Wielen lijken te zwabberen na velgwissel

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
robholwerda

Wielen lijken te zwabberen na velgwissel

Bericht door robholwerda » 11 feb 2013, 00:43

Hallo,

Ik heb vervangende wielen gekocht voor mijn kroonkurk velgen, ben naar 215/45 R17 voor en 225/45/R17 achter gegaan.
Toen ik begon te rijden begon de hele auto te trillen boven de 50km/u, na wat kijken in de zijspiegels leken in ieder geval de achterwielen wat te zwabberen, voorwielen durf ik niets over te zeggen. Als je naar de achterkant van de auto kijkt, staat de bovenkant van de velg wat naar binnen. Uit ervaring weet ik dat dan de binnenkant van de band eerder opslijt dan de buitenkant. Maar tijdens het rijden is al dat getril en geklapper erg vervelend.

Ondertussen heb ik de standaard 14 inch kroonkurk velgen er weer onder, niets aan de hand. De standaard velgen hebben ET35 geloof ik, de nieuwe velgen hebben ET25, zou dit het verschil maken?

Bij voorbaat dank,
Rob

Corpse

Re: Wielen lijken te zwabberen na velgwissel

Bericht door Corpse » 14 feb 2013, 08:33

De set eerst maar eens bij een bandenboer langsbrengen, waarschijnlijk heb je er een wiel tussen zitten met een slag in de velg...

Edit: zijn deze velgen wel voor een BMW? Past de velg goed om de naaf? Misschien moet je nog centreerringen toepassen....
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E30) Techniek”