Business radio ziet CD wisselaar niet meer BMW E90

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Dwight

Business radio ziet CD wisselaar niet meer BMW E90

Bericht door Dwight » 16 sep 2012, 14:36

Hallo allemaal,

Ik heb een E90 320d uit 2005 en sinds kort kan ik niet meer mijn CD wisselaar kiezen vanaf mijn radio. Ik heb een Business Navigatie radio systeem met een groot display op het dashboard. Wanneer ik met de i-drive knop door het menu scroll dan zie ik dat de optie "CD" niet meer wit is en kan hem dus ook niet meer selecteren, wel kan ik Radio en Aux selecteren. Ik heb de auto nu al zo'n twee jaar en hij heeft het al die tijd gewoon gedaan. Plots van de een op andere dag doet hij het niet meer. Ik kan achterin in de bagageruimte wel de cassette van de cd wisselaar eruit halen en er zitten ook gewoon 6 cd's in. Als ik de cd-cassette weer erin stop dan neemt de wisselaar de cassette in en hoor je wel dat er het een en ander gebeurd, het lijkt er dus op dat de wisselaar zelf in orde is, probleem is dus dat ik de optie cd niet kan kiezen vanaf mijn radio. Ik heb al geprobeerd met andere cd's en heb ook de zekeringen nagelopen maar kan niet zien waarom hij het niet meer doet. Weet iemand toevallig waar dit aan zou kunnen liggen? Zou het aan de kabel kunnen liggen die vanaf de cd-wisselaar naar de radio loopt? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen....

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”