Storing?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Kyletjuh

Storing?

Bericht door Kyletjuh » 12 apr 2010, 11:53

Goedemiddag,

Ik heb een 'probleem'. Als de motor koud is, en ik rij weg, heb ik soms heel wisselvallig ( 1x in een paar dagen) dat me lampjes beginnen te branden, en dat mijn toerenteller/benzinemeter etc. uitvalt, en dit springt na 3/4 seconden weer naar wat het hoort te zijn. Ik zou niet weten waar ik moet beginnen, het eerste wat ik dacht was misschien een storing die uitgelezen moet worden.

Gelijk even mijn 2de vraagje, doe ik ook gelijk even in dit topic.
Ik heb roest bij de wielkasten/klein beetje boven de voorruit, hoe kan ik dit het beste tegengaan? Met een soort spuitbus met een bepaald spul? Ik dacht zelf om naar een bedrijf te gaan, om ze te laten repareren. Maar zou je dit ook zelf een beetje kunnen oplossen?

Ik hoop dat jullie me een beetje opweg kunnen helpen! :)

Kyletjuh

Re: Storing?

Bericht door Kyletjuh » 15 apr 2010, 18:57

Niemand? ;(

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 15 apr 2010, 23:21

Voor je dashboardstoring zou ik eens je klokkenspel er uit halen, lijkt op een losse stekker of een draadbreuk ofzo, omdat je ook aangeeft dat het dashboard even weg valt af en toe.

Voor je andere probleem. Roest zou ik weg laten halen en meteen professioneel laten vullen en spuiten, dat is vaak veel mooier.
Als je dit soort dingen nooit gedaan hebt, kan je beter eens experimenteren met een nog te plaatsen spiegel of spoiler. Als het niet lukt kan je het alsnog makkelijker laten doen.

Met roest moet je oppassen. Als je het niet helemaal weg haalt en het op gaat sluiten door te spuiten of iets anders gaat het alleen maar meer problemen opleveren uiteindelijk.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Kyletjuh

Bericht door Kyletjuh » 16 apr 2010, 19:48

Bedankt voor je reactie Fabian!
Het is heel apart, maar sinds ik dit topic heb gemaakt, is het niet meer voor gekomen. :P
En dat roest, ik ga inderdaad opzoek naar iemand die het wil doen. Zelf ben ik er niet zo handig mee, en wil het graag in 1x goed laten doen. Dus daar ga ik even rustig voor rondkijken hoe en wat. :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”