Slechte verwarming in mijn BMW E61
Re: Slechte verwarming in mijn BMW E61
Volgens mij haalt niemand in deze topic jouw waarden Joop.
Re: Slechte verwarming in mijn BMW E61
Maar bij mij komt de motor goed op temperatuur, dus thermostaat kan ik uitsluiten toch?
Re: Slechte verwarming in mijn BMW E61
als de thermostaat niet sluit maar iets open blijft staan dan circuleert het hele koelsysteem, de thermostaat zorgt er juist voor dat dit niet gebeurd en je eerst het blok opwarmt.
Dus als hij iets open blijft staan duurt het langer voordat alles warm is, maar als de bedrijfstemperatuur bereikt is staat hij helemaal open.
Dus als hij iets open blijft staan duurt het langer voordat alles warm is, maar als de bedrijfstemperatuur bereikt is staat hij helemaal open.
BMW E39-528I /Sold
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
BMW E60-530i -2003
Chevrolet Camaro -1967
Re: Slechte verwarming in mijn BMW E61
Klopt, dit zie je als de EGR thermostaat die een klein debiet heeft vergeleken met de hoofdthermostaat stuk is. Deze sluit dan niet af wat je heel goed merkt met het traag en soms niet op temperatuur komen van de motor.genaaa schreef:Maar bij mij komt de motor goed op temperatuur, dus thermostaat kan ik uitsluiten toch?
De hoofdthermostaat zijn probleem is het te vroeg openen.
Maar dit is allemaal bij de diesels. De benzines hebben bij mijn weten geen probleem van niet op temperatuur komen. Deze zullen eerder oververhitten, wat je dan bij de diesels zelden tegenkomt.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Slechte verwarming in mijn BMW E61
Hi Genaaa
Dat heb ik inderdaad ook gehoord, weet jij of er een manier is om dit te controleren/meten alvorens alles open te halen? en kan het dan ook zijn dat de verwarming niet goed functioneert?
Dat heb ik inderdaad ook gehoord, weet jij of er een manier is om dit te controleren/meten alvorens alles open te halen? en kan het dan ook zijn dat de verwarming niet goed functioneert?
genaaa schreef:Hai Joop.
Bij buitentemp van 6 graden bij mij na 5 min warme lucht.
Hoe is t bij jou als t kouder is?
ehombie, die kachelventiel waar je t over had in eerdere post. Dat is de waterklep die ik bedoelde. Kan toch zo zijn dat wanneer t kouder is, hij stroever is en dus moeilijker opengaat?
Thijs.
Je zegt dat je verbrande lucht ruikt. Hoop niet dat t je kachelmotor is. Zowel bij kachelmotor of kachelweerstand moet bij deze type auto groot deel van dashboard gedemonteerd worden.
Re: Slechte verwarming in mijn BMW E61
Thijsb,
Wat bedoel je met " dat de verwarming niet goed functioneert"?
Bedieningspaneel bedoel je?
Wat bedoel je met " dat de verwarming niet goed functioneert"?
Bedieningspaneel bedoel je?
Re: Slechte verwarming in mijn BMW E61
de aanjager doet het wel en varieert ook in snelheid echter de temperatuur van de lucht is koud tot aan de koude kant van lauw ondanks dat de temperatuur op z'n warmst staat. als ik op de snelweg rijd en de toeren opvoer (door terug te schakelen) dan wordt de lucht wel warm, maar op het moment dat de toeren weer laag zijn dan zakt de temperatuur weer naar koud tot lauw (en ik zit niet aan de knoppen in de tussenliggende tijd)
Als ik kijk naar het temperatuurverloop van de motor (koelvloeistof) dan komt deze best snel op temperatuur.
tijd temp
06:45 8
06:46 15
06:47 20
06:48 24
06:49 27
06:50 36
06:51 45
06:52 55
06:53 64
06:54 76
06:55 81
06:56 81
06:57 84
06:58 85
06:59 89
07:00 93
07:01 94
07:02 94,5
07:03 95
07:04 96
07:05 97
Als ik kijk naar het temperatuurverloop van de motor (koelvloeistof) dan komt deze best snel op temperatuur.
tijd temp
06:45 8
06:46 15
06:47 20
06:48 24
06:49 27
06:50 36
06:51 45
06:52 55
06:53 64
06:54 76
06:55 81
06:56 81
06:57 84
06:58 85
06:59 89
07:00 93
07:01 94
07:02 94,5
07:03 95
07:04 96
07:05 97
genaaa schreef:Thijsb,
Wat bedoel je met " dat de verwarming niet goed functioneert"?
Bedieningspaneel bedoel je?
Re: Slechte verwarming in mijn BMW E61
Toerental gerelateerd. Mij een raadsel thijsb
Re: Slechte verwarming in mijn BMW E61
Misschien werkt toch het ventiel niet goed genoeg. Misschien dat het ventiel te weinig vloeistof doorlaat waardoor de kachelradiateur binnen niet heel warm word en als de vloeistof sneller stroom (door sneller draaien van de pomp) er meer vloeistof door het ventiel wordt gedrukt. Ik heb echt geen idee..
genaaa schreef:Toerental gerelateerd. Mij een raadsel thijsb
Re: Slechte verwarming in mijn BMW E61
Bedankt voor het meedenken genaaa 
Re: Slechte verwarming in mijn BMW E61
ThijsB,
Daarom wil ik de kachelkraan vervangen om te testen. Bij bmw kost ie 93 euro, en is eenvoudig te vervangen. Misschien gaat die van jou echt met heeeeeel veel moeite open. Wordt gestuurd door elektrisch signaal, signaal is gestuurd maar door stroefheid gaat ie heel moeilijk open. Weet t echt niet.
Daarom wil ik de kachelkraan vervangen om te testen. Bij bmw kost ie 93 euro, en is eenvoudig te vervangen. Misschien gaat die van jou echt met heeeeeel veel moeite open. Wordt gestuurd door elektrisch signaal, signaal is gestuurd maar door stroefheid gaat ie heel moeilijk open. Weet t echt niet.
Re: Slechte verwarming in mijn BMW E61
Yooooooo luitjes,
ben er een tijdje tussenuit geweest vanwege wat probleempjes (niet met mijn auto), maar de oplossingen heb ik eindelijk gevonden....
bleek een samenloop van meerdere dingen te zijn.
1) Hoe hoort de verwarming te werken bij een E61 uit 2009? Zit er een elektrisch element in die bij koude start via stroom direct warmte hoort af te geven?
1) Was al opgelost (zit er niet in).
2) De verwarming lijkt slecht te werken
3) De airco lijkt slecht te werken en dus ook het ontvochtigen van de ramen
2+3) De kachelkraan was defect en de bedrading achter de climatecontrol heeft de vorige eigenaar, na inbraak, niet goed aangesloten (prutser).
4) Ik ruik af en toe een branderig luchtje?
4) De verbandingsgeur was olielekkage bij de klepdeksel.
Thanks allemaal voor het meedenken :-)
ben er een tijdje tussenuit geweest vanwege wat probleempjes (niet met mijn auto), maar de oplossingen heb ik eindelijk gevonden....
bleek een samenloop van meerdere dingen te zijn.
1) Hoe hoort de verwarming te werken bij een E61 uit 2009? Zit er een elektrisch element in die bij koude start via stroom direct warmte hoort af te geven?
1) Was al opgelost (zit er niet in).
2) De verwarming lijkt slecht te werken
3) De airco lijkt slecht te werken en dus ook het ontvochtigen van de ramen
2+3) De kachelkraan was defect en de bedrading achter de climatecontrol heeft de vorige eigenaar, na inbraak, niet goed aangesloten (prutser).
4) Ik ruik af en toe een branderig luchtje?
4) De verbandingsgeur was olielekkage bij de klepdeksel.
Thanks allemaal voor het meedenken :-)
-
Martijn van Tilburg
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 10 jul 2017, 11:54
- Locatie: Noord Brabant
Re: Slechte verwarming in mijn BMW E61
Mijn 523i wordt ook pas na minuutje of 4-6 warm, en dan staat hij op auto (21 graden) werkt overigens het beste.
Wel merk ik altijd in de zomer als het lekker warm is buiten, dat je hem beter op 18 graden kan zetten (beide zijden) en dan handmatig de ventilator instellen... Dan is het veel koeler in de auto dan op automatisch!
In elk geval succes met je auto.
PS: vrouwen hebben het in het algemeen altijd sneller koud dan mannen...
Wel merk ik altijd in de zomer als het lekker warm is buiten, dat je hem beter op 18 graden kan zetten (beide zijden) en dan handmatig de ventilator instellen... Dan is het veel koeler in de auto dan op automatisch!
In elk geval succes met je auto.
PS: vrouwen hebben het in het algemeen altijd sneller koud dan mannen...

