Binnenpaneel achterin blijft omhoog steken

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Delvenaartje

Binnenpaneel achterin blijft omhoog steken

Bericht door Delvenaartje » 17 feb 2012, 14:54

Hallo,

Enige tijd geleden heb ik met mijn collega de achterbank uit mijn auto verwijderd, en een paar uur later weer teruggeplaatst.
Nu zijn alleen met het terugplaatsen van de bank, naar mijn idee de panelen aan de zijkant onder de zijramen omhoog geschoven.. en ik krijg die niet meer naar beneden toe.
Vanaf de buitenkant kijk je dus door het raam tegen de binnenkant van het binnenpaneel aan, aan beide kanten dus.

Mijn andere collega (ook groot BMW fanaat) zegt dat dit te verhelpen is met het 'verwarmen' van de bovenkant van de panelen, waardoor dit weer teruggebogen kan worden.. maar ik vertrouw dit niet zo.. :nee: iemand hier ervaring(en) mee? :s
Graag hoor ik het!

dw70

Re: Binnenpaneel achterin blijft omhoog steken

Bericht door dw70 » 17 feb 2012, 15:44

nee, niet verwarmen.
Dat wat als eerste erin gehangen moet worden is nu als laatste los geschoten, de bovenkant.

Paneel vanaf beneden naar boven losnemen en daarna het paneel eerst bovenin vastzetten in de clips en daarbij houdt je het paneel aan de onderzijde iets van de deur af (door de schuine hoek, valt deze boven beter in de clip). Zit het in de houders bovenin vast, kan deze niet meer los en druk je langzaam de clipsen van het midden en de onderzijde van het paneel voorzichtig in de deur. Voila, klaar.

Een paneel wat bovenin loszit, heeft nooit goed gezeten.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Delvenaartje

Re: Binnenpaneel achterin blijft omhoog steken

Bericht door Delvenaartje » 17 feb 2012, 16:54

Ahaaaaaa.. dan ga ik dat eens proberen, van het weekend even de bank eruit halen en die panelen opnieuw erin klikken dus.
Bedankt voor je hulp, top!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E30) Techniek”