Welke merk brandstof het beste?
- Schmiedmann530
Welke merk brandstof het beste?
Welke merk brandstof tanken jullie en waarom?
Wil in mijn beemer het beste kwaliteit en dacht dat altijd shell de beste is, maar klopt dit ook wel ??
Wil in mijn beemer het beste kwaliteit en dacht dat altijd shell de beste is, maar klopt dit ook wel ??
Re: Welke merk brandstof het beste?
Ik tank gewoon waar ik het meeste korting krijg... het maakt volgens mij niet uit wat voor diesel je tankt, alle diesel (behalve rode diesel) in de EU is verplicht aan de EN590 norm te voldoen bijv. een minimaal cetaan gehalte te hebben, ontzwaveld te zijn en er zit vaak een bepaald percentage biodiesel bijgemend. In de winter veranderd men de samenstelling een beetje waardoor het stolpunt wordt verlaagd.
F10 N57N
- Schmiedmann530
Ik merk wel verschill in sommige tankstations, bv op diesel van texaco Q8, gulf en avia liep mijn vorige auto niet lekker. Met de Beemer heb ik alleen shell getankt, als het echt niet kon total maar mijn voorkeur ging altijd naar shell, omdat ik die brandstof tog veel fijner vind rijden.
Ongeveer 22-23 jaar (zo lang al weer?) geleden zat ik in Zwolle op de LTS.
Tegen over de school was een olie depot.
In die tijd werden de producten met ESSO schepen daar heen gebracht.
Vrachtauto's gingen daar weer laden voor de pomp stations.
Zowel Shell, Esso, Fina, BP en nog vele meer haalden daar het product, terwijl het uit dezelfde tank kwam......
Het basis product is overal hetzelfde alleen gooien de verschillende merken hun toevoeging erbij om
het hun eigen merkje te geven zoals bv V-power.
In de binnenvaart waar ik zelf werkzaam ben gebeurt het ook met de gasolie.
Wij bunkeren het meeste bij Shell bunker stations, maar het schip die de bevoorading doet kom ook langs de Fina.
Tegen over de school was een olie depot.
In die tijd werden de producten met ESSO schepen daar heen gebracht.
Vrachtauto's gingen daar weer laden voor de pomp stations.
Zowel Shell, Esso, Fina, BP en nog vele meer haalden daar het product, terwijl het uit dezelfde tank kwam......
Het basis product is overal hetzelfde alleen gooien de verschillende merken hun toevoeging erbij om
het hun eigen merkje te geven zoals bv V-power.
In de binnenvaart waar ik zelf werkzaam ben gebeurt het ook met de gasolie.
Wij bunkeren het meeste bij Shell bunker stations, maar het schip die de bevoorading doet kom ook langs de Fina.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Ik tank meestal BP Ultimate diesel.
Merk dat mijn 330d minder rookt bij volgas op deze brandstof.
Toen ik hem net had tankte ik vaak bij de Tinq, en van die andere goedkopere stations.
Heb het idee dat ie daar wat meer van roet. Kan ook tussen de oren zitten, maar het verschil is zo klein dat ik daar wel overheen kom. (BP tankstation bij mij in de buurt is de goedkoopste in de gehele omgeving)
Benzine is er zelfs goedkoper dan bij de Tango en Tinq!
Merk dat mijn 330d minder rookt bij volgas op deze brandstof.
Toen ik hem net had tankte ik vaak bij de Tinq, en van die andere goedkopere stations.
Heb het idee dat ie daar wat meer van roet. Kan ook tussen de oren zitten, maar het verschil is zo klein dat ik daar wel overheen kom. (BP tankstation bij mij in de buurt is de goedkoopste in de gehele omgeving)
Benzine is er zelfs goedkoper dan bij de Tango en Tinq!
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
De vraag is natuurlijk ook rijd je zuiniger op BP-ultimate, Excellium, V-power etc., als dat zo is is natuurlijk de vraag of de kosten opwegen tegen de baten. Persoonlijk denk ik dat het iets is voor mensen met een te dikke portemonnee. De Tango is gewoon dezelfde brandstof als Q8 en Tinq is van ..?? Het wordt alleen voor een lagere prijs aangeboden omdat er geen personeel van betaald wordt :-)
F10 N57N
- DJLeonardo
Deze discussie komt eens in de 6 maanden voorbij, zal ook wel altijd zo blijven. Wel of geen placebo effect etc.... je weet wel.
Ik heb zelf iig erg weinig verschil gemerkt met diverse auto's en brandstoffen. Ik heb ooit wel eens het idee gehad dat een BP Ultimate wat meer koppel gaf onderin bij mijn toenmalige Z3 2.8. Het was ook een stuk sneller op. M.i. het prijsverschil iig niet waard. De pingelsensor zorgt voor de rest. En dat de dopings in een Vpower iets zouden uitrichten (kleppen reinigen etc) is ook al van verschillende kanten ontkracht. Uitiendelijk komt de benzine allemaal vanuit dezelfde distributie en halen de diverse merken daar allemaal hun brandstof. Dus de BP haalt bij de Shell en andersom, maar net wat het dichtste bij is denk ik.
Ik heb zelf iig erg weinig verschil gemerkt met diverse auto's en brandstoffen. Ik heb ooit wel eens het idee gehad dat een BP Ultimate wat meer koppel gaf onderin bij mijn toenmalige Z3 2.8. Het was ook een stuk sneller op. M.i. het prijsverschil iig niet waard. De pingelsensor zorgt voor de rest. En dat de dopings in een Vpower iets zouden uitrichten (kleppen reinigen etc) is ook al van verschillende kanten ontkracht. Uitiendelijk komt de benzine allemaal vanuit dezelfde distributie en halen de diverse merken daar allemaal hun brandstof. Dus de BP haalt bij de Shell en andersom, maar net wat het dichtste bij is denk ik.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Voor diesels weet ik dat BP Ultimate erg goed werkt (meermalen gezien op rollenbank). Voor mijn benzineauto ga ik nu meestal naar Tango of BP gebaseerd op prijs en prestatie.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Welke merk brandstof het beste ?
Niet vergeten dat er van pakweg november tot maart winterdiesel in je tank zit. Door de additieven verlaagt het stolpunt, maar vermindert de caloriële opbrengst een klein beetje.
Wanneer je met een ouderwetse diesel rijdt zonder DPF rookt winterdiesel duidelijk minder, maar je motor trekt ook wat minder krachtig.
Mogelijk is je verbruik wel wat hoger, maar dat kan je ook verklaren door de lagere buitentemperaturen, dus langere tijd nodig vooraleer de motor op bedrijfstemperatuur is.

Wanneer je met een ouderwetse diesel rijdt zonder DPF rookt winterdiesel duidelijk minder, maar je motor trekt ook wat minder krachtig.
Mogelijk is je verbruik wel wat hoger, maar dat kan je ook verklaren door de lagere buitentemperaturen, dus langere tijd nodig vooraleer de motor op bedrijfstemperatuur is.
Shell v power diesel + scheutje wiskey
Esso! 
viewtopic.php?f=535&t=41782 [My BMW 520DAs - M Sportpakket - 02/2011 ]
Deze discussie is onlangs gevoerd en naar aanleiding daarvan ben ik maar eens gaan meten. Heb bij Tango,
Total en Shell getankt en ben tot de conclusie gekomen dat het nagenoeg niets uitmaakt.
Ik blijf dus zo goedkoop mogelijk tanken en dit is veelal Tango op de donderdag.
Total en Shell getankt en ben tot de conclusie gekomen dat het nagenoeg niets uitmaakt.
Ik blijf dus zo goedkoop mogelijk tanken en dit is veelal Tango op de donderdag.
e46 320i touring M
- Schmiedmann530
Ik kom bij de tango om ff een fototje te maken waneer het donker is.(verlichting daar net een kwekerij
)maar tanken ho maar, tango gaat er bij mij niet meer in geen goede ervaringen mee gehad in het verleden.
Gewoon even de aflevering van Fifth Gear kijken https://www.youtube.com/watch?v=WTaBngvsPrc
Even doorspoelen naar 5m18s en daar zie je wat het beste is.
Even doorspoelen naar 5m18s en daar zie je wat het beste is.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
- Schmiedmann530
Dat dacht ik al. SHELL !!!