Cabrio dak blijft hangen na reset
- Denniz0229
Cabrio dak blijft hangen na reset
Beste BMW vrienden,
sinds kort doet bij mij zich een apart probleem voor, ik zal de situatie even kort schetsen;
Ik moest mijn brandstofpomp vervangen, hiervoor moet je bij de achterbank zijn en om de bekleding los te halen moet je ook aan de ontgrendeling van je dakmotoren komen.
dus motoren ontgrendeld, pomp vervangen en alles prima.
ik had geen zin het dak direct te resetten, dus hiermee heb ik even gewacht.
nu wou ik echter dit weekend het dak resetten en tot mijn verbazing gaat dit niet helemaal goed.
als ik het dak reset dan sluit eerst de verdekkap en gaat op slot, zo ver zo goed.
als ik het dak dan vervolgens wil sluiten komt de kap omhoog alleen gaat deze meteen in de ''dicht'' stand.
hierdoor blijft de verdekkap dus openstaan, terwijl het dak zelf al in de ''dicht'' positie zit.
kortom, het dak denk om de een of andere reden dat de verdekkap al dichtzit...
heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
sinds kort doet bij mij zich een apart probleem voor, ik zal de situatie even kort schetsen;
Ik moest mijn brandstofpomp vervangen, hiervoor moet je bij de achterbank zijn en om de bekleding los te halen moet je ook aan de ontgrendeling van je dakmotoren komen.
dus motoren ontgrendeld, pomp vervangen en alles prima.
ik had geen zin het dak direct te resetten, dus hiermee heb ik even gewacht.
nu wou ik echter dit weekend het dak resetten en tot mijn verbazing gaat dit niet helemaal goed.
als ik het dak reset dan sluit eerst de verdekkap en gaat op slot, zo ver zo goed.
als ik het dak dan vervolgens wil sluiten komt de kap omhoog alleen gaat deze meteen in de ''dicht'' stand.
hierdoor blijft de verdekkap dus openstaan, terwijl het dak zelf al in de ''dicht'' positie zit.
kortom, het dak denk om de een of andere reden dat de verdekkap al dichtzit...
heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
- boswinkel055
Re: Cabrio dak blijft hangen na reset
Misschien iets vergeten te doen met resetten?
viewtopic.php?f=80&t=16117
Hier heb ik mijn dak ook mee kunnen helpen
Half of volectrisch dak?
Check ff of alle sensoren en schakelaar nog goed contact maken.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
- Denniz0229
Ja heb alle stappen gevolgd.boswinkel055 schreef:Misschien iets vergeten te doen met resetten?
Heb het dak ook al een keer of 10 gereset sinds ik de cabrio heb, dus kan het zowat dromen

half elektrisch dak.U-car schreef:Half of volectrisch dak?
en welke sensoren heb ik dan allemaal? ik ken alleen degene van me verdekkap die bepaald of me kofferbak wel of niet open gaat.
zo blijft het dak nu dus staan als ik hem heb gereset en dan vervolgens weer dicht wil doen.
het dak denk dan dat hij ''klaar'' is in deze positie, waardoor de verdekkap dus niet dicht kan.

In je C stijl bestuurderskant zit er ook eentje. Gewoon het kabeltje volgen dat daar loopt.
Die kan maar op 1 manier vastzitten en is verder niet verstelbaar. Alleen het veertje die de sensor indrukt kan wel eens een heel klein beetje verbogen zijn en dat is genoeg om het dak uit zn hum te halen.
Ik heb destijds exact hetzelfde probleem hehad, ik kan me alleen niet meer herinneren wat de doorslaggevende oplossing was. Ik weet wel dat ik alle sensoren/microschakelaars bijgesteld had en dat na een aantal pogingen te resetten het dak weer gewoon werkte.
Die kan maar op 1 manier vastzitten en is verder niet verstelbaar. Alleen het veertje die de sensor indrukt kan wel eens een heel klein beetje verbogen zijn en dat is genoeg om het dak uit zn hum te halen.
Ik heb destijds exact hetzelfde probleem hehad, ik kan me alleen niet meer herinneren wat de doorslaggevende oplossing was. Ik weet wel dat ik alle sensoren/microschakelaars bijgesteld had en dat na een aantal pogingen te resetten het dak weer gewoon werkte.
- Denniz0229
B stijl bedoel je dan neem ik aanU-car schreef:In je C stijl bestuurderskant zit er ook eentje. Gewoon het kabeltje volgen dat daar loopt.

maar ik zal even kijken, je hoort wel hoe het is gegaan

Hier nog wat handige links:
https://docs.google.com/file/d/0B-sPZvg ... l=en&pli=1
http://forums.bimmerforums.com/forum/fo ... -Questions
Verder heb ik nog wat bestanden op de pc, deze kan ik naar je mailen.
https://docs.google.com/file/d/0B-sPZvg ... l=en&pli=1
http://forums.bimmerforums.com/forum/fo ... -Questions
Verder heb ik nog wat bestanden op de pc, deze kan ik naar je mailen.