CyRaX....nieuw hier (1M in aantocht)

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
CyRaX

CyRaX....nieuw hier (1M in aantocht)

Bericht door CyRaX » 05 jun 2013, 18:13

Hallo allemaal,

Mijn naam is Frank. Op dit moment rij ik nog geen BMW, maar daar gaat verandering in komen.
De planning is om een Valencia Orange 1M aan te schaffen, hopelijk ergens begin volgend jaar.

Tot op heden ben ik altijd Honda rijder geweest, zie hieronder:

Honda Integra type R (DC2)
Dit is een voorwiel aangedreven 1.8 liter ongeblazen DOHC VTEC motor welke bij +/- 8700 TPM 190 pk levert.
Qua wegligging en handling is dit een van de beste voorwiel aangedreven auto's ooit gebouwd. Zeer goed gebalanceerd, een zeer goed chassis en voorzien van hulpmiddelen zoals een sperdifferentieel.
Afbeelding

Honda civic vtec (ee9)
Deze wordt beschouwd als "de moeder van alle VTEC wagens en motoren", een civic vtec uit 1990. Deze is compleet gerestaureerd en eigenlijk in nieuwstaat.
Dit is een voorwiel aangedreven 1.6 liter ongeblazen DOHC VTEC motor welke bij +/- 8500 TPM 160 pk levert (de Japanse versie)
Afbeelding

Honda Civic VTi (EK4)
Dit is ook een voorwiel aangedreven 1.6 liter ongeblazen DOHC VTEC motor welke bij +/- 8500 TPM 160 PK levert.
Afbeelding

Al deze wagens staan te koop omdat ik op zoek ben naar iets luxers, maar ook iets wat flink sneller is.
Ondanks dat ik een Honda hart heb is er op dit moment niks op Honda gebied wat me echt nog raakt. Ik ken een aantal mensen die een M-versie van BMW rijden, en ben na veel lezen, zoeken, meerijden, lezen en diverse filmpjes overtuigd om te gaan zoeken naar een 1M.
Heb reeds een proefrit gemaakt in een 135i, echter dit is het net niet. Dus het moet een 1M worden.
Ik hoop daarom dus zsm een Valencia Orange 1M te gaan aanschaffen...... ;)

Tips en comments zijn welkom!

matheeuwissen
Contacteer:

Re: CyRaX....nieuw hier (1M in aantocht)

Bericht door matheeuwissen » 05 jun 2013, 18:28

Succes met je zoektocht.

Dat zal wel een stuk beter rijden dan de Honda koektrommels.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

lightning87

Bericht door lightning87 » 05 jun 2013, 22:58

Welkom 1m is toch wel een van de kwijl auto's wat BMW betreft, veel succes met de zoektocht.

Mooie integra, de andere hunda's zijn niet so mijn ding

MitchBMWE34

Bericht door MitchBMWE34 » 06 jun 2013, 00:01

Hallo en welkom,

Ik merk toch een erg hoog Honda sentiment bij je op (al begrijp ik niet waarom),
Misschien toch eens goed nadenken welk automerk bij je past.
Normaal gesproken ga je altijd terug naar je merk.
Misschien iets anders japanees wat ricers mooi vinden;

-Subaru impreza
-Nissan Skyline
-Mitsubishi evo lancer
-Toyota Supra
-Honda NSX (met een beetje geluk?)

Natuurlijk in mijn opinie is een 1M beter dan al het bovenstaande. Het is ook meteen een hele dure aankoop die je in de planning hebt, vandaar het de moeite waard is je goed te informeren en vooral een goede testrit te maken en er een paar nachtjes over te slapen.

Hoe dan ook welkom :duim:

Jeremy

Bericht door Jeremy » 06 jun 2013, 00:28

Allereerst welkom. Ik sluit mezelf aan bij Mitch. Ik bedoel het niet denigrerend of zo, maar onderschat je ook niet in onderhoudskosten van een BMW t.o.v. een Honda. Ik heb de laatste 6 maanden zo'n €3500.- aan onderhoud gehad en dit is "maar" voor de zwakste 6-cylinder die BMW leverde tien jaar geleden. Laat staan een 1M. Ook zijn deze maar gelimiteerd in oplages en dus zal de zoektocht allicht niet heel erg makkelijk zijn.

Heb je bijvoorbeeld al eens nagedacht over een goed onderhouden E46 M3? Of een E46 330ci? Ook allebei prima snelle auto's en allemaal (een stuk) sneller dan de Honda's die je hierboven beschreef.

Nogmaals, vat me niet verkeerd op, ik bedoel het niet kleinerend, ik spreek alleen uit eigen ervaring. Een BMW is gewoonweg duur, maar ook een klasse hoger dan doorgaanse auto's, mits goed onderhouden. Echter is een goed onderhouden BMW erg duur en tegenwoordig steeds zeldzamer. En ik kan het weten want ik kom uit een Corsa C 1.4, dat was nou ook alles behalve comfort. :hug:

En een 135i het net niet vinden, oef. Gewaagd. Ik weet niet in hoeverre die 34pk meer in een 1M verschil uit gaan maken. :whistle: ;)

BrianGT

Bericht door BrianGT » 06 jun 2013, 05:54

Welkom op BImmerPortal. Leuke collectie Honda's heb je, vooral de Integra blijft een leuke auto en vooral voor op het circuit. Succes met het zoeken naar je 1M en laat je niet afschrikken door de anti Honda rijders hier, ik heb ook bijna wel elk merk gereden.

@de overige reactie, graag wat respect voor iemand zijn auto keuze. Uiteindelijk wil hij wel BMW rijden :amen:
Afbeelding

HLAutomotive81

Bericht door HLAutomotive81 » 06 jun 2013, 06:32

Welkom op BImmerPortal. :zwaai:

MitchBMWE34

Bericht door MitchBMWE34 » 06 jun 2013, 08:27

320ciE46 schreef:Allereerst welkom. Ik sluit mezelf aan bij Mitch. Ik bedoel het niet denigrerend of zo, maar onderschat je ook niet in onderhoudskosten van een BMW t.o.v. een Honda. Ik heb de laatste 6 maanden zo'n €3500.- aan onderhoud gehad en dit is "maar" voor de zwakste 6-cylinder die BMW leverde tien jaar geleden. Laat staan een 1M. Ook zijn deze maar gelimiteerd in oplages en dus zal de zoektocht allicht niet heel erg makkelijk zijn.

Heb je bijvoorbeeld al eens nagedacht over een goed onderhouden E46 M3? Of een E46 330ci? Ook allebei prima snelle auto's en allemaal (een stuk) sneller dan de Honda's die je hierboven beschreef.

Nogmaals, vat me niet verkeerd op, ik bedoel het niet kleinerend, ik spreek alleen uit eigen ervaring. Een BMW is gewoonweg duur, maar ook een klasse hoger dan doorgaanse auto's, mits goed onderhouden. Echter is een goed onderhouden BMW erg duur en tegenwoordig steeds zeldzamer. En ik kan het weten want ik kom uit een Corsa C 1.4, dat was nou ook alles behalve comfort. :hug:

En een 135i het net niet vinden, oef. Gewaagd. Ik weet niet in hoeverre die 34pk meer in een 1M verschil uit gaan maken. :whistle: ;)

Absoluut, zo zie ik het ook. Absoluut niet denigrerend bedoeld!
Ik heb recentelijk ook minstens 3000,- moeten stoppen in de Z3. Dan heb je het ook over een 'oude' wagen.
Een BMW M1 is een ontzettend grote investering waarvoor je je hele wagenpark voor moet opgeven. Dat is nogal een grote keuze. Zelf heb ik ook een BMW M3 gehad met circa 380 pk. Dat kost geld om hem op de weg te houden. Een BMW 1M kun je niet (als je verstandig bent) naar de garage van Pietje of Klaasje brengen. Als er ook maar een stempel ontbreekt zullen mensen die jouw 1M dan willen kopen achterdochtig zijn.

Als je volledig achter je keuze staat moet je er voor gaan. Het is immers een prachtige wagen. Maar waarom zou je niet eens even iets anders proberen voordat al die duizenden euro's uitgegeven worden.
Houdt, je Integra even vast, doe die andere 2 dingen weg en probeer eens een E36 of E46.
Een 335i is trouwens ook een kanon hoor...moet eerlijk zeggen dat ik het spannender kan krijgen in de Z3 2.8 dan de m3 die ik daarvoor had. Zeker voor 'straat' gebruik, heb je het over een seconde ofzo...

Choose wisely my son :zwaai:

Angelo-V

Bericht door Angelo-V » 06 jun 2013, 09:43

Welkom CyRaX,

Succes met je zoektocht naar een 1 :///m:

markus83

Bericht door markus83 » 06 jun 2013, 14:27

Laatst hebben ze bij een aflevering van Top Gear de M1 getest ( hang me niet op op de juiste aflevering ).
Schijnt dat een Porsche het aflegt tegen dit beest, misschien wel ff leuk om te kijken.

Ik vind die 2e honda tof hoor! Zo origineel klassiek model vind ik altijd gaaf om te zien of het nou een GTI XR3I ofVTEC is, als iemand hem helemaal origineel terug restaureerd is klasse! :duim:

Ben benieuwd wat het uiteindelijk word.

CyRaX

Bericht door CyRaX » 06 jun 2013, 16:00

markus83 schreef:Laatst hebben ze bij een aflevering van Top Gear de M1 getest ( hang me niet op op de juiste aflevering ).
Schijnt dat een Porsche het aflegt tegen dit beest, misschien wel ff leuk om te kijken.

Ik vind die 2e honda tof hoor! Zo origineel klassiek model vind ik altijd gaaf om te zien of het nou een GTI XR3I ofVTEC is, als iemand hem helemaal origineel terug restaureerd is klasse! :duim:

Ben benieuwd wat het uiteindelijk word.
Ik denk dat je deze aflevering bedoeld:
http://www.metacafe.com/watch/6653530/top_gear_bmw_m1/

Leuk filmpje....en overtuigend ook!
Ben ook erg gek van de ee9, echter dit gaat toch plaats maken voor een 1M

CyRaX

Bericht door CyRaX » 06 jun 2013, 16:00

Angelo-V schreef:Welkom CyRaX,

Succes met je zoektocht naar een 1 :///m:
Thnx :duimen:

CyRaX

Bericht door CyRaX » 06 jun 2013, 16:10

MitchBMWE34 schreef:
320ciE46 schreef:Allereerst welkom. Ik sluit mezelf aan bij Mitch. Ik bedoel het niet denigrerend of zo, maar onderschat je ook niet in onderhoudskosten van een BMW t.o.v. een Honda. Ik heb de laatste 6 maanden zo'n €3500.- aan onderhoud gehad en dit is "maar" voor de zwakste 6-cylinder die BMW leverde tien jaar geleden. Laat staan een 1M. Ook zijn deze maar gelimiteerd in oplages en dus zal de zoektocht allicht niet heel erg makkelijk zijn.

Absoluut, zo zie ik het ook. Absoluut niet denigrerend bedoeld!
Ik heb recentelijk ook minstens 3000,- moeten stoppen in de Z3. Dan heb je het ook over een 'oude' wagen.
Een BMW M1 is een ontzettend grote investering waarvoor je je hele wagenpark voor moet opgeven. Dat is nogal een grote keuze. Zelf heb ik ook een BMW M3 gehad met circa 380 pk. Dat kost geld om hem op de weg te houden. Een BMW 1M kun je niet (als je verstandig bent) naar de garage van Pietje of Klaasje brengen. Als er ook maar een stempel ontbreekt zullen mensen die jouw 1M dan willen kopen achterdochtig zijn.

Als je volledig achter je keuze staat moet je er voor gaan. Het is immers een prachtige wagen. Maar waarom zou je niet eens even iets anders proberen voordat al die duizenden euro's uitgegeven worden.
Houdt, je Integra even vast, doe die andere 2 dingen weg en probeer eens een E36 of E46.
Een 335i is trouwens ook een kanon hoor...moet eerlijk zeggen dat ik het spannender kan krijgen in de Z3 2.8 dan de m3 die ik daarvoor had. Zeker voor 'straat' gebruik, heb je het over een seconde ofzo...

Choose wisely my son :zwaai:
Ik realiseer me dat de 1M een bak geld betekent.
Over onderhoud kan ik niet heel veel zeggen, alleen maar napraten over wat ik hoor. Hoe dan ook, het gepleegde onderhoud is bij mijn Honda's in 100% van de gevallen gedaan met OEM Honda onderdelen, en in 90% v/d gevallen bij de Honda dealer.....Deze trend zal ik zeker doorzetten met een 1M ;)

Na de proefrit in de 135i was ik ook overtuigd van de snelheid, zeer tevreden over de wagen zelf (techniek, maar ook uiterlijk) echter ik zoek iets "aparts".
Ik ben iemand die geniet van een wagen die je niet op elke straathoek tegen kan komen, zij het snelste, danwel langzaamste versie van dat model.
Hiernaast heeft de 1M wél het onderstel, de remmen en de "rest" wat zich niet in bv een 135i bevindt.

Om niet denigrerend te zijn.....een 3 serie zie je veel rijden. Een 1 serie, in coupe versie, zie ik niet veel.....en ik zie al zelden tot nooit een 1M.
Dit speelt zeker mee in m'n keuze!

Dank voor je welkom :duim:

CyRaX

Bericht door CyRaX » 06 jun 2013, 16:12

HLAutomotive81 schreef:Welkom op BImmerPortal. :zwaai:
Thnx!

CyRaX

Bericht door CyRaX » 06 jun 2013, 16:14

BrianGT schreef:Welkom op BImmerPortal. Leuke collectie Honda's heb je, vooral de Integra blijft een leuke auto en vooral voor op het circuit. Succes met het zoeken naar je 1M en laat je niet afschrikken door de anti Honda rijders hier, ik heb ook bijna wel elk merk gereden.

@de overige reactie, graag wat respect voor iemand zijn auto keuze. Uiteindelijk wil hij wel BMW rijden :amen:
Deze ITR heeft nooit het circuit gezien.... ;) .....en ook bijna nooit regen of een andere vorm van neerslag... :W
Wel heb ik zeer lang met een civic met ITR motor en onderstel op het circuit gereden, en dat rijdt inderdaad geweldig.
Laatst gewijzigd door CyRaX op 06 jun 2013, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”