Vragen die ik vergeten was op de meeting

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
gogo

Re: Vragen die ik vergeten was op de meeting

Bericht door gogo » 22 jan 2009, 11:51

Heren bedankt allemaal voor de antwoorden, ik leer de auto al aardig kennen.

cdplayer is besteld en ook de :///m: pook met verlichting, en een telefoonconsole, dus dat word straks knutselen.

Toch nog een vraag alsik het contact aan doe, dan zie ik een rood lampje branden van de gordel, als ik dan de auto start dan gaat het uit ondanks dat ik mijn gordel nog niet om heb, volgens mij klopt dit niet wat kan er mis zijn.

ps gisteren de follow me home lichten ontdekt is wel grappig gewoon weg lopen en 30 sec later dooft alles :P

gr

dpower717

Bericht door dpower717 » 22 jan 2009, 12:19

Volgens mij is er wel een lampje voor de gordel en gaat inderdaad automatisch uit, ook al heb je je gordel niet om.
Het is een tijdelijke waarschuwing, en er is dus niks mis met je auto, kan overigens ook niet ingesteld worden, zei de dealer bij mij.

Afbeelding

hier brand het airbaglampje, links daarvan is van de gordel ;)
BMW is a pleasure that you never can measure

gogo

Bericht door gogo » 25 jan 2009, 23:03

vandaag via marktplaats bij iemand terecht gekomen die de rubberen knopjes van mijn autosleutel heeft vervangen, zijn nu weer als nieuw :)

Hij kon ook de auto uitlezen en hij heeft het verbruik naar l/km gezet, ook heeft hij aangevinkt dat de deuren moeten sluiten na weg rijden, alleen het werkt niet iemand een idee hoe dat kan :( centrale vergrendeling werkt wel gewoon binnen met de knop of de afstandsbediening.

Hij kon niks vinden om de knipperlichten bij openen deuren en alarm uit aan te zetten, hij had het niet zo vaak gedaan dus misschien toch nog maar eens proberen bij iemand die er meer in thuis is.

Mijn accu was wel aardig leeg want de auto starten niet meer, vebruikt de auto zoveel stroom als hij een tijd aan de laptop hangt met het contact aan ?

gr

dpower717

Bericht door dpower717 » 26 jan 2009, 09:14

Je basismodule moeten het anti hi-jack systeem wel ondersteunen.
De uitleescomputer heeft die functie wel in zijn menu staan, wil niet zeggen dat het dan altijd werkt.

Het kan natuurlijk wel werkend worden, alleen dan moet je je basismodule vervangen voor een nieuw model.
Kost ongeveer 300 euro, het is maar net of je dat het waard vind.

Enne wat betreft je accu, ik kan met gemak 1,5 uur aan de bmw computeren, en dan start hij nog prima.
Als je veel korte stukjes rijd, misschien ff aan de accu lader hangen ;)

gogo

Bericht door gogo » 26 jan 2009, 12:10

dpower717 schreef:Je basismodule moeten het anti hi-jack systeem wel ondersteunen.
Enne wat betreft je accu, ik kan met gemak 1,5 uur aan de bmw computeren, en dan start hij nog prima.
Ik heb alleen nog lange stukken gereden, ik heb 6 maanden bovag garantie is dit iets waar je mee terug kan gaan, in normaal gebruik start hij wel gewoon in de ochtend maar ik denk dat de accu een beetje oud is.

Telefoonconsole is binnen en zit erin, en vandaag kwam mijn bmw cd speler binnen :) vanmiddag inbouwen ik hoop dat hij het doet.

Kun je ergens zien of je basismodule nieuw of oud model is, en waar zit hij?

gr

gogo

Re: Vragen die ik vergeten was op de meeting Update Foto

Bericht door gogo » 26 jan 2009, 19:25

Zo radio cdspeler zit erin paste precies, wat mij opvalt is dat het geluid van de cdspeler veel beter is dan de cassetespeler ik denk dat er in de cd een betere versterker in zit

p.s even een foto altijd leuk :P

Afbeelding

gr :P

dpower717

Re: Vragen die ik vergeten was op de meeting Update Foto

Bericht door dpower717 » 26 jan 2009, 21:30

gogo schreef:Zo radio cdspeler zit erin paste precies, wat mij opvalt is dat het geluid van de cdspeler veel beter is dan de cassetespeler ik denk dat er in de cd een betere versterker in zit

p.s even een foto altijd leuk :P
gr :P
Ik zou het even na moeten vragen, maar ik dacht dat het onder je tussen de handrem en schakelpook zit, onder de bekleding ;(

en of je terug kan gaan met een brakke accu, ik zeg maar, nooit geschoten is ............. ;)
Foto uit de quote gehaald, zou houden we het overzichtelijk..

Moderatoropmerking Dnl

gogo

Bericht door gogo » 28 jan 2009, 10:02

gogo schreef:
dpower717 schreef:Je basismodule moeten het anti hi-jack systeem wel ondersteunen.
Ik heb alleen nog lange stukken gereden, ik heb 6 maanden bovag garantie is dit iets waar je mee terug kan gaan, in normaal gebruik start hij wel gewoon in de ochtend maar ik denk dat de accu een beetje oud is.
gr
Ik heb de accu door laten meten, hij was dus inderdaad aan vervanging toe.
De garage gebeld waar ik hem gekocht had, en die zei laat hem maar vervangen en stuur de rekening maar op :D
Goede service want dat scheelt me 160 km rijden, ik heb hem namelijk vlak bij Breda gekocht.

gr

gogo

Bericht door gogo » 17 feb 2009, 16:37

Bij mijn lichtschakelaar links naast het stuur zit in de module een klein glazig puntje, net zo iets als wat in je radio zit en wat rood knipperd met het contact uit.
Is dat ergens voor want bij mij heb ik het nog nooit zien branden?

Verder rijd de wagen super fijn, het enige wat ik merk is dat hij nogal stug in zijn tweede versnelling gaat, als hij warm is gaat het wel beter maar niet echt super, alle andere versnellingen kan ik met 1 vinger overal in duwen is dit een kwaaltje of probleem :?

Volgende project is pdc ik zal in DIY foto's plaatsen.
De strip heb ik al gekocht en de sensors ook, ik moet nog even wachten tot mijn nieuwe achterlichten weer leverbaar zijn dan kan ik het daar gelijk op aansluiten.

word vervolgt :)

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 17 feb 2009, 16:54

gogo schreef: Bij mijn lichtschakelaar links naast het stuur zit in de module een klein glazig puntje, net zo iets als wat in je radio zit en wat rood knipperd met het contact uit.
Is dat ergens voor want bij mij heb ik het nog nooit zien branden?
Als het gaat branden heb je iig iets unieks! Het is de sensor die ervoor zorgt dat je instrumentenverlichting automatisch dimt als het donker wordt. Leg je vinger er overdag maar eens op en je zult zien dat de verlichting dimt. 8)
gogo schreef:Verder rijd de wagen super fijn, het enige wat ik merk is dat hij nogal stug in zijn tweede versnelling gaat, als hij warm is gaat het wel beter maar niet echt super, alle andere versnellingen kan ik met 1 vinger overal in duwen is dit een kwaaltje of probleem :?
Kwaaltje, wellicht lost nieuwe bakolie iets op....
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 17 feb 2009, 17:06

Overal waar een airbag sticksel/plakkaatje zit, zit ook daadwerkelijk een airbag.
Ik kon ze in mijn A, B of C stijl niet vinden, dus ik vermoed dat mijn 98 318i geen curtain airbag heeft. Wel front en side airbags. Dek deze plaatsen dus nooit af oid (een airbag-vuring is een explosie waarbij de luchtzak binnen 10ms opgeblazen is!)!!
Nog een tip: altijd accu loshalen voor je met airbags, pretensioners of er in de buurt bezig gaat!

Zelf heb ik nog een vraagje:
Als je je climatcontrol op Auto hebt staan, maakt deze dan ook automatisch gebruik van de airconditioning of moet je die echt handmatig aan en uitzetten?
(Het is nu geen warm weer buiten dus ik kan het niet testen :P)

Je airco moet je wel met enige regelmaat gebruiken, om schimmel op je condensor en allerlei ongein te voorkomen.
REVIN short shifters! Voor bijna alle BMW's.
6-naar-4 of 8-naar-4 cilinder toerentalsignaal omvormers, voor als de codeerpluggen niet verkrijgbaar zijn.

De AutoFans.nl Trackday kalender!

gogo

Bericht door gogo » 17 feb 2009, 21:34

Had ik nu maar niks gezegd over dat alles goed loopt.
Kom net thuis ruik ik een verbrandrubber achtig iets, bij de achter wielen :( ik heb aan de remschijfen gevoeld en die waren warm maar niet extreem, ik hoor bij de achterwielen ook allemaal getik als de auto stil staat waarschijnlijk iets wat heet is geworden.
Lekker weer en waar ik hem gekocht heb is 80km ver weg (|
Iemand een idee?

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 17 feb 2009, 22:07

Handrem blijft hangen?
Iets dat tikt als de auto uit staat is vaak weer af aan het koelen. Een remblok dat continue aanloopt wordt erg heet...
REVIN short shifters! Voor bijna alle BMW's.
6-naar-4 of 8-naar-4 cilinder toerentalsignaal omvormers, voor als de codeerpluggen niet verkrijgbaar zijn.

De AutoFans.nl Trackday kalender!

gogo

Bericht door gogo » 21 feb 2009, 20:21

Rubber lucht is nog steeds aanwezig bij het linker achterwiel, ik ben naar de dealer terug gegaan 160 km rijden op en neer :( hij heeft alles nagekeken maar niks kunnen vinden, we zijn gaan rijden en hij rook het ook, de auto heeft bijna een uur op de brug gestaan en nog niks kunnen vinden.
Zou het misschien de stralings warmte van de uitlaat kunnen zijn de band voelt wel warm aan als je voelt met je hand :?

Guiding

Bericht door Guiding » 21 feb 2009, 20:32

Is dat getik achterin niet gewoon de uitlaat die na tikt als je hem redelijk doorgetrapt heb?

Doet ie bij mij ook als ik 'vlot' gereden heb. Is heel normaal (warmte verhaal?)

Wat de rubbergeur zou kunnen zijn, dat weet ik dan weer niet.
Afbeelding
Mooi zwart is niet lelijk!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”