BMW E81 verdachte km-stand
BMW E81 verdachte km-stand
Ik ben op zoek naar een 2ehands BMW E81 120d.
Nu heb ik eentje gevonden welke in Italie op de markt gekomen is, en via Duitsland in NL terecht is gekomen. Het betreft een 6jr oude auto. Volgens het Italiaanse onderhoudsboekje heeft de auto bij 53K en 143K een officiele beurt gehad bij een italiaanse dealer.
Nu de verdachte zaken:
Er zou 143K gereden zijn in 39 maanden, vervolgens lang stil gestaan (?) en heeft nu een km-stand van 155000.
Er is maar 1 sleutel beschikbaar.
Zijn jullie het met me eens dat alles wijst op een teruggedraaide teller?
(De auto ziet er interieur-technisch (stuur, pedalen) netjes uit.)
Verder heb ik de aanname dat op geen enkele manier te controleren is of er met de km-stand gerommeld is (bv tijdens aankoopkeuring).
Dank voor jullie input!
Nu heb ik eentje gevonden welke in Italie op de markt gekomen is, en via Duitsland in NL terecht is gekomen. Het betreft een 6jr oude auto. Volgens het Italiaanse onderhoudsboekje heeft de auto bij 53K en 143K een officiele beurt gehad bij een italiaanse dealer.
Nu de verdachte zaken:
Er zou 143K gereden zijn in 39 maanden, vervolgens lang stil gestaan (?) en heeft nu een km-stand van 155000.
Er is maar 1 sleutel beschikbaar.
Zijn jullie het met me eens dat alles wijst op een teruggedraaide teller?
(De auto ziet er interieur-technisch (stuur, pedalen) netjes uit.)
Verder heb ik de aanname dat op geen enkele manier te controleren is of er met de km-stand gerommeld is (bv tijdens aankoopkeuring).
Dank voor jullie input!
Re: BMW E81 verdachte km-stand
Nou weet ik het niet helemaal zeker, maar volgens mij is het bij de wat nieuwere wagens (zoals de 1-serie oa) mogelijk om via de computer de kmstand uit te lezen in verschillende onderdelen van de wagen.
Bijv. uit de schakel-/automaat bak enzo.
Wellicht weten anderen op het forum of dit zeker weten zo is?
Bijv. uit de schakel-/automaat bak enzo.
Wellicht weten anderen op het forum of dit zeker weten zo is?
Ik weet alleen zeker dat dit met een E39 en E46 kan met Carsoft. Dan leest hij inderdaad de km-stand van diverse onderdelen in de wagen. Of dit ook bij een E81 kan, durf ik je niet te zeggen
Laatst gewijzigd door E36 M-Style op 11 mei 2013, 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, zie de bimmerportal huisregels M.b.t quoten
Reden: Quote verwijderd, zie de bimmerportal huisregels M.b.t quoten
Op diverse plekken heb ik begrepen dat de km-stand op 3 plekken gecodeerd wordt, namelijk in de km-teller-unit zelf, in de/een lamp-unit en in de sleutel. Het feit dat er maar 1 sleutel is (vermoedelijk de reserve sleutel) geeft mij sterk het idee dat er geknoeid is met de kilometerstand.
Verder lees ik op diverse plekken dat het absoluut mogelijk is om de km-stand onontdekbaar terug te draaien, eventueel na vervangen van onderdelen.
Verder lees ik op diverse plekken dat het absoluut mogelijk is om de km-stand onontdekbaar terug te draaien, eventueel na vervangen van onderdelen.
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
Dat dit misschien de reserve sleutel zou zijn maakt niks uit. Zodra deze in het contact word gestoken worden ook de gegevens hierop gezet. Dus ik zou gewoon even langs de garage gaan om dit te laten uitlezen, dan weet je het zeker.
///M-power
Maar wat als de teller terug gezet is voordat de reservesleutel in het contact gestoken is?E36 M-Style schreef:Dat dit misschien de reserve sleutel zou zijn maakt niks uit. Zodra deze in het contact word gestoken worden ook de gegevens hierop gezet.
Ik zou deze auto gewoon lekker laten staan! vind het zoieso al vaag dat een auto vanuit italie, naar duitsland en dan naar nederland komt?
Je gaat misschien onnodig veel risico aan, en bent wellicht beter af met een andere 1er
Je gaat misschien onnodig veel risico aan, en bent wellicht beter af met een andere 1er
>>>>Showroom E36's<<<<
- DJLeonardo
Een goeie E81 moet wel in Duitsland te vinden zijn. Ik snap dat je in heel europa gaat kijken voor een
of een 6 serie ofzo. Maar voor een 1 serie zou ik dat avontuur niet aangaan hoor. Of het moet een 135 zijn maar dan nog niet eigenlijk.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Als je het niet vertrouwd lekker laten staan. Verder snap ik best dat je heel Europa afzoekt voor een mooie volle 1. Dingen zijn gewoon echt niet makkelijk te vinden als je een vrij specifiek eisen-pakket hebt.
Heb de mijne uiteindelijk wel gewoon in Nederland bij een dealer gevonden. Belangrijk blijft dat e.e.a. een vertrouwd gevoel geeft.
Heb de mijne uiteindelijk wel gewoon in Nederland bij een dealer gevonden. Belangrijk blijft dat e.e.a. een vertrouwd gevoel geeft.