deur/windvanger vervangen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
fransvandervalk

deur/windvanger vervangen

Bericht door fransvandervalk » 18 mar 2013, 21:13

Beste lezers,

Van mijn 320D e46 station van maart 2005 is aan linker voordeurzijde de wind/deurvanger afgebroken.

Is er iemand die weet wat en hoe ik het beste bekleding deurzijde losneem om deurvanger te vernieuwen,
zodat ik niet het onnodige losneem. (een nieuwe deurvanger heb ik al)

Zie geen dopjes of iets degelijks zitten waar eventueel boutjes onder zitten om deurpaneel los te nemen.

Is het alleen voorzichtig los trekken van stoffen bekledingsrand of komt er meer bij kijken?

Heb op forum wel iets gelezen over een E 36 maar hier hadden ze het over 3 boutjes wat betreft losnemen bekledingsplaat.

Frans

JdM

Re: deur/windvanger vervangen

Bericht door JdM » 18 mar 2013, 21:58

Is volgens mij niet zo spannend. Gewoon de bekleding los en de meeste boutjes eruit halen. Laatste boutje pas helemaal los als je de deurvanger vasthoudt.
Waar heb je hem gekocht? Bij mij is hij sinds gisteren toevallig ook kapot.

fransvandervalk

Bericht door fransvandervalk » 19 mar 2013, 13:38

JdeM,

Deurvanger heb ik gekocht bij www.venauto.nl. Weet niet of moderator toestemt daar ik uiteraard geen reclame wil maken voor bedrijf!
Het beste is te bellen dan krijg je iemand die direct weet of ze de deurvanger nog hebben.
Geef wel op of het bestuurderskant of passagierskant is. Is verschillend.
Voorts moet je wel een torx dop hebben E10 (bij mijn 320) voor deurstijl. en 2x Torx (uitwendig)voor de bevestiging in deur.

Als volgens jou vervanging niet zo spannend is laat mij de afloop even weten als jij de deurvanger vervangen hebt. (demonteren deurbekleding).

Frans

JdM

Bericht door JdM » 19 mar 2013, 18:43

Ik zie dat de gegeven website vooral tweedehands aanbiedt. Wel een handige site voor tweedehands onderdelen, ik zoek wel een nieuwe deurvanger. Ik geloof dat die ergens rond de 30 euro nieuw kosten.
Vervangen van je bekleding staat wel ergens uitgelegd met een filmpje op youtube verwacht ik hoor ;)

Verheeske

Bericht door Verheeske » 19 mar 2013, 18:54

ff de tip. zorg ervoor da als je de laatste schroef los haalt hij half dicht is. En de nieuwe ook als je die wil monteren.
Dat gaat makkelijk met de deur dan met de hand. Scheelt je wat tijd, krassen op je hand van de scherpe deurdelen en irritatie ;)
-- Houdoe wanne --

fransvandervalk

Bericht door fransvandervalk » 27 mar 2013, 14:48

Beste lezers.

Deurvanger vernieuwd. Klus van ca. 45 minuten.

Met de tips was het goed te doen.

Deur werkt weer prima . Bedankt!

Frans

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”