Sinds dit weekend heb ik (denk ik) een probleem met mijn accu.

De wagen wil ‘s ochtends namelijk erg moeilijk starten. Op zich lukt het wel steeds nog in de eerste keer, maar het kost blijkbaar zoveel moeite dat de verbruiksmeter steeds wordt gereset en ik ook de klok telkens opnieuw moet instellen. Af en toe krijg ik ook de volgende melding nog in beeld op de Idrive: ‘Accu was losgekoppeld en tijd en datum zijn niet langer juist’.
Wat verder opvalt is dat ik sinds dit weekend nadat ik in de auto ben gestapt (nog geen sleutel omgedraaid) allerlei geluiden hoor komen uit het dashboardkastje waar mijn cd-wisselaar en dension gateway 500 zitten. Na een seconde of 10 stopt dit overigens, maar voorheen had ik dit nooit.
Wanneer ik een tijdje met de wagen heb gereden, hem ergens parkeer en een half uurtje later opnieuw start, dan loopt het startproces wel gewoon vlotjes.
Misschien ook nog vermeldingswaardig is dat ik 2 weken geleden mijn xenon lampen heb laten vervangen. Wellicht dat dit er ook nog iets mee te maken kan hebben.
Klinkt het bovenstaande inderdaad als een accu probleem? (waarschijnlijk makkelijk op te lossen door de accu te vervangen) Of zouden er nog andere zaken kunnen meespelen?
Grtz,
Mooggie