Slechte verwarming in mijn BMW E61

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
ThijsB

Slechte verwarming in mijn BMW E61

Bericht door ThijsB » 08 feb 2018, 10:09

Hi leute,

Ik heb iets geks en ik kan er niet zo 1,2,3 wat over vinden op het forum.

Ik ben trotse eigenaar van een E61 523 met benzinemotor. Ik heb nog niet veel ervaring met BMW, maar mijn vriendin wel.
Zij geeft aan dat haar BMW altijd heel snel warme lucht (korter dan 10 min) gaf echter deze auto doet dat niet. Als ik rij (met auto-stand of handmatige bediening) dan wordt de verwarming niet echt warm en als de lucht warm wordt dan duurt het ook een behoorlijke tijd (langer dan 30min). Nou is mij nog iets geks opgevallen namelijk, dat als ik de temperatuur instel op zijn heetst dan wordt de lucht wel warmer als ik even doortrek tot een hoger toerental. Verder werkt de aanjager wel qua verschillende snelheden.
  • Hoe hoort de verwarming te werken bij een E61 uit 2009? Zit er een elektrisch element in die bij koude start via stroom direct warmte hoort af te geven?
  • De verwarming lijkt slecht te werken
  • De airco lijkt slecht te werken en dus ook het ontuchtigen van de ramen
  • Ik ruik af en toe een branderig luchtje?
Uit de bovenstaande lijst zouden, volgens andere berichten op dit forum, wellicht 2 problemen zijn: thermosstaat en kachelweerstand? Wellicht hebben jullie andere ideeën? :s

Ik hoor graag van jullie, thanks!

Groeten,

Thijs

ehombie

Re: slechte verwarming

Bericht door ehombie » 08 feb 2018, 10:57

Volgrns mij werkt je kachelventiel niet (goed). Deze genereerd volgens mij niet dirct foutmeldingen. Zal even plaatje zoeken. Hij aan het chassis op de veerpoot van bestuurderszijde. Beetje onder interieurfilter behuizing zo uit mijn hoofd. Even wat waterslangen volgen en kijken of deze warm worden.

In dit topic zit een plaatje viewtopic.php?f=123&t=52168&hilit=standkachel&start=15

Onderdeel 11. Deze willen ook wel eens defect gaan...gezien op fora.