dashboard lampje gordel voor

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
thorn

dashboard lampje gordel voor

Bericht door thorn » 23 okt 2010, 15:41

Goedemiddag,

Wellicht kan iemand mij helpen met het volgende.

Heb net een e 39 uit 1997 gekocht.

Maar het lampje van de gordels voor blijft oplichten in het dashboard nu heb ik gehoord dat mocht ik nu een aanrijding krijgen dan alle airbags af gaan. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een oplossing?

Mijn dank is groot.

Mvg,

Rene

BMWE39FREAK

Re: dashboard lampje gordel voor

Bericht door BMWE39FREAK » 25 okt 2010, 08:06

Denk dat het stekkertje onder bij je gordel vanger los is of deze vanger slecht contact maakt en dat daarom je lampje brand..

Wat betreft de air bags..
Onder de zitting van de voorstoelen zitten matjes..als je hier op gaat zitten maakt deze contact en zal dan pas bij een aanrijding de airbag afgaan..
Dus als je zelf achter het stuur zit en niemand naast je ,zal die van jou afgaan en die naast je niet..
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen

thorn

Bericht door thorn » 25 okt 2010, 08:39

Bedankt voor je info.

Ik ga de gordelvanger vervangen deze geeft inderdaad problemen hoop dat daarmee het probleem is opgelost, heb jij enig idee of dit met een gebruikte kan of moet ik hier een nieuwe opzetten.

Mvg,

Rene

ardennen

Bericht door ardennen » 25 okt 2010, 16:18

Hallo Thorn,
Bij mij brand het airbag lampje ook maar ik doe er niets meer aan . Het is nu zo dat de airbag van de
bijrijdersstoel ook geactiveerd word bij een aanrijding maar liever dit dan dan hij niet reageert
bij een aanrijding . Dit is een veel voorkomende BMW probleem en dit zit in de schakelaar (matje ) onder
de pasagiersstoel . Gewoon de stekker solderen . Op speurders kun je hier een module
voor vinden alleen weet ik niet of dit inderdaad helpt en dan de airbag resetten . Kost bij de
dealer 25 euro plus 20 euro voor de module.Het originele matje kost denk ik zo`n 200 euro .
Als ik jou was zou ik eerst de airbags laten uitlezen en dan kan je ook eerst nog laten resetten om te
kijken of het probleem terug komt .99 % dat dit het probleem is .Dit is geen probleem voor de APK .
Groet Henk

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”