Ik heb sinds een dag of 2/3 een, naar het lijkt, probleem. Ik hoor af en toe, voornamelijk bij het optrekken/gas geven, een rammelend geluid. Dit geluid lijkt te ontstaan bij mijn rechter achterwiel. Ook is mij opgevallen dat sinds 2 dagen mijn stuur wat naar links staat bij het rechtdoor rijden. Als ik het stuur recht zet dan dan wijkt de auto wat naar rechts uit. Iemand een idee wat dit kan zijn, iets met wiellagers ofzo? En of het scheef staan van het stuur en het rammelend geluid iets met elkaar te maken heeft?
Graag hoor ik of iemand me hier meer over kan vertellen.
rammelend geluid & afwijkend stuur
Re: rammelend geluid & afwijkend stuur
Dat rammelende geluid kan misschien wel je katalysator zijn (binnenwerk)
Afwijkend stuur, heb je misschien laatst ergens tegen aan gezeten??
misschien even naar de uitlijnboer toe.
Afwijkend stuur, heb je misschien laatst ergens tegen aan gezeten??
misschien even naar de uitlijnboer toe.
Bovenste lager van je achterophanging nr4 op tekening. 
Als je onder de auto kijkt bij achterportier zie je een balk naar boven gaan in deze behuizing zit rubber nr4. Vermoed dat het dit is. Zoek maar eens op google naar e46 rear trailing arm bushing (rtab)
Succes ermee

Als je onder de auto kijkt bij achterportier zie je een balk naar boven gaan in deze behuizing zit rubber nr4. Vermoed dat het dit is. Zoek maar eens op google naar e46 rear trailing arm bushing (rtab)
Succes ermee
-
streamline
Of een gebroken achterveer, die kan ook rammelen.
Naar de garage geweest en silent bloc rechtsachter is het probleem. Wordt volgende week een nieuwe ingezet. Is blijkbaar toch snel 4 uurtjes werk volgende monteur. Iemand enige ervaring hiermee?
- bimmer-jeroen
4uur?
no way!
draai de 4 bouten los (teken ze eerst even af ivm met uitlijning, je kunt hier namelijk de sporing verstellen) dan een lang draadeind en 2schijven en je trekt en drukt hem er zoweer in, hooguit anderhalf uurtje (want hij kan gewoon onder de auto blijven)
Ga je het hele spulletje eronder wegschroeven tjah dan kan het lang duren idd.
no way!
draai de 4 bouten los (teken ze eerst even af ivm met uitlijning, je kunt hier namelijk de sporing verstellen) dan een lang draadeind en 2schijven en je trekt en drukt hem er zoweer in, hooguit anderhalf uurtje (want hij kan gewoon onder de auto blijven)
Ga je het hele spulletje eronder wegschroeven tjah dan kan het lang duren idd.
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)