Krakende remmen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
E60pro

Krakende remmen

Bericht door E60pro » 12 sep 2011, 20:46

Waar ik me de laatste tijd erg aan stoor is : krakende remmen.

Als ik uit stilstand rustig ga rijden hoor je echt een akelig krakend geluid.
Het geen ik me erbij inbeeld is dat de remblokken geheel zijn verhard (spiegel) en daarom niet meer remmen door op de schijf te klemmen door 2 doffe stroeve remblokken tegen de schijf aan te klemmen maar 2 gladde remblokken te persen tegen een nog gladder remschijf.

Het geluid hoor je ook alleen als je echt uit stilstand wegrijd of heel rustig rijd (bijna stilstaand)

Ik stoor me er echt enorm aan het vind het ook echt niet kunnen dat gekraak bij zo'n auto als je bijvoorbeeld weg rijd na het boodschappen doen op een druk parkeer terrein.

Nu is het geval dat het geluid eigenlijk alleen van de voorste wielen komt en dat is nou net de kant waarvan de remblokken nog zo goed als nieuw zijn.

Zitten meer mensen met dit probleem?
Heeft iemand er al eens iets op gevonden?

Dess

Re: Krakende remmen

Bericht door Dess » 12 sep 2011, 21:24

Bij mij hoor je het ook wel een beetje kraken als je op een heuveltje stil staat en je gaat de rem langzaam lossen, maar verder hoor je ze niet op een parkeer terrein ofzo. Ik heb wel een handbak dus ik laat de rem los op het moment dat ik gaat rijden, kan me voorstellen dat het met een automaat wel hoorbaar zou kunnen zijn.
Afbeelding
After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind

E60pro

Bericht door E60pro » 12 sep 2011, 22:31

Als het een handgeschakelde zou zijn zou ik er inderdaad ook amper last van hebben inderdaad.

ronnyt

Bericht door ronnyt » 13 sep 2011, 07:56

Heb het ook,maar ook handgeschakeld,dus niet echt storend gelukkig.
Pas nieuwe schijven en blokken,dus daar ligt het normaal niet aan.

BMWsjoerd

Bericht door BMWsjoerd » 13 sep 2011, 18:38

Ik herken dit geluid ook bij mijn auto (automaat) maar volgens kenners ( beatrixgarage ) is dit een normaal geluid bij het loslaten vd rem . Meer als bij een handgeschakelde BMW.
Feit is dat er bij een automaat bijna altijd de rem moet worden gebruikt valt het meer op.
Ook ik heb vorig jaar nieuwe blokken laten plaatsen ( schijven waren nog goed ) maar het geluid ( ligt krakend bij loslaten rem ) ging niet weg.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”