318 Schokt een beetje

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Re: 318 Schokt een beetje

Bericht door martin318 » 11 jul 2011, 12:48

Heb net eens contact gehad met de bmw in nieuwe pekela die vragen er zon 100 - 150 euro voor afhankelijk hoelang ze er aan bezig zijn.
Lijkt me nogal duur of is dit een redelijke prijs ?
Want als het overal zo duur blijkt te zijn komt het anwb boekje tevoorschijn en dan ga ik het zelf doen.

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: 318 Schokt een beetje

Bericht door dw70 » 11 jul 2011, 16:34

die zijn knettergek.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Re: 318 Schokt een beetje

Bericht door martin318 » 11 jul 2011, 19:53

Haha ja vond ik ook al.
Maar ik kan er nog geen vinden die het goedkoper doen dus heb net bij de Brezan een nieuwe pakking gekocht en ga het waarschijnlijk aanstaande donderdag lekker zelf doen ;)
Heb je nog enige tips om het goed te doen ? Moet ik trouwens mijn pakking in olie leggen voordat ik hem gebruik ? Of gewoon zo uit de verpakking erop ?
En wat is de speling die ik met de voelermaatjes mag meten ? Ik heb zelf al ergens 0.08 gelezen ??
Hoop dat je me verder nog wat tips kunt geven en dan denk ik wel dat het zelf gaat lukken heb ook wel eens eerder gezien hoe ze het deden maar dat was bij een boxer motortje :)

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: 318 Schokt een beetje

Bericht door dw70 » 11 jul 2011, 20:47

nee de pakking komt er droog op. :shine:
0.08 INCH = 0.203 millimeter..
pak het laatste getal maar, anders wordt het ruimtevaart techniek. 0.08 afstellen... :loveit:

Cylinder voor cylinder doen. Bougies eruit, accupool los. Auto in 4e versnelling langzaam vooruit duwen en zo inlaat en uitlaat afwerken.

Kleppendeksel boutjes met +/- 10 á 11Nm vastzetten (en van binnen naar buiten werken met vastschroeven, net zoals een cylinderkop). Dus kruislings in het midden beginnen en zo naar buiten afwerken met vastzetten (steeds kruislings werken).

Enne..kijk eens hier.. gevonden.

http://www.bmwtechinfo.com/repair/main/561en/index.htm

:duimen:
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Re: 318 Schokt een beetje

Bericht door martin318 » 11 jul 2011, 20:52

Super bedankt voor de info !! Handige link zeg !!!!
Gaat zeker lukken nu :)

Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Re: 318 Schokt een beetje

Bericht door martin318 » 11 jul 2011, 21:05

Weet je trouwens ook hoe ik deze manual kan downloaden ?

Gebruikersavatar
martin318
Berichten: 254
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:45
Locatie: Valthermond

Re: 318 Schokt een beetje

Bericht door martin318 » 22 sep 2011, 15:19

Hoi allemaal.

Even een vraagje met betrekking tot mijn 1802 hoop alleen dat het hier wat eerder word gezien :roll:

Weten jullie ook of er een apk eis is over hoever je het rempedaal mag intrappen in Nederland ? Ik heb wel van alles gelezen dat het maar 50 kg kracht mag kosten om hem in te trappen en dat de vertraging 5.2 meter per seconde moet zijn maar er staat niks over hoever je hem mag / moet intrappen ??

Hoor graag als jullie daar wat meer over weten !

Mvgr,
Martin

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E30) Techniek”