Koplamp?
Re: Koplamp?
Aan de bovenzijde van het unit kleine gaatjes boren, zodat het vocht eruit kan komen. (niet in het kunststof/glas) Dat moet ik dus ook nog steeds doen bij mijzelf.
Oke, had al begrepen dat dit een kwaal is van de e36.
Je zou ook nog kunnen proberen om de koplamp helemaal uit elkaar te halen en droog te maken.
Misschien is de rubber afdichting tussen het glas en het plastic daarachter wel vergaan. Die zijn geloof ik los te bestellen.
Een gaatje boren om het vocht er uit te halen kan in veel gevallen helpen, maar betekent wel dat er ook weer nieuw vocht door naar binnen kan komen.
Misschien is de rubber afdichting tussen het glas en het plastic daarachter wel vergaan. Die zijn geloof ik los te bestellen.
Een gaatje boren om het vocht er uit te halen kan in veel gevallen helpen, maar betekent wel dat er ook weer nieuw vocht door naar binnen kan komen.
Mwa, onder de motorkap blijft het redelijk droog. Door het boren van gaatjes krijg je een ventilatiestroom door je verlichtingshuis heen, waardoor het vocht niet zo snel gaat condenseren tegen het oppervlak.NielsE36 schreef:maar betekent wel dat er ook weer nieuw vocht door naar binnen kan komen.
Maar wat je zegt over het droog maken en afdichten kan soms ook de oplossing zijn.
-
Cliff
Of gewoon heel simpel in de afdekkapjes achterop de lamp (die je los kunt klikken) een gaatje in boren 
Heb ik ook gedaan > nooit meer vocht in de koplamp!
Heb ik ook gedaan > nooit meer vocht in de koplamp!
Bedankt! Ik heb alles nu uit elkaar gehaalt en de blower erop gezet dat alles droog werd. Toen de fohn erop gezet het is nu helemaal droog.
Heb je het aan de bovenkant of onderkant gedaan? Onderkant kan het eruit druipen maar boven kan de damp naar buiten..
Mag dit trouwens voor de APK?
Mag dit trouwens voor de APK?
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
@ Justify: mooi dat het opgelost is!
@ Beens1: Voor jou top dat het voor mekaar is. Ik bedoelde het niet verkeerd met die gaatjes, ik denk dat het zeker kan werken! Maar zo lang het zonder boren ook mogelijk is vond ik het wel zo netjes om te vermelden voordat de boormachine aan de slag gegaan is,
kan iedereen zelf kiezen....
Voor zover ik weet is dit voor de apk geen enkel probleem. Ik zou de gaatjes aan de bovenkant maken, zodat de damp er uit kan!
@ Beens1: Voor jou top dat het voor mekaar is. Ik bedoelde het niet verkeerd met die gaatjes, ik denk dat het zeker kan werken! Maar zo lang het zonder boren ook mogelijk is vond ik het wel zo netjes om te vermelden voordat de boormachine aan de slag gegaan is,
Voor zover ik weet is dit voor de apk geen enkel probleem. Ik zou de gaatjes aan de bovenkant maken, zodat de damp er uit kan!