Vacuüm meter aansluiten.
Vacuüm meter aansluiten.
Hoi allemaal.
Ik zou graag een vacuüm meter willen aansluiten op mijn 318 maar ik weet niet precies hoe dit moet.
Er zit een slangetje bij wat achterop de meter past en een drie splitsing het lijkt mij dus de bedoeling dat ik een slangetje doorknip waar het vacuüm ontstaat en dan met die drie splitsing kan ik hem weer verbinden en het slangetje van mijn metertje erbij op maken toch ??
Maar nu hoop ik dus dat jullie mij kunnen vertellen welk slangetje ik moet doorknippen ? Om het te verduidelijken wel blok ik heb zal ik ook foto`s ervan plaatsen mocht het makkelijk zijn om andere foto`s te maken of van het metertje / slangetjes die erbij zitten hoor ik dit graag !!
Alvast erg bedankt voor de reacties !
Mvgr,
Martin
Ik zou graag een vacuüm meter willen aansluiten op mijn 318 maar ik weet niet precies hoe dit moet.
Er zit een slangetje bij wat achterop de meter past en een drie splitsing het lijkt mij dus de bedoeling dat ik een slangetje doorknip waar het vacuüm ontstaat en dan met die drie splitsing kan ik hem weer verbinden en het slangetje van mijn metertje erbij op maken toch ??
Maar nu hoop ik dus dat jullie mij kunnen vertellen welk slangetje ik moet doorknippen ? Om het te verduidelijken wel blok ik heb zal ik ook foto`s ervan plaatsen mocht het makkelijk zijn om andere foto`s te maken of van het metertje / slangetjes die erbij zitten hoor ik dit graag !!
Alvast erg bedankt voor de reacties !
Mvgr,
Martin
Re: Vacuüm meter aansluiten.
Is er niemand die weet welk kabeltje ik kan doorknippen ?
Ik ben er inmiddels wel achter dat er een vacuüm slangetje op de verdelerkap zit maar dit is natuurlijk niet de engiste dus zou graag advies krijgen of dit het slangetje is wat ik zoek of dat ik hier verkeerd zit ?

wat bedoel je precies Martin? is er iets mis met je timing omdat je het over het slangetje op de vacuüm op de verdelerkap hebt?

Nee ik heb een vacuüm metertje gekocht waarmee je ongeveer kunt zien hoeveel de motor op dat moment verbruikt aan de hand van het vacuüm systeem in de motor. Dus als de motor meer lucht aanzuigt / vacuüm creëert slaat het metertje uit en dan ( berekent ) ie het verbruik van de motor.
Maar nu ben ik dus op zoek naar het slangetje / schroefje waar ik dit metertje op kan aansluiten en VOLGENS MIJ zit er onder de verdelerkap een rond ijzertje waar een slangetje op aan is gesloten wat bij het vacuüm systeem hoort maar volgens mij is dit niet de juiste plaats om het metertje op aan te slutien.
Dus daarom hoop ik dat iemand mij kan uitleggen waar ik het beste het vacuüm metertje kan aansluiten om mijn verbruik een beetje beter zichtbaar te maken.
Ik heb er ook over gedacht om een toerenteller in te bouwen maar dat lijkt me technisch gezien ook veel moeilijker en dat vacuüm metertje had ik nog liggen dus was ook goedkoper haha
Maar nu ben ik dus op zoek naar het slangetje / schroefje waar ik dit metertje op kan aansluiten en VOLGENS MIJ zit er onder de verdelerkap een rond ijzertje waar een slangetje op aan is gesloten wat bij het vacuüm systeem hoort maar volgens mij is dit niet de juiste plaats om het metertje op aan te slutien.
Dus daarom hoop ik dat iemand mij kan uitleggen waar ik het beste het vacuüm metertje kan aansluiten om mijn verbruik een beetje beter zichtbaar te maken.
Ik heb er ook over gedacht om een toerenteller in te bouwen maar dat lijkt me technisch gezien ook veel moeilijker en dat vacuüm metertje had ik nog liggen dus was ook goedkoper haha

Om het even duidelijker te maken wat ik precies bedoel 
Op foto 2 staat het ijzeren kapje waar volgens mij dat vacuüm slangetje op zit onder de verdelerkap.
En op foto 1 staat waar dit slangetje op uit komt. Hij komt vanaf rechts in dat blokje en gaat aan de andere kant er weer uit richting motorblok / carburateur.
Ik zal nu ook nog even foto`s maken van het metertje zelf.

Op foto 2 staat het ijzeren kapje waar volgens mij dat vacuüm slangetje op zit onder de verdelerkap.
En op foto 1 staat waar dit slangetje op uit komt. Hij komt vanaf rechts in dat blokje en gaat aan de andere kant er weer uit richting motorblok / carburateur.
Ik zal nu ook nog even foto`s maken van het metertje zelf.
Dit zijn de foto`s van het metertje en de onderdeeltjes die erbij zitten
Ingangs slangetje doorknippen en hier het T stuk TUSSEN plaatsen. De afgaande poot van de T gaat naar de vacuum meter. Klaar.
P.s. Heb je geen economy meter in je dashboard onder de klok?
P.s. Heb je geen economy meter in je dashboard onder de klok?
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

Dus je bedoelt het ingang slangetje op foto 1 ? Nee die heb ik helaas niet dat is alleen een klok. Ik heb wel vergelijkbare bmw`s gezien met een economy meter onder de toerenteller maar die heb ik dus niet alleen een klok 

Hoi allemaal.
Ik heb nu toch maar besloten om helemaal geen metertje in te bouwen. Want ik heb gister van iemand gehoord dat ik zonder al te veel problemen een toerenteller in kan bouwen !!
ik dacht dat ik dan zelf allerlei kabels had moeten gaan trekken maar het blijkt dus gewoon plug and play te zijn haha
Nog hartstikke bedankt voor de tips en ik laat hier nog wel even weten hoe het ombouwen gegaan is zodra ik een toerenteller heb.
Ik heb nu toch maar besloten om helemaal geen metertje in te bouwen. Want ik heb gister van iemand gehoord dat ik zonder al te veel problemen een toerenteller in kan bouwen !!

Nog hartstikke bedankt voor de tips en ik laat hier nog wel even weten hoe het ombouwen gegaan is zodra ik een toerenteller heb.
koop er dan wel een voor een 4 cylinder.

@dw70 okee bedankt voor de tip !! wist niet dat dat verschil uitmaakte. Maakt de motorinhoud nog iets uit of hoef ik alleen maar aan het aantal cilinders te denken ?
Aantal cylinders is genoeg.

Okee dan zal ik daar zeker rekening mee houden !! Nogmaals bedankt voor de info !! 

IK heb zojuist eens even rondgespeurd op internet en op de sloop. en ik heb nu een bmw e30 gevonden met 4 cilinder motor en een toerenteller erin maar nu willen ze daar 50 euro voor hebben. Dus ik vroeg me eigenlijk af of jullie dit duur vinden ?? Of is dit een redelijke prijs voor het tellerhuisje ??
mvgr,
Martin
mvgr,
Martin