Hallo, ik ben nieuwe hier op het forum en zal mij even kort voorstellen. Zoals iedereen hier ben ik gebeten door het BMW-virus. Zelf heb ik 2 e21's (3206/ en 315) en een e36. De e36 is een 316i van 1997 met digitale airco en lederen interieur. Voor die e36 heb ik al meteen een vraag.
Ik heb het blijkbaar gekende "contactslot probleem". Ik heb al veel informatie gevonden om dit er uit te halen (met behulp van een haarspeld) maar dit werkt enkel als de sleutel in stand 1 staat. de mijne staat echter in stand 2. Het slot zit dus muurvast op stand 2. Iemand tips hoe ik die er uit kan halen? Ik heb reeds een nieuw contact liggen en de plastieken ring van de startonderbreking is ook al los. Enkel de cylinder moet er dus nog uit maar 'k heb geen flauw idee hoe het kan als die niet in stand 1 staat. Alvast dank!
contactslot verwijderen
Re: contactslot verwijderen
dit gaat helaas niet meer lukken, omdat je slot vast zit op stand2, wat je moet doen is het complete stuurslotgedeelte nieuw, dit is het gedeelte waar je slotcilinder in zit, dit kun je gewoon losmaken van je stuurkolom.
Re: contactslot verwijderen
ik heb alles nieuw gestoken. Wel een behoorlijk klus want die schroeven die er in zitten van de fabriek kan je er niet zomaar uithalen... veel prutswerk dus maar alles is goed gekomen
thx

thx
- TheWizzard
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 16 mar 2013, 15:39
- Locatie: Spanje
- Contacteer:
Re: contactslot verwijderen
Yep ik weet... oud topic maar toch !!
Ook ik had ineens een slot wat door bleef draaien (motor ook by the way
)
Veel gezocht op internet en uiteindelijk hele slot vervangen.
Maar nu komt het.....
Ik heb alles vervangen behalve de ring (sleutel antenne) want dit was niet nodig werd me verteld.
Pas types ná 1996 zouden voorzien zijn van gecodeerde chip.
De types daar voor enkel een registratie module.
Mocht het problemen geven dan gewoon de oude sleutel er bij hangen en klaar.
Zo gezegd zo gedaan want oude sleutel heb ik tóch nodig voor portieren.
Dus, zal wel... ik heb er geen verstand van.
ALLES omgebouwd en ALLES werkt, behalve... je raad het al.... niks starten
Nu ben ik wél zo slim geweest om die bewuste ring wél nog op het laatst mee te nemen
Alleen niet slim genoeg hem ook in te bouwen (kunstof was enigzins beschadigd)
Ligt het nu tóch aan het ontbreken van die ring dat hij op de oude blokkeerd ?
Ik kan nl alleen maar koper draad in de bewuste ring zien zitten zols idd een antenne.
OF heb ik gewoon wellicht iets over het hoofd gezien bij aansluiten ?
Grtz, Wizzard
Ook ik had ineens een slot wat door bleef draaien (motor ook by the way

Veel gezocht op internet en uiteindelijk hele slot vervangen.
Maar nu komt het.....
Ik heb alles vervangen behalve de ring (sleutel antenne) want dit was niet nodig werd me verteld.
Pas types ná 1996 zouden voorzien zijn van gecodeerde chip.
De types daar voor enkel een registratie module.
Mocht het problemen geven dan gewoon de oude sleutel er bij hangen en klaar.
Zo gezegd zo gedaan want oude sleutel heb ik tóch nodig voor portieren.
Dus, zal wel... ik heb er geen verstand van.
ALLES omgebouwd en ALLES werkt, behalve... je raad het al.... niks starten

Nu ben ik wél zo slim geweest om die bewuste ring wél nog op het laatst mee te nemen

Alleen niet slim genoeg hem ook in te bouwen (kunstof was enigzins beschadigd)
Ligt het nu tóch aan het ontbreken van die ring dat hij op de oude blokkeerd ?
Ik kan nl alleen maar koper draad in de bewuste ring zien zitten zols idd een antenne.
OF heb ik gewoon wellicht iets over het hoofd gezien bij aansluiten ?
Grtz, Wizzard
Ik ben geen haar beter dan jij maar omgekeerd is het óók niet anders 

- TheWizzard
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 16 mar 2013, 15:39
- Locatie: Spanje
- Contacteer:
Re: contactslot verwijderen
Inmiddels is mechanisch en elektrisch slot vervangen.
Máár.... de antennenring niet
ALLES werkt, behalve zodra je wilt starten dan blijkt dat de startblokkering dit voorkomt.
Reparateur vertelde dat de ring niet vervangen hoefde te worden omdat dit enkel als antenne fungeert en heeft deze dus niet vervangen (blijkbaar gesloopt tijdens demontage).
Vandaag dus BMW gebeld en daar kreeg ik een héél ander verhaal te horen.
De sleutel bevat een chip.
De ring doet enkel dienst als antenne idd. en kan zonder enige registratie of chassiscode besteld worden.
De startblokkering word geregeld via boordcomputer.
Enigste oplossing is om een cilinder te bestellen op chassiscode.
Kosten van cilinder 80€
Daar hoef je het niet voor te laten lijkt me máár.....
HOE zit het nu daadwerkelijk ????
Ik kan een nieuw slot laten bestellen maar kost 5 tot 7 werkbare dagen.
Ik kan óók de draad opnieuw solderen van de antennering van het slot wat er nu inmiddels in zit want daar was slechts een draadbreuk ontstaan en deze alsnog uitwisselen.
IEMAND die weet hoe het daadwerkelijke verhaal in elkaar steekt mbt slot, antenne en sleutel ???
Máár.... de antennenring niet

ALLES werkt, behalve zodra je wilt starten dan blijkt dat de startblokkering dit voorkomt.
Reparateur vertelde dat de ring niet vervangen hoefde te worden omdat dit enkel als antenne fungeert en heeft deze dus niet vervangen (blijkbaar gesloopt tijdens demontage).
Vandaag dus BMW gebeld en daar kreeg ik een héél ander verhaal te horen.
De sleutel bevat een chip.
De ring doet enkel dienst als antenne idd. en kan zonder enige registratie of chassiscode besteld worden.
De startblokkering word geregeld via boordcomputer.
Enigste oplossing is om een cilinder te bestellen op chassiscode.
Kosten van cilinder 80€
Daar hoef je het niet voor te laten lijkt me máár.....
HOE zit het nu daadwerkelijk ????
Ik kan een nieuw slot laten bestellen maar kost 5 tot 7 werkbare dagen.
Ik kan óók de draad opnieuw solderen van de antennering van het slot wat er nu inmiddels in zit want daar was slechts een draadbreuk ontstaan en deze alsnog uitwisselen.
IEMAND die weet hoe het daadwerkelijke verhaal in elkaar steekt mbt slot, antenne en sleutel ???
Ik ben geen haar beter dan jij maar omgekeerd is het óók niet anders 
