Nieuwe turbo
Nieuwe turbo
Heeft iemand al ooit een turbo vervangen, preventief of de turbo opbeblazen? Zo ja na hoeveel kilometers?
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Re: Nieuwe turbo
Ja meerdere heb ik er vervangen bij verschillende km standen. Het is verstandig om boven de 160000 km wel even de turbo na te laten kijken op olieverbruik speling en turbodruk. Zijn deze dingen in orde dan hoeft hij in pricipe nog niet vervangen te worden.
-
Bmw 525 Berline
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Re: Nieuwe turbo
En wat merk je als je turbo kapot is?
Re: Nieuwe turbo
dan komt er heel veel rook uit je uitlaat.. dus dat valt wel op
never drive faster than your angel can fly
Re: Nieuwe turbo
Dan duurt 0 -100 km/h ongeveer 1 minuut (alsof er nog maar 5 pk aanwezig zijn). Bij mij ging ook de noodloop erop bij 130 km/h.
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Re: Nieuwe turbo
Als je pech hebt merk je niks meer en kun je de motor gaan reviseren
Normaal begin je te merken dat je minder vermogen krijgt (op de snelweg bv met inhalen invoegen etc) Ook kan het zijn dat de turbo raar begind te fluiten of bijgeluiden maakt bij belasting. Motor storing is ook goed mogelijk maar dat gebeurt normaal pas als de grenswaarden worden overschreden dus te veel turbodruk. Of als de grenswaarde niet meer gehaald kan worden en hij dus het maximale bijregeld en dan nog niet genoeg druk heeft dan treed er normaal pas storing op. Bij een mechanisch probleem en hij dus nog wel de waardes houd zul je niet veel merken behalve vreemde geluiden of olieverbruik maar dan word het wel tijd dat je hem na laat kijken of vervangd.
Re: Nieuwe turbo
Heb je dat wel eens laten controleren? Wat vraagt men daarvoor?Lucien530 schreef:Ja meerdere heb ik er vervangen bij verschillende km standen. Het is verstandig om boven de 160000 km wel even de turbo na te laten kijken op olieverbruik speling en turbodruk. Zijn deze dingen in orde dan hoeft hij in pricipe nog niet vervangen te worden.
Olieverbruik in algeheel zin kan je wel controleren maar kan dat dan ook specifiek voor de turbo?
Re: Nieuwe turbo
Ik ben nog nooit bij de dealer of garage geweest ik ben zelf monteur dus prijzen weet ik niet helaas. Als de aanzuigbuis en een intercooler buis word losgemaakt kun je al snel zien of er olie in zit en of die uit de turbo komt of dat die gewoon via je EGR in de buis is gekomen. Tevens kun je dan gelijk even voelen of er veel speling op de turbo zit. Als je hem dan ook nog even laat uitlezen voor de turbodruk heb je een redelijk goede indruk hoe je turbo er aan toe is.
Dit alles is bij een garage binnen 30 min te controleren dus er zullen dan ook niet zulke hoge kosten aan zitten denk ik.
Dit alles is bij een garage binnen 30 min te controleren dus er zullen dan ook niet zulke hoge kosten aan zitten denk ik.
Re: Nieuwe turbo
Bedankt voor deze nuttige toelichting. 
-
Bmw 525 Berline
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Re: Nieuwe turbo
Allemaal bedankt voor jullie info.. . Ik ben deze topic begonnen omdat ik regelmatig hoor van mensen "turbo kapot turbo kapot" dus dacht ik erover meer informatie te winnen zodat ik het onmiddelijk weet als de mijne kapot is.
Nu heb ik van iemand gehoord dat je na zoveel km's beter eens je turbo laat controleren?
Is dat waar? En kunnen ze ook idd zien als die op weg is om kapot te gaan?
Nu heb ik van iemand gehoord dat je na zoveel km's beter eens je turbo laat controleren?
Is dat waar? En kunnen ze ook idd zien als die op weg is om kapot te gaan?

