Is het mogelijk om alleen de Alpine KCA-420I te gebruiken

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
ranchu

Is het mogelijk om alleen de Alpine KCA-420I te gebruiken

Bericht door ranchu » 22 feb 2009, 11:42

Hallo

Ik had een vraagje? Is het mogelijk om alleen de Alpine KCA-420I aan te sluiten op mijn mk4 navigatie ik heb er ook een cd wisselaar bij. Zou de Alpine KCA-420I op de cd wisselaar kunnen worden aangesloten en het menu gewoon te zien zijn op de 16.9 scherm. Mijn wisselaar mag gewoon weg vallen aan mijn ipod heb ik genoeg, ik kom hier op omdat ik dit had gelezen in een advertentie.

Alpine KCA-420I iPod adapter
(iPod oplossingen) 89.00EUR
I-pod adapter voor Alpine AI-net Headunit
Geleverd zonder Apple I-Pod
met deze adapter kunt u een I-pod van Apple aansluiten op uw radio en alle functies met uw radio bedienen

Mvg Ranchu

Fabian79

Re: Is het mogelijk om alleen de Alpine KCA-420I te gebruiken

Bericht door Fabian79 » 22 feb 2009, 12:25

Je stelt wel lastige vragen zeg (| ;)

Misschien handig als je een beetje uitleg geeft over de alpine unit, wat is dit precies???
Zoals ik het nu zie is dit gemaakt voor een conventieonele radio met iso stekkers. Het zal wel een soldeerwerkje worden als ik je dit wil en dan nog de vraag of het allemaal bedienbaar is.

En ook misschien wel leuk als je je in het voorstel topic even voorstelt. Ik zag dat je dat nog niet gedaan had.

edit: ik heb me goede kant weer even proberen te tonen door even google af te zoeken. Deze unit is in principe bedoeld om aan te sluiten op een alpine headunit. Ik zeg nit dat het niet mogelijk is, maar als het wel kan is het in ieder geval geen plug and play. Er zit een hele andere stekker aan dan bij een bmw radio/ navigatie en heeft ook niks met iso stekkers te maken. Lastig verhaal dus.

Zoek eens op ipod op het forum. Er bestaan gateways om deze aan te sluiten. Ik heb deze niet in mijn auto, maar er zijn leden zat die het wel hebben en weten hoe het werkt.

greetz
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 22 feb 2009, 13:49

Je kan die aansluiten dmv. een Intravee II. De Intravee II zorgt ervoor dat de KCA-420I kan babbelen met je BMW en vice versa. Hij vertaalt het BMW I-bus signaal naar het Ai-Net signaal van Alpine. Op die manier kan je dan een hele rits ALpine apparatuur aan je OEM radio hangen. Je wisselaar komt dan echter wel te vervallen. Eventueel is het mogelijk om, als je echt niet zonder kan, een Alpine (mp3) wisselaar extra er bij aan te sluiten.

Over de Intravee II is op dit forum wel het nodige te vinden, hiervoor kun je de zoek functie eens proberen. Voor nog meer info over de Intravee II kun je terecht op http://www.intravention.co.uk

Wat hierboven door Fabian genoemd staat over gesoldeer en geklooi met stekkers en draden kun je rustig vergeten. Installatie van de Intravee II met de KCA-420I in een auto met een wisselaar is nog geen 10 minuutjes werk (met de binnenbekleding van de koffer eraf nog geen 2 minuten denk ik) en is volledig plug&play...

ranchu

Bericht door ranchu » 22 feb 2009, 13:58

Ok dankje ik ga er gelijk meer info over zoeken en even kijken waar ik het kan laten inbouwen.

Thnx Ranchu ;D

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 22 feb 2009, 14:01

Ok top reactie.

Ik had even op google zitten rammen en kon er niet veel over vinden.
Het blijkt al met al steeds maar weer vaker dat er best redelijk mooie oplossingen zijn om OEM spullen en after market aan elkaar te koppelen. :duim:
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 22 feb 2009, 14:10

ranchu schreef:Ok dankje ik ga er gelijk meer info over zoeken en even kijken waar ik het kan laten inbouwen.
Inbouwen stelt echt helemaal niks voor, kan je makkelijk zelf :)

ranchu

Bericht door ranchu » 22 feb 2009, 17:54

Hahahhahaa Geloof me iets uit mekaar halen totaal geen probleem, maar het weer in mekaar zetten oei oei oei x| op een of ander manier hou ik altijd meer schroefjes over :? Ik vind het zonde als ik het zelf moet doen maak ik er gewoon een potje van.

Mischien een stomme vraag, via welke site kan ik het beste de interve bestellen?

Chris

Bericht door Chris » 22 feb 2009, 18:06

//.00.-// > /.-////.-///.-

ranchu

Bericht door ranchu » 22 feb 2009, 18:24

Quote verwijderd, zie regels gebruik citaten.

Moderatoropmerking Opt1mus
Ja maar een betrouwbare site is soms moeilijk te vinden, maar als er hoop mensen goede ervaringen met een bepaalde site is het makkelijker om dan ook daar te bestellen.
Vandaar die vraag, thnx voor de adres ;)

Chris

Bericht door Chris » 22 feb 2009, 18:27

klopt, daar heb je gelijk in. maar even over die intravee, je koopt echt waar voor je geld en het werkt nog eens heel goed ook. daarom moet je eens een kijkje nemen op het intravee-forum

ranchu

Bericht door ranchu » 22 feb 2009, 18:40

Ik ga het gelijk doen, moet ook even een maat vinden die een creditcard heeft ik heb nog geen. Voorheen had ik de dension over de radio dat ging ook wel maar met mk4 dan moet het gewoon goed :P

Nog 1 vraag als ik de intervee bestel krijg je dan ook alle nodige kabels erbij?

Grzz Ranchu

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 22 feb 2009, 18:47

Ik heb mijne gewoon gekocht bij WheelsOnline.nl, had destijds een aanbieding samen met de KCA-420i, weet alleen de exacte prijs niet meer. Vond het wel handig, kon het gewoon in Nederland bestellen en alletwee tegelijk :)

Chris

Bericht door Chris » 22 feb 2009, 18:50

@Griffendahl, idd alleen volgens mijn is dat nu niet meer..? en over de prijs meende ik iets van 220/250? euros..

ranchu

Bericht door ranchu » 22 feb 2009, 19:02

O Dat is wel relaxt ik woon vlakbij sliedrecht ik zal die gasten wel even bellen, mischien hebben ze nog wel zo'n aanbiedingen.

Grzz

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”