 2008, 18:45

Als het goed is staat de supercode ook vermeld op de factuur die bij de CD's is geleverd.

Dnl

Bericht door Dnl » 13 nov 2008, 23:21

Nogmaals, de navigatie CD is via de officiële weg besteld!
Maar krijg nog steeds de melding "u bevindt zich in een land dat niet vrijgegeven is. Neem contact op met C-IQ".

Nu zag ik inderdaad dat de supercode op de factuur stond, waar kan ik deze invoeren?

Mzll

Bericht door Mzll » 13 nov 2008, 23:29

Ha DNL,

Moet ik even in mijn navi kijken maar dat gaat nu niet meer lukken. Het wijst zichzelf volgens mij. Ik dacht dat je dan in het menu iets van C-IQ aan moest klikken en dan kan je de code invoeren.
Mocht het niet lukken, dan zal ik het zaterdagochtend even uitzoeken. Eerder lukt niet, helaas. Auto even niet bij de hand.

Dnl

Bericht door Dnl » 13 nov 2008, 23:34

Mocht ik voor morgen avond nog geen bericht hebben, dan puzzel ik het wel even uit morgen avond :)
Alvast bedankt! :duim:

Dnl

Bericht door Dnl » 14 nov 2008, 00:17

Kon het niet laten, net even geprobeerd en het lijkt weer 100% te werken! :duimen:
Even de supercode ingevoerd, en gekeken of ik het systeem ging navigeren. En ik zag de welbekende pijltjes al in het scherm! Nu morgen even testen of de stem ook werkt, dan ben ik weer helemaal tevreden!

Dus .. Mocht iemand dit probleem hebben, en de CD origineel besteld hebben via I_CQ of Teleatlas oid.
Je krijgt op je factuur een supercode, die dien je in het systeem in te voeren (ik moest dat doen bij I-CQ (rechts onderin het scherm). Dan is het systeem weer up - to - date!

Mzll

Bericht door Mzll » 14 nov 2008, 18:39

Mooi dat het werkt! :D

BMWish

Re: VDO Probleem overige landen? /v Power

Bericht door BMWish » 21 dec 2008, 13:06

Hey Bimmer drivers. Net even naar Duitsland geweest om mijn schatje Duitse V power(Ron 100 te voeren) :P Helaas verkopen ze daar nu ook de NL V-power(Ron 95) en wordt de Ron 100 nu als V-power racing verkocht. De arschlocher dat het zijn maar okay, het zal wel goed zijn voor mijn motor(316).

Maar terug naar mijn originele vraag: Ik heb een PC 5400 VDO navigatie met een spiksplinternieuwe Supercode CD voor Benelux. Werkt prima. Helaas is het echt Benelux en stopt de navigatie op de grens x|
Nou begreep ik (verkeerd :? ) dat door het invoeren van de supercode ik mijn oude europa CD's ook kon draaien.
Helaas als ik er Duitsland inleg zegt het systeem Land niet vrijgeschakeld.

Iemand ervaring met soortgelijke situatie??

Happy kerstgreetz BMWish :W

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”