Werking Carkit

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Carthago

Werking Carkit

Bericht door Carthago » 16 jan 2009, 16:13

Ik heb dus in mijn e46 coupe uit 2001 een Carkit zitten die er al inzat toen ik hem kocht. Niet voor mijn telefoon dus. Ik heb ook de bediening op het stuur voor een carkit zoals te zien op de eerste foto de 2 omcirkelde knopjes. Maar zoals op de 2e foto te zien zit er bij mij ook een bleutooth verbinding in of zoiets (omcirkelt). Het is iig een ding met 1 knop erop en nokia. Nou heb ik zelf een nokia telefoon met bleutooth en vroeg me af of ik nu niet iets met die bleutooth enzo kan zodat ik ook handsfree kan bellen :) Maar geen id hoe dit werkt, misschien iemand die me op weg kan helpen? Er zit overigens ook zo'n microfoontje in m'n a style om in te praten.

Afbeelding

Afbeelding

Opt1mus
Contacteer:

Re: Werking Carkit

Bericht door Opt1mus » 16 jan 2009, 16:33

zijn 2 aparte systemen, de knopjes op het stuur zijn voor de OEM telefoonoplossing (die normaal gesproken in je middenconsole zit) en kun je niet "linken" naar je Nokia carkit. Deze is nl. niet te integreren met de BMW stuurbediening.

Als je je contact aanzet gaat er een blauw ledje knipperen op het Nokia knopje, dan gaat de set zoeken naar BT-telefoons. Als je nu via het BT menu van je mobiel gaat zoeken naar BT apparaten moet hij als het goed is je carkit (CK-7W) vinden, koppelen met 0000 en bellen maar!
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Carthago

Bericht door Carthago » 16 jan 2009, 17:05

Wow bedankt dit werkt inderdaad super simpel! hij maakt nu ook automatisch contact met mijn mobiel als ik hem op het contact zet. En hij doet verder alles zelf schakelt zelf over etc. Maar nu kan ik net zo goed die andere carkit houder enzo demonteren want doe daar dus niks mee. En die knopjes werken inderdaad niet, zou ook niet weten wat die voor een meerwaarde bieden eigenlijk. Thnx iig! ;D (had eerder moeten weten dat dit zo makkelijk was)

Optical

Bericht door Optical » 16 jan 2009, 17:14

Heb jij je verwarming standaard op 27,5 ºC staan? :o
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!

Carthago

Bericht door Carthago » 16 jan 2009, 19:14

Optical schreef:Heb jij je verwarming standaard op 27,5 ºC staan? :o
Hehe met het koude weer van de laatste tijd hou ik vaak wel van een hele warme auto 8)

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 16 jan 2009, 22:20

Carthago schreef: Maar nu kan ik net zo goed die andere carkit houder enzo demonteren want doe daar dus niks mee.

Je kunt op de console ook een specifieke houder monteren voor je huidige toestel, gelijk met 12vlt lader zodat je telefoon ook nog wordt opgeladen (BT verbinding vreet stroom)
Welke Nokia gbruik je?
Carthago schreef: En die knopjes werken inderdaad niet, zou ook niet weten wat die voor een meerwaarde bieden eigenlijk.
Die knopjes zijn pas te gebruiken op het moment dat je een OEM telefoon hebt anders idd geen meerwaarde/functie voor je huidige set-up
Touring zonder dakrails:

Carthago

Bericht door Carthago » 17 jan 2009, 02:19

Opt1mus schreef:
Carthago schreef: Maar nu kan ik net zo goed die andere carkit houder enzo demonteren want doe daar dus niks mee.

Je kunt op de console ook een specifieke houder monteren voor je huidige toestel, gelijk met 12vlt lader zodat je telefoon ook nog wordt opgeladen (BT verbinding vreet stroom)
Welke Nokia gbruik je?
Ik gebruik de Nokia 6110 Navigator (afgeleide van de N serie maar dan met GPS en navigatie erin, dat was toendertijd vrij uniek) Zal eens in de winkel vragen naar zo'n houder, lijkt me inderdaad een goed plan.
Opt1mus schreef:
Carthago schreef: En die knopjes werken inderdaad niet, zou ook niet weten wat die voor een meerwaarde bieden eigenlijk.
Die knopjes zijn pas te gebruiken op het moment dat je een OEM telefoon hebt anders idd geen meerwaarde/functie voor je huidige set-up
Dus die zijn dan wel te gebruiken als ik zo'n andere houder voor mijn model koop?

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 17 jan 2009, 18:30

Carthago schreef:Dus die zijn dan wel te gebruiken als ik zo'n andere houder voor mijn model koop?
Nee, je moet de 3 dingen echt los zien:

* de knopjes op je stuur zijn voor de OEM telefonie oplossing,
* het nokia knopje en de houder die je nu hebt van de Nokia carkitset
* de losse houder die je nu evt installeert op je console als "standalone" oplossing om je mobiel op te laden (je toestel staat immers via BT in verbinding met de carkit)
Touring zonder dakrails:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”