Vraag maar even na waarom ze dat in de racerij nooit doen en nooit mogen van de engineersptrkp schreef: ↑20 jul 2022, 09:49 Dan behoor ik met mijn 190K zeker tot die 1% die daar geen last van heeft en ik gebruik de remmen waarvoor ze voor bedoelt zijn om te remmen, soms hard soms zacht.
Autohold staat altijd aan.
Ook bij mijn vorige auto's (geen BMW) nooit last gehad van kromme schijven van rem vasthouden (automaat), met originele schijven
@m.h. Je kan ook voor de 550i setup gaan 375mm voor (is weer een andere remklauw 36/30/375) en 345mm achter (achter zelfde als de 535i)
Kromme schijven (wederom)
Re: Kromme schijven (wederom)
Re: Kromme schijven (wederom)
We hebben het hier over gewone auto's en niet over raceauto's waar remmen van > €10k per wiel onder zitten. En na elke race vervangen worden.
Laatst gewijzigd door Leen op 09 aug 2022, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Reden: quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Re: Kromme schijven (wederom)
@ptrkp: idd mogen we niet vergelijken.
Heb zojuist 2 nieuwe hella's eronder gestoken.
Vreemde was dat alleen LV krom was.... alles liep netjes vrij. Vd week de oude wielnaaf (ook meteen vervangen) eens bekijken met de meetklok
Heb zojuist 2 nieuwe hella's eronder gestoken.
Vreemde was dat alleen LV krom was.... alles liep netjes vrij. Vd week de oude wielnaaf (ook meteen vervangen) eens bekijken met de meetklok
Re: Kromme schijven (wederom)
Ik ben benieuwd of je nu van je probleem af bent en blijft.
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Re: Kromme schijven (wederom)
Ja ik ook, anders alsnog remmen upgrade
Re: Kromme schijven (wederom)
Grotere remmen is altijd goed. Moet ik ook nog eens uitvoeren, heb alles liggen maar de tijd ontbreekt.
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Re: Kromme schijven (wederom)
Snap ik, maar de essentie van het verhaal blijft hetzelfde.
Je blijft met een warmtespot op één plek staan en zeker in de regen........
Vraag aan elke fatsoenlijke automonteur.
Ik zit hier geen ruzie te zoeken hoor en als je het gewoon niet van me aan wilt nemen, prima!
Maar in autotechniekland, is dit DE nummer één van kromme schijven; negeer als je wilt.
Ik geef een tip uit het vak en elke monteur/chef werkplaats gaat je dit zeggen als je kromme schijven hebt; tegen mij ingaan is je goed recht, maar je verandert geen natuurkundewetten.
Re: Kromme schijven (wederom)
Denk dat ptrkp alleen maar doelt op het feit dat bij normaal gebruik een remsysteem hiervoor geschikt moet zijn.
In de racerij wordt natuurlijk aanzienlijk meer warmte gegenereerd. Mogen we ook niet één op één vergelijken met normaal straatgebruik.
Voet op de rem proberen we zoveel mogelijk te voorkomen. De achterliggende gedachte weten hier (vast en zeker) wel
Iedereen op dit forum wil elkaar helpen, dat is top!
In de racerij wordt natuurlijk aanzienlijk meer warmte gegenereerd. Mogen we ook niet één op één vergelijken met normaal straatgebruik.
Voet op de rem proberen we zoveel mogelijk te voorkomen. De achterliggende gedachte weten hier (vast en zeker) wel
Iedereen op dit forum wil elkaar helpen, dat is top!
Re: Kromme schijven (wederom)
Dat maakt ze niet direct krom.Vantalli schreef: ↑04 aug 2022, 09:04Snap ik, maar de essentie van het verhaal blijft hetzelfde.
Je blijft met een warmtespot op één plek staan en zeker in de regen........
Je moet ook niet na hard remmen je auto gaan wassen en de tuinslang op je remschijven richten... en zo kunnen we nog wel meer situaties verzinnen. Na normaal afremmen kan het geen kwaad de rem vast te houden. Anders had elke ouderwetse automaatrijder elk half jaar nieuwe schijven nodig gehad.
Dat maakt de discussie relevant wanneer een monteur een fatsoenlijke is. Ik kom teveel prutsers tegen die bij merkdealers werken en zeggen er verstand van te hebben. Tegendeel te vaak bewezen en bewezen zien worden.Vraag aan elke fatsoenlijke automonteur.
De nummer één is verkeerde montage, vaak gecombineerd met te goedkope onderdelen.Ik zit hier geen ruzie te zoeken hoor en als je het gewoon niet van me aan wilt nemen, prima!
Maar in autotechniekland, is dit DE nummer één van kromme schijven; negeer als je wilt.
Ik geef een tip uit het vak en elke monteur/chef werkplaats gaat je dit zeggen als je kromme schijven hebt; tegen mij ingaan is je goed recht, maar je verandert geen natuurkundewetten.
F10 535i | XHP | Eisenmann | Sophisto Grau
E63 650i | Individual | Rubin Schwarz
E63 650i | Individual | Rubin Schwarz
Re: Kromme schijven (wederom)
Je hebt helemaal gelijk!
Automonteurs zijn prutsers en doordat ZIJ ze verkeerd monteren, zijn ze na een halfjaar krom.
Klanten, die hun auto naar een garage brengen: DIE hebben er pas verstand van!
Konden ze het maar zelf, dan zou er nooit meer een kromme schijf zijn!
Probeer goed advies te geven, wordt gelijk de grond in getrapt; ga lekker door, door de plassen rijden, van de snelweg af en hou je voet op de rem en stel de monteur aansprakelijk, prima.
Wat een verstand, denk gewoon even na wat er gebeurt.
Maar ik ben er wel klaar mee; probeer wat goedbedoeld advies te geven hier, heb voor deze handel gestudeerd (TU-Delft) maar jij weet het beter.
Automonteurs zijn prutsers en doordat ZIJ ze verkeerd monteren, zijn ze na een halfjaar krom.
Klanten, die hun auto naar een garage brengen: DIE hebben er pas verstand van!
Konden ze het maar zelf, dan zou er nooit meer een kromme schijf zijn!
Probeer goed advies te geven, wordt gelijk de grond in getrapt; ga lekker door, door de plassen rijden, van de snelweg af en hou je voet op de rem en stel de monteur aansprakelijk, prima.
Wat een verstand, denk gewoon even na wat er gebeurt.
Maar ik ben er wel klaar mee; probeer wat goedbedoeld advies te geven hier, heb voor deze handel gestudeerd (TU-Delft) maar jij weet het beter.
Re: Kromme schijven (wederom)
Dat hoor ik vaker
Lekker generaliserend.Automonteurs zijn prutsers en doordat ZIJ ze verkeerd monteren, zijn ze na een halfjaar krom.
Klanten, die hun auto naar een garage brengen: DIE hebben er pas verstand van!
Geen last van kromme schijven hier. De twee originele sets die in het verleden door de merkdealer werden gemonteerd hielden het niet lang uit. Zeg het maar.Konden ze het maar zelf, dan zou er nooit meer een kromme schijf zijn!
Nou nou, zoveel emotie omdat we het niet met je eens zijn? Forums zijn discussieplatformen, geen plek voor lange tenen.Probeer goed advies te geven, wordt gelijk de grond in getrapt; ga lekker door, door de plassen rijden, van de snelweg af en hou je voet op de rem en stel de monteur aansprakelijk, prima.
Wat een verstand, denk gewoon even na wat er gebeurt.
Titels zeggen mij niets. Studie </> praktijk.Maar ik ben er wel klaar mee; probeer wat goedbedoeld advies te geven hier, heb voor deze handel gestudeerd (TU-Delft) maar jij weet het beter.
F10 535i | XHP | Eisenmann | Sophisto Grau
E63 650i | Individual | Rubin Schwarz
E63 650i | Individual | Rubin Schwarz
Re: Kromme schijven (wederom)
Nee, logisch nadenken. Hoe koelen schijven en blokken, waar gaat de warmte naartoe en wat met dat stuk waar de blok op blijft staan.
Simpele natuurkunde en dat kan je een discussie noemen en mij een theoriemannetje, maar je hebt geen idee wat ik in de praktijk ermee doe nu.
Maar natuurkundewetten staan niet open ter discussie omdat jij ineens je gelijk wil halen: het is gewoon zo.
Maar ik snap het al hoor, succes met je "ik ben streetsmart dus veeeeel wijzer".
Simpele natuurkunde en dat kan je een discussie noemen en mij een theoriemannetje, maar je hebt geen idee wat ik in de praktijk ermee doe nu.
Maar natuurkundewetten staan niet open ter discussie omdat jij ineens je gelijk wil halen: het is gewoon zo.
Maar ik snap het al hoor, succes met je "ik ben streetsmart dus veeeeel wijzer".
Re: Kromme schijven (wederom)
Je bent aardig onderweg daarmee.
Ik ga verder er niet meer op reageren want het is niet mijn topic en we dwalen af.
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Re: Kromme schijven (wederom)
Warmte en te warm zijn verschillende zaken. Je trekt het in het extreme, haalt er de racerij bij. Trap je alle performance erin via het rempedaal dan klopt het, dat doet de doorsnee gebruiker niet dus hoort het niet krom te trekken bij normaal gebruik. Dus ligt de oorzaak elders. Logisch nadenken inderdaad. Die stap heb je gevonden.
BMW heeft notabene een Auto Hold functie erin zitten die de rem aangetrokken houdt als je tot stilstand komt, kunnen we die nu ook niet meer gebruiken? Oh wacht, dat lukt al bijna 3 jaar hier zonder kromme schijven. En reken maar dat die goed bediend worden af en toe.
Pot en ketel? Datzelfde geldt voor jou richting mij. Maar waar ik het niet op basis van je argumentatie met je eens ben voel jij je persoonlijk aangevallen en geef je dat niveau terug. Jij doet het voor alsof jij veel wijzer bent, met je extreme voorbeelden en je TU Delft. Ik krijg genoeg afgestudeerden langs die nog erg veel moeten leren en erachter komen dat de praktijk de theorie ernstig weet uit te dagen. Aan je andere topics te zien weet je zelf ook niet alles dus dat zal bekend voorkomen.Simpele natuurkunde en dat kan je een discussie noemen en mij een theoriemannetje, maar je hebt geen idee wat ik in de praktijk ermee doe nu.
Lol, de natuurkunde nog wel. Dacht dat het over engineering ging eerst. Je maakt jezelf een theoriemannetje en verwijt het mij.Maar natuurkundewetten staan niet open ter discussie omdat jij ineens je gelijk wil halen: het is gewoon zo.
Je zult niet de eerste zelfbetitelde topmonteur zijn wiens ongelijk wordt aangetoond dus roep op je neerbuigende toon wat je wilt. Dat soort geneuzel gaat niemand helpen en levert je geen roem op. Een inhoudelijk argument moet ik nog tegenkomen dus tot dat er komt moet je je eigen moddergevecht maar gaan houden, mijn punt is gemaakt.Maar ik snap het al hoor, succes met je "ik ben streetsmart dus veeeeel wijzer".
F10 535i | XHP | Eisenmann | Sophisto Grau
E63 650i | Individual | Rubin Schwarz
E63 650i | Individual | Rubin Schwarz
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 09:17
Re: Kromme schijven (wederom)
Amen.B-Buster schreef: ↑04 aug 2022, 21:33Warmte en te warm zijn verschillende zaken. Je trekt het in het extreme, haalt er de racerij bij. Trap je alle performance erin via het rempedaal dan klopt het, dat doet de doorsnee gebruiker niet dus hoort het niet krom te trekken bij normaal gebruik. Dus ligt de oorzaak elders. Logisch nadenken inderdaad. Die stap heb je gevonden.
BMW heeft notabene een Auto Hold functie erin zitten die de rem aangetrokken houdt als je tot stilstand komt, kunnen we die nu ook niet meer gebruiken? Oh wacht, dat lukt al bijna 3 jaar hier zonder kromme schijven. En reken maar dat die goed bediend worden af en toe.
Pot en ketel? Datzelfde geldt voor jou richting mij. Maar waar ik het niet op basis van je argumentatie met je eens ben voel jij je persoonlijk aangevallen en geef je dat niveau terug. Jij doet het voor alsof jij veel wijzer bent, met je extreme voorbeelden en je TU Delft. Ik krijg genoeg afgestudeerden langs die nog erg veel moeten leren en erachter komen dat de praktijk de theorie ernstig weet uit te dagen. Aan je andere topics te zien weet je zelf ook niet alles dus dat zal bekend voorkomen.Simpele natuurkunde en dat kan je een discussie noemen en mij een theoriemannetje, maar je hebt geen idee wat ik in de praktijk ermee doe nu.
Lol, de natuurkunde nog wel. Dacht dat het over engineering ging eerst. Je maakt jezelf een theoriemannetje en verwijt het mij.Maar natuurkundewetten staan niet open ter discussie omdat jij ineens je gelijk wil halen: het is gewoon zo.
Je zult niet de eerste zelfbetitelde topmonteur zijn wiens ongelijk wordt aangetoond dus roep op je neerbuigende toon wat je wilt. Dat soort geneuzel gaat niemand helpen en levert je geen roem op. Een inhoudelijk argument moet ik nog tegenkomen dus tot dat er komt moet je je eigen moddergevecht maar gaan houden, mijn punt is gemaakt.Maar ik snap het al hoor, succes met je "ik ben streetsmart dus veeeeel wijzer".
Laten we vooral probeer elkaar het leven niet moeilijker te maken dan dat het al is mannen.
We hebben in de maatschappij grotere uitdagingen te beslechten met elkaar!