leeglopende batterij
-
juniorblabla
leeglopende batterij
hallo,
ik heb overlaatst een sub en een versterker geinstalleerd in mijn wagen..
maar nu heb ik bijna constant een lege batterij.. de remote kabel is goed aangesloten want als ik mijn contact afleg sluit de versterker ook af. kan iemand mij helpen wat dit probleem zou kunnen zijn?
thx
ik heb overlaatst een sub en een versterker geinstalleerd in mijn wagen..
maar nu heb ik bijna constant een lege batterij.. de remote kabel is goed aangesloten want als ik mijn contact afleg sluit de versterker ook af. kan iemand mij helpen wat dit probleem zou kunnen zijn?
thx
Re: leeglopende batterij
Hou oud is de accu?
Heb je de laadspanning van de dynamo gechecked?
Het kan namelijk zijn dat de accu al wat slechter is of de dynamo niet hard genoeg bij laadt.
Als je dan ineens extra vermogen gaat vragen kan het net de trigger zijn voor problemen.
Heb je de laadspanning van de dynamo gechecked?
Het kan namelijk zijn dat de accu al wat slechter is of de dynamo niet hard genoeg bij laadt.
Als je dan ineens extra vermogen gaat vragen kan het net de trigger zijn voor problemen.
-
juniorblabla
de dynamo heeft constant + - 14 volt de accu weet ik niet hou oud hij is want heb de auto nog maar een paar maanden..
Laatst gewijzigd door Gast op 18 mei 2011, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd zie forumregels m.b.t. quoten
-
juniorblabla
of komt het omdat ik er een condensator heb tussen gestoken? want die blijft ook continu aan is dat normaal?
-
juniorblabla
wat zou het probleem dan kunnen zijn? niet goed aangesloten ofzo?
nee, dat is niet normaal. Goede condensatoren hebben ook een remote aansluiting. De ruststroom van deze installatie is door de gebruikte electronica van je condensator ontoelaatbaar hoog geworden.juniorblabla schreef:of komt het omdat ik er een condensator heb tussen gestoken? want die blijft ook continu aan is dat normaal?
Je kunt m.b.v. een relais deze condensator schakelen. Je kunt voor het aansturen van het relais, de remote draad aftappen van de remote van je versterker.
Het wordt een flink relais. De aansluitingen van je condensatorkabel moeten naar het relais toe. Kun je nagaan hoe duur een relais gaat worden dat een 10mm2 aansluiting heeft. Het vermogen om te schakelen is niet mis. Rond de 50A (Versterker rond de 500W). Zit je hoger wordt dat vanzelf vele malen groter.
Ik zou je aanraden om te proberen: condensator eruit gooien en direkt op de versterker aansluiten en kijken of de lekstroom weg is (10 tegen 1 weg).
Of heb je de condensator verkeert aangesloten? Spanning in - spanning uit?
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
-
juniorblabla
ik heb em er nu vantussen gehaald..
ik had hem zo aangesloten + van baterij naar condensator en van condensator naar versterker +
idem met -
en je hebt geen remote aansluiting op de condensator? Wat is het merk en type condensator?
-
juniorblabla
niet dat ik weet.. het is een COUGAR 1 Farad
http://auto-diversen.marktplaats.nl/acc ... ougar.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://auto-diversen.marktplaats.nl/acc ... ougar.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Gast op 19 mei 2011, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
juniorblabla
dw70 schreef:en je hebt geen remote aansluiting op de condensator? Wat is het merk en type condensator?
niet dat ik weet.. het is een COUGAR 1 Farad
http://auto-diversen.marktplaats.nl/acc" onclick="window.open(this.href);return false; ... ougar.html
Audiofreaks hebben een 2e accu in hun auto. Op die 2e accu wordt de condensator aangesloten. Dan zul je geen last van een lege accu hebben bij het starten. Dat heb jij in dit geval wel. Je hebt er maar 1.