onderstel E81/E87
onderstel E81/E87
Ik ben op zoek naar een BMW 118D (2007-2011) met sportonderstel.
Is er verschil tussen:
M-sport sportonderstel
&
sportonderstel
Verder zie ik soms referentie aan een cupsport uitvoering.
Ik ben nieuw in de BMW wereld en ben nog zoekende naar de bomen in het bos... :-)
Is er verschil tussen:
M-sport sportonderstel
&
sportonderstel
Verder zie ik soms referentie aan een cupsport uitvoering.
Ik ben nieuw in de BMW wereld en ben nog zoekende naar de bomen in het bos... :-)
Re: onderstel E81/E87
Voor zover ik weet is M-sportonderstel en sportonderstel hetzelfde. Ik heb op de optielijsten van de 1-serie namelijk nooit 2 soorten sportonderstel gezien.
Cupsport uitvoering is een bepaald pakket. Uit m'n hoofd betekent dit m-sportpakket (interieur en exterieur), navigatie, xenonlampen, automatische airco (climate control dus) en nog een aantal opties. Je ziet echter op de tweedehands markt dat regelmatig met deze term wordt gegooid terwijl het lang niet altijd het geval is. Ik zou er dus niet te veel waarde aan hechten.
Succes met je zoektocht!
Cupsport uitvoering is een bepaald pakket. Uit m'n hoofd betekent dit m-sportpakket (interieur en exterieur), navigatie, xenonlampen, automatische airco (climate control dus) en nog een aantal opties. Je ziet echter op de tweedehands markt dat regelmatig met deze term wordt gegooid terwijl het lang niet altijd het geval is. Ik zou er dus niet te veel waarde aan hechten.
Succes met je zoektocht!
Gr, Martijn
Dank voor je reaktie Martijn! Weet je misschien ook hoe ik daadwerkelijk kan zien/verifieren of er een sportonderstel op een 2e hands BMW zit?
Als je de laatste 7 cijfers/letters van het VIN nummer hebt kun je op de bmw site de optielijst opvragen (http://www.bmw.nl/nl/content/service/or ... logus.html). Dan weet je zeker of de auto een sportonderstel heeft.
Andere optie is een proefrit maken, als het onderstel (bijna) oncomfortabel hard is op klinkers/verkeersdrempels, dan heb je een sportonderstel ;-).
Andere optie is een proefrit maken, als het onderstel (bijna) oncomfortabel hard is op klinkers/verkeersdrempels, dan heb je een sportonderstel ;-).
Laatst gewijzigd door Martijnvb op 23 mar 2013, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Martijn
*impressed*
Ik krijg zelden zulke goede en waardevolle antwoorden... dus nogmaals: bedankt!
Ik krijg zelden zulke goede en waardevolle antwoorden... dus nogmaals: bedankt!
-
stephans88
Ik zie dat dit topic al een tijd niet actief is, zo ook de genoemde URL van Martijnvb.
Vraag mij af of ik een sportonderstel heb, kom uit een Citroen C2 VTR, vind het moeilijk te beoordelen of de auto stug is. Wel vrij laag, heb hem nog niet naast andere 1 serie geparkeerd.
Vraag mij af of ik een sportonderstel heb, kom uit een Citroen C2 VTR, vind het moeilijk te beoordelen of de auto stug is. Wel vrij laag, heb hem nog niet naast andere 1 serie geparkeerd.
-
JP Passier
Hallo Stephan,
http://www.bmwarchiv.de/
Aan de rechterkant vind je de VIN Check optie. Vul hier de laatste 7 karakters in van je VIN en je krijgt de volledige optielijst van jouw auto.
Succes!
http://www.bmwarchiv.de/
Aan de rechterkant vind je de VIN Check optie. Vul hier de laatste 7 karakters in van je VIN en je krijgt de volledige optielijst van jouw auto.
Succes!