Interface MI 5000 VDO

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
bmwpeter

Interface MI 5000 VDO

Bericht door bmwpeter » 11 dec 2010, 13:11

Hoi allemaal,

om de kids op de achterbank van een filmpje te kunnen voorzien wil ik mijn huidige VDO-navigatiesysteem uitbreiden met een DVD/MP3-speler VDO DV6100 inclusief de VDO interface MI 5000.

Op deze interface kun je namelijk zowel je navi, je DVD-speler en eventueel ook nog een spelcomputer aansluiten. Tevens kun je er twee schermen op aansluiten.

Nu de vraag, hoe sluit je dit het beste aan?

Elk apparaat heeft zijn eigen voeding nodig lijkt mij, dus naast de bestaande navicomputer zal ook de nog aan te sluiten DVD-speler van sap dienen te worden voorzien. De interace zal ook niet alleen op water werken dus ook deze zal op het stroomcircuit aangesloten moeten worden.

Nu rijst bij mij echter de volgende vraag:

als de interface van stroom wordt voorzien is dit dan voldoende om ook de DVD-speler en navicomputer van stroom te voorzien? Dus in feite 1 voedingskabel naar de interface en vanuit hier met alleen de beeldschermkabels verder. De aansluitschema's van VDO zijn hier niet overdreven duidelijk in namelijk.

Zelf hoef ik voorin geen DVD te kijken dus in feite blijft het navigatiesysteem zoals het nu is. Achterin wil ik het extra scherm monteren waarop dus DVD te kijken valt. Om de DVD-speler aan te sluiten op het beeldscherm dien ik de interface te monteren zodat het beeldsignaal op de monitor te zien zal zijn. Direct naar het beeldscherm toe gaat niet omdat deze van een andere connector is voorzien en ook zijn voeding via de beeldschermkabel krijgt.

Iemand ervaring met deze constructie?

Ik hoor het graag, is een mooi winterprojectje namelijk. ;)
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”