Dension Gateway "Lite BT" vs. "300"
- SubCityZero
Dension Gateway "Lite BT" vs. "300"
Ik heb even een vraagje tussendoor, ik heb onlangs een Gateway Lite BT over gekocht van iemand, en deze bevalt mij zeer goed, ik vroeg me af waarom de meeste mensen voor een Gateway 300 gaan.
Deze Gateway doet het volgende perfect in de E46:
- iPod support
- USB
- ID3 tags weergeven op de autoradio zelf
- Stuurwielbediening
- Bluetooth A2DP (muziek streamen via Bluetooth)
- Bluetooth Handsfree (bellen via Bluetooth)
In de eerste instantie dacht ik van; ach dat Bluetooth zal wel tegenvallen, maar daar kocht ik 'm niet voor, maar achteraf werkt het bellen via Bluetooth behoorlijk goed en duidelijk na een aantal test-sessies. Aan de andere kant ben ik heel goed verstaanbaar, en andersom ook.
Zover ik kan zien heeft de Gateway 300 alleen als voordeel dat die AUX heeft, maar weer geen Bluetooth. (Zelf zal ik AUX ook nooit nodig hebben door gebruik van iPhone en USB stick)
Ben er zeer tevreden mee, externe microfoontje netjes weg gewerkt zonder moeite, die bevind zich nu links boven het voorraam. En de Gateway zelf bevind zich in het handschoenenkastje zonder sporen hiervan in de buurt van het dashboard.
Deze Gateway doet het volgende perfect in de E46:
- iPod support
- USB
- ID3 tags weergeven op de autoradio zelf
- Stuurwielbediening
- Bluetooth A2DP (muziek streamen via Bluetooth)
- Bluetooth Handsfree (bellen via Bluetooth)
In de eerste instantie dacht ik van; ach dat Bluetooth zal wel tegenvallen, maar daar kocht ik 'm niet voor, maar achteraf werkt het bellen via Bluetooth behoorlijk goed en duidelijk na een aantal test-sessies. Aan de andere kant ben ik heel goed verstaanbaar, en andersom ook.
Zover ik kan zien heeft de Gateway 300 alleen als voordeel dat die AUX heeft, maar weer geen Bluetooth. (Zelf zal ik AUX ook nooit nodig hebben door gebruik van iPhone en USB stick)
Ben er zeer tevreden mee, externe microfoontje netjes weg gewerkt zonder moeite, die bevind zich nu links boven het voorraam. En de Gateway zelf bevind zich in het handschoenenkastje zonder sporen hiervan in de buurt van het dashboard.
Recent: BMW E39 520i 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998
Re: Dension Gateway "Lite BT" vs. "300"
Ik heb ook een Lite (zonder BT) maar die is is recent kapot gegaan. Had hem 1,5 jaar ingebruik.
Twijfel wat ik nu ga doen, weer een Lite of een 300.
Wat ik vervelend vond bij de Lite is dat deze zo en dan vast liep. Ook onthield hij vaak niet welke nummer je gebleven was als je de auto de volgende dag gebruikt, hij begon dan opnieuw je afspeellijst a te spelen
Maar voor het geld wat ik er toen voor heb betaald (70 euro) mag ik niet klagen.
Twijfel wat ik nu ga doen, weer een Lite of een 300.
Wat ik vervelend vond bij de Lite is dat deze zo en dan vast liep. Ook onthield hij vaak niet welke nummer je gebleven was als je de auto de volgende dag gebruikt, hij begon dan opnieuw je afspeellijst a te spelen
Maar voor het geld wat ik er toen voor heb betaald (70 euro) mag ik niet klagen.
de dension 300 heb ik te koop, versie achterin tussen cd-wisselaar koppelen (90,-)
Laatst gewijzigd door fourroses op 28 aug 2012, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
nu begin ik toch weer te twijfelen, nog meer mensen met ervaringen?
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Heb al bijna 3 jaar de 300 in gebruik. Had bij aanschaf geen BT nodig ivm draadloze foon van de auto met duo sim van KPN. De 300 is/heeft nog niet eerder vastgelopen/geweigerd of wat dan ook, gaat verder met het laatst gespeelde nummer zelfs na losmaken USB stick en toevoegen van bestandjes.
Erg tevreden over de 300 dus met als enige kanttekening, het is jammer dat men nooit die bug eruit gehaald heeft van het constant wisselen van grote naar kleine letters in de ID3 tag weergave ... op een, in mijn geval, 16:9 navi.
Erg tevreden over de 300 dus met als enige kanttekening, het is jammer dat men nooit die bug eruit gehaald heeft van het constant wisselen van grote naar kleine letters in de ID3 tag weergave ... op een, in mijn geval, 16:9 navi.
ik heb nu sinds 1 week de dension 300 geïnstalleerd (mijn oude versie was de verkeerde).
hij doet precies wat ik wil, via mijn iphone muziek afspelen, bluetooth wil ik niet omdat je deze dan aan moet zetten en batterij slurpt. ik heb een cradle voor iphone 4, ik stop mijn telefoon er in en begint gelijk af te spelen, skippen kan via radio, stuurbediening heb ik nog niet maar werkt ook gewoon. Erg tevreden tot nu toe.
hij doet precies wat ik wil, via mijn iphone muziek afspelen, bluetooth wil ik niet omdat je deze dan aan moet zetten en batterij slurpt. ik heb een cradle voor iphone 4, ik stop mijn telefoon er in en begint gelijk af te spelen, skippen kan via radio, stuurbediening heb ik nog niet maar werkt ook gewoon. Erg tevreden tot nu toe.
Ik weet niet hoe dat zit met iPhone en iPod ( ik heb ze niet ) maar die worden met de 300 toch opgeladen als je ze aansluit? Is dat dan met die Bt versie ook niet het geval?fourroses schreef:... bluetooth wil ik niet omdat je deze dan aan moet zetten en batterij slurpt ...
Niet dat ik iets wil veranderen maar is misschien nuttige info voor de TS ...
Welke versie heb je nu dan? voor tussen de radio? en wat voor radio heb je? stond voor mijn vakantie nog met een 100 in mijn handen, maar toch nog niet gedaan...fourroses schreef:ik heb nu sinds 1 week de dension 300 geïnstalleerd (mijn oude versie was de verkeerde).
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
ik heb er nu een voor tussen de radio een 300 versie.
(en eentje ook een 300 quadlock die overbodig is en tussen de cd wisselaar achterin moet)
wanneer je bluetooth aanzet heb je een draadloze verbinding, dus die hoef je dan niet aan te sluiten met een stekker oid. Je kunt natuurlijk een cradle kopen of aan je sigaretten ding koppelen ofzo. Weet niet of er een ipod kabel zit aan de 100. Vind het zo irritant bluetooth elke keer aan en uit te zetten.

(en eentje ook een 300 quadlock die overbodig is en tussen de cd wisselaar achterin moet)
wanneer je bluetooth aanzet heb je een draadloze verbinding, dus die hoef je dan niet aan te sluiten met een stekker oid. Je kunt natuurlijk een cradle kopen of aan je sigaretten ding koppelen ofzo. Weet niet of er een ipod kabel zit aan de 100. Vind het zo irritant bluetooth elke keer aan en uit te zetten.

was het lastig installeren? en ik denk dat ik gewoon voor de 100 ga, gaat voornamelijk om usb 
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
USB dat is toch precies wat de 100 niet heeft of vergis ik me nou?
Dension 100

Dension 300

Je moet er dan vooral op letten welke kabel je nodig hebt. Sluit je de gateway aan op een radio ( 17 pins ) of achterin op de wisselaar aansluiting ( 40 pins Quadlock ).
De 300 is groter en daardoor lastiger ( onzichtbaar ) weg te stoppen in je dash als deze direct op een radio aangesloten moet worden. Komt de 300 achterin b.v. ipv de wisselaar dan heb je ruimte zat.
Dension 100

Dension 300

Je moet er dan vooral op letten welke kabel je nodig hebt. Sluit je de gateway aan op een radio ( 17 pins ) of achterin op de wisselaar aansluiting ( 40 pins Quadlock ).
De 300 is groter en daardoor lastiger ( onzichtbaar ) weg te stoppen in je dash als deze direct op een radio aangesloten moet worden. Komt de 300 achterin b.v. ipv de wisselaar dan heb je ruimte zat.
huh? ik ben voor mijn vakantie bij een verkoop punt geweest, en volgens mij liet de verkoper mij toch echt de 100 zien met usb... of ik was echt te hard toe aan vakantie?
En ik was van plan hem achter mijn radio te doen, met de 17 pins dus, maar ik heb 2 kleine kabeltjes in mijn koffer liggen, wat bij lange na geen 40 pins zijn?

kabeltjes die ik gevonden heb
En ik was van plan hem achter mijn radio te doen, met de 17 pins dus, maar ik heb 2 kleine kabeltjes in mijn koffer liggen, wat bij lange na geen 40 pins zijn?

kabeltjes die ik gevonden heb
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Nee klopt dit zijn de echte "Wisselaar" stekkertjes. De 40 pins Quadlock kabel komt tussen de bekabeling van de BM54 ( tuner ). En die heb je achterin wanneer je geen radio maar Navi scherm in je dash hebt ...
Wat betreft de 100 en 300, bij mijn weten heb ik toen juist de 300 gekozen omdat die USB heeft en de 100 niet. De afbeeldingen hierboven bevestigen dit eigenlijk wel.
Misschien was je idd errug aan vakantie toe of die verkoper dat kan natuurlijk ook.
Wat betreft de 100 en 300, bij mijn weten heb ik toen juist de 300 gekozen omdat die USB heeft en de 100 niet. De afbeeldingen hierboven bevestigen dit eigenlijk wel.
Misschien was je idd errug aan vakantie toe of die verkoper dat kan natuurlijk ook.
Dan zal ik voor een 300 versie moeten gaan die ik achter mijn radio, met de 17 quadlock weg kan werken?
Maakt het dan verder nog uit wat voor versie radio ik heb?
Maakt het dan verder nog uit wat voor versie radio ik heb?
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
ik denk dat het een lite was die je in de winkel zag en niet de 100 versie