318 Schokt een beetje
318 Schokt een beetje
Hoi allemaal.
Een technisch vraagje over mijn 318 i.
Hij heeft bij lage toerentallen nogal de neiging om een beetje te schokken.
Ik heb de bougies al vervangen de olie ziet er nog goed uit en voor het luchtfilter geld hetzelfde.
Dus mijn vraag is wat kan ik hieraan doen ? Ik had ook een ijzeren buis die van het luchtfilter naar de zijkant van de motor loopt vervangen want deze was kapot maar dat heeft ook het probleem niet opgelost.
Mijn vermoeden persoonlijk is dat de motor niet genoeg benzine krijgt en dat ie daarom als je flink gas geeft het wel goed doet.
Dus ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen en als ik iets kan doen om het verhaal te verduidelijken hoor ik het erg graag !
Mvgr,
Martin
Een technisch vraagje over mijn 318 i.
Hij heeft bij lage toerentallen nogal de neiging om een beetje te schokken.
Ik heb de bougies al vervangen de olie ziet er nog goed uit en voor het luchtfilter geld hetzelfde.
Dus mijn vraag is wat kan ik hieraan doen ? Ik had ook een ijzeren buis die van het luchtfilter naar de zijkant van de motor loopt vervangen want deze was kapot maar dat heeft ook het probleem niet opgelost.
Mijn vermoeden persoonlijk is dat de motor niet genoeg benzine krijgt en dat ie daarom als je flink gas geeft het wel goed doet.
Dus ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen en als ik iets kan doen om het verhaal te verduidelijken hoor ik het erg graag !
Mvgr,
Martin
Re: 318 Schokt een beetje
Ik heb ook even een foto gemaakt van het metalen buisje wat ik heb vervangen. Ik heb er even een gele cirkel omheen getekend zodat het duidelijk is welke ik bedoel.
Mvgr,
Martin
Mvgr,
Martin
Volgens mij is dat een M10-motor. Ik hoop dat hier wat kennis van op dit forum is!
Ik heb zelf kort een M40-motor gehad (318i 1989), dus kan je waarschijnlijk niet veel helpen.
Zijn verder alle slangen en dergelijk goed aangesloten en in goede staat? Hij loop stationair dus ook niet goed, neem ik aan. Alle vloeistoffen op pijl?
Ik heb zelf kort een M40-motor gehad (318i 1989), dus kan je waarschijnlijk niet veel helpen.
Zijn verder alle slangen en dergelijk goed aangesloten en in goede staat? Hij loop stationair dus ook niet goed, neem ik aan. Alle vloeistoffen op pijl?
- Bimmergirl87
Ik zal nu eens gaan kijken !
- Bimmergirl87
oke, als je niets ziet even starten, en horen of je ergens valse lucht hoort zuigen/blazen....
Eens BMW, altijd BMW
Ik zie idd niks de buizen enzo zien er allemaal scheur vrij uit. Ik heb wel mijn twijfels bij de uitlaat zou dit nog kunnen ??
- Bimmergirl87
uitlaat kan er niks mee te maken hebben....leg het probleem eens wat beter uit, wanneer heeft hij het..koud-warm, stationair of rijdend?
Eens BMW, altijd BMW
Nou, als je uitlaat of spruitstuk lek is, kan het wel degelijk wat veroorzaken. Je hebt dan niet meer de juiste druk die het systeem met een goede uitlaat wel heeft. Hierdoor kan hij wat lager in toeren gaan lopen. En wanneer de wagen lager in toeren komt, te dicht bij uitslaan, dan gaat hij schokken.
Maar inderdaad, kun je de vraag iets specifieker stellen? Is een filmpje mogelijk?
Maar inderdaad, kun je de vraag iets specifieker stellen? Is een filmpje mogelijk?
Het heeft niks met de temperatuur te maken in ieder geval hij doet het warm of koud hetzelfde. Als je het gas een stukje intrapt dan voel je hem optrekken en dan trekt ie weer wat langzamer op en dan weer iets harder terwijl je het gas eigenlijk hetzelfde houdt. Eigenlijk stottert ie een beetje. Het lijkt net alsof ik steeds het gas loslaat en weer intrap. Maar als je echt flink gas geeft heeft ie er geen last van dan is het gewoon constant power en trekt ie mooi door.
- Bimmergirl87
dat is waar Beens....Zou het niet de LMM kunnen zijn?
Eens BMW, altijd BMW
Het zou ook nog de stappenmotor kunnen zijn, omdat het een ongeleidelijke versnelling is?
Misschien de luchthoeveelheidsmeter, maar denk niet dat het dat echt is hoor.
Dat soort zaken schoonmaken kan nooit kwaad!
Misschien de luchthoeveelheidsmeter, maar denk niet dat het dat echt is hoor.
Dat soort zaken schoonmaken kan nooit kwaad!
Hoe doe je dat dan ?
Laatst gewijzigd door Gast op 10 mei 2011, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Als dit zijn m10 motor is heeft hij geen LMM.
Of te veel lucht (valse lucht) kan natuurlijk ook.
-pakking controleren onder de carburateur in koude toestand (stuk papier (en geen 80grams papier) rondom de pakking houden, gaat deze aangezogen worden bij het gasgeven heb je de pakking defect). Je kunt ook een dikke sigaar nemen die veel rook afgeeft.
In warme toestand zet de pakking uit en kan alsnog prima dicht zijn. De pakking is maar van papier.
-bougiekabels inclusief bobinekabel naar rotorverdeelkap controleren (zie je haarscheurtjes, dan gooi je ze maar weg).
-Rotorverdeelkap kritisch bekijken met goed licht en controleren op haarscheurtjes en schoon koperwerk aan de binnenzijde.
-Benzinefilter vervangen.
Hoe dan ook; de gasklep reinigen kan nooit kwaad bij carburateur motoren. Daar gaan ze alleen maar beter door draaien.
Of te veel lucht (valse lucht) kan natuurlijk ook.
-pakking controleren onder de carburateur in koude toestand (stuk papier (en geen 80grams papier) rondom de pakking houden, gaat deze aangezogen worden bij het gasgeven heb je de pakking defect). Je kunt ook een dikke sigaar nemen die veel rook afgeeft.

-bougiekabels inclusief bobinekabel naar rotorverdeelkap controleren (zie je haarscheurtjes, dan gooi je ze maar weg).
-Rotorverdeelkap kritisch bekijken met goed licht en controleren op haarscheurtjes en schoon koperwerk aan de binnenzijde.
-Benzinefilter vervangen.
Hoe dan ook; de gasklep reinigen kan nooit kwaad bij carburateur motoren. Daar gaan ze alleen maar beter door draaien.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

@dw70 Wat zou ik eraan kunnen doen als ie valse lucht aanzuigt dan ? Ik zal morgen de pakking eens controleren met een stukje papier. Het lijkt me sterk dat het aan de kabels licht in ieder geval want die zien er allemaal best wel strak uit maar ik zal morgen ook nog eens kritisch daarna kijken.
En hoe kan ik dat goed schoonmaken dan ? Wat moet ik dan precies losschroeven en schoonmaken ? En moet ik dan olie verwijderaar gebruiken of gewoon een doekje afvegen ??
En hoe kan ik dat goed schoonmaken dan ? Wat moet ik dan precies losschroeven en schoonmaken ? En moet ik dan olie verwijderaar gebruiken of gewoon een doekje afvegen ??