problemen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
rg530d
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 dec 2011, 18:10

problemen

Bericht door rg530d » 15 nov 2012, 16:28

Beste bp'ers,

Enkele weloverwogen vragen aan u;

1. Eergister is mij wat opgevallen wat ik nooit eerder had gezien. Het draaiknop voor de lichtmodule, waarmee je het licht aan/zet is geen onbekende knoppie voor mij. Tot mijn verbazing zag ik eergister dat hier net onder deze knopje een geel led lampje brandde. Deze bleef gedurende de hele rit knipperen. Dit had ik nooit eerder gezien en vraag me dus af waar deze voor dient? Vandaag weer het licht aangezet, geen knipperend ledlichtje.

2. Het is altijd moeilijk om geluid te beschrijven, maar bij de koude start krijg ik een trillend geluid door de auto. In eerste instantie dacht ik dat mijn rechterraam een trilling ergens van overnam en dat deze geluid tot de raam te traceren was (aangezien diesel). Na enkele dagen werd deze ontkracht omdat het geluid niet van de raam komt. ik wil hierbij de volgende punten benadrukken
# Bij koude start continu trilling althans trillend geluid
# Bij neutrale stand gas geven, trilling weg, stationair toer trilling terug
# Bij warme motor geen trilling, alleen bij terugschakelen van 3>2 of 2>1 (vooral bij afremmen afgaand op rotonde

Wie herkent dit probleem? Kan het aan de uitlaatsysteem liggen? vooral omdat het geluid wegblijft bij gas geven? Wat kan het zijn?

3. Ik heb altijd business update 2010 gebruikt voor mijn navigatie. Enig tijd geleden kreeg ik de melding 'medium kan niet worden gelezen' Ik nam aan dat de cd dusdanig gekrast was dat ik deze heb afgeschreven. Een week geleden kreeg ik update 2013 van Navteq. Tot mijn verbazing bij invoer hiervan weer de melding 'medium kan niet worden gelezen' wat overgens heel raar is omdat het een nieuw/ongekrast exemplaar is. En omdat cd2 wel gewoon werkt (maar hierop staan die landen die je toch nooit zult aandoen) iemand enig idee?

4. Gister staptte ik vrolijk in me auto, sleutel erin, bammm melding; 'sleutel past niet meer in contact, wellicht start de auto niet meer'. Sleutel aangedraaid, auto doet het. Naar werk gereden, auto uitgezet, aangedraaid, auto start niet. Zelf de elektrische cicuit niet (dashboard lichtjes/lampjes etc.) reservesleutel laten komen uit huis, auto doet het weer. Wat heeft dit te betekenen?

Alvast dank voor (het lezen) de reacties

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: problemen

Bericht door tom_il » 15 nov 2012, 16:59

1. Dit geel lamp je gaat aan als de lampen branden wanneer de schakelaar in auto modus staat. Ik herinner mij gelezen te hebben dat dit gaat flikkeren als er een probleem is met de lichtsensor.

2,3 Geen idee.

4. Misschien de batterij stuk van je sleutel. Deze kan vervangen worden in tegenstelling tot wat BMW zegt.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
IQM
Berichten: 302
Lid geworden op: 21 sep 2010, 19:38

Re: problemen

Bericht door IQM » 15 nov 2012, 22:50

1. Een knipperende LED betekent dat de Adaptieve Koplampen niet goed werken.
2. Diesels resoneren bij lage toerentallen altijd, zeker bij een koude motor. Dat kan idd. een schild in het uitlaatsysteem zijn maar dat hoeft zeker niet. Ik zou me er niet al te druk om maken.
3. Het is een bekende klacht dat de navigatie lezer de geest geeft. Mijn DVD lezer is voor aflevering ook vervangen.
4. De mijne heeft geen draaisleutel meer maar ik heb het ook een keer gehad dat de sleutel er bij het verwijderen niet helemaal lekker uit ging waardoor de vergrendeling ingeschakeld werd. De volgende keer dat ik de sleutel erin wilde steken blokkeerde hij dus ook. Maar dat was vrij makkelijk op te lossen door de vergrendeling met de hand in te drukken zodat alles weer vrij was.

Gebruikersavatar
kouwearie
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mar 2012, 22:12

Re: problemen

Bericht door kouwearie » 16 nov 2012, 08:34

2 Flexibel stuk aan de uitlaat geeft denk ik je trilling. Is naar mijn weten een vrij bekend euvel. Kan op zich geen kwaad, heb het ook gehad, leek zelfs of de uitlaat lek was op een gegeven moment maar het geluid werd door trillingen van het flexibel stuk veroorzaakt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”