jasi schreef:Vind een beetje jammer dat jullie niet voor winter landen uitvoering kiezen.Je weet dat dit gevoelige plek is bij n42.
Is al bewezen dan dat dat verschil maakt? Volgens mij is dat alleen bedoeld om bevriezing van condens tegen te gaan in extreem lage temperaturen. Ik denk niet dat we a) koudere winters hebben dan in Duitsland of even koud als Scandinavië en b) dat over de afgelopen 10-15 jaar de gemiddelde temperatuur in de winter is afgenomen.
Zover ik heb kunnen nagaan is het vervangingsadvies voor dit onderdeel 100.000 KM, maar ik verwacht dat bij geen enkele van onze auto's dit toen is gedaan. Een beetje zoals Lambda sensoren (waarvoor stilzwijgend een vervangingsadvies geldt van 200.000 km) of schokdempers (die gemiddeld toch wel rond de 150.000 KM een flink prestatieverlies tonen).
Die laat iedereen toch ook zitten tot ze stukgaan? Ik ook hoor, dus ik ben daarin niks beter of slechter dan wie dan ook. In mijn kop weet ik precies wat ik allemaal wil doen om t karretje goed te maken, maar mijn portemonnee spreekt dat flink tegen