523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in
523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in
Goedendag,
sinds kort eigenaar van een 523 uit '97
Toen ik de auto kocht wist ik al dat er een probleem in ABS systeem zat en dat er makkelijk van af te komen met een nieuwe pomp + module. Dat heeft helaas niets geholpen. Ik heb er ook al 2 andere asc computers aangehangen, en dat veranderd de zaak ook niet. de computers hadden de goede nummers. de abs grijpt alleen in onder de 30 km/h daarboven is er niets aan de hand. de lampjes branden ook niet!
vervolgens zijn we gaan uitlezen en kreeg ik de volgende storingen: *fehlercode 64 dauerregelung/ einsteuerung ( ASC passiv geschaltet, ABS-regelung aktif, BLS nicht betaetigt, ASC-regelung passiv )en
*fehlercode 14 ventilrelais fehler (ASC passiv geschaltet, ABS-regelung aktif, BLS nicht betaetigt, ASC-regelung passiv)
Hierop loop ik dus vast alle computers zijn goed! ik heb de storingen meerdere malen gewist, maar activeren zich naar het rijden gelijk weer. de sensoren heb ik ook getest via de computer en die zijn goed. de sensoren zouden het toch toch ook nooit kunnen zijn onder de 30 km/h? kilometerteller werkt ook gewoon normaal.
weet iemand wat ik nog meer kan doen? het zal toch moeten worden opgelost.
er is trouwens nog een vreemde storing, maar weet niet of dat er wat mee te maken kan hebben. Fehlercode 56 Signal Zwendstrommessung Widerstand.
Ik hoor het graag!
Gr. Amar
sinds kort eigenaar van een 523 uit '97
Toen ik de auto kocht wist ik al dat er een probleem in ABS systeem zat en dat er makkelijk van af te komen met een nieuwe pomp + module. Dat heeft helaas niets geholpen. Ik heb er ook al 2 andere asc computers aangehangen, en dat veranderd de zaak ook niet. de computers hadden de goede nummers. de abs grijpt alleen in onder de 30 km/h daarboven is er niets aan de hand. de lampjes branden ook niet!
vervolgens zijn we gaan uitlezen en kreeg ik de volgende storingen: *fehlercode 64 dauerregelung/ einsteuerung ( ASC passiv geschaltet, ABS-regelung aktif, BLS nicht betaetigt, ASC-regelung passiv )en
*fehlercode 14 ventilrelais fehler (ASC passiv geschaltet, ABS-regelung aktif, BLS nicht betaetigt, ASC-regelung passiv)
Hierop loop ik dus vast alle computers zijn goed! ik heb de storingen meerdere malen gewist, maar activeren zich naar het rijden gelijk weer. de sensoren heb ik ook getest via de computer en die zijn goed. de sensoren zouden het toch toch ook nooit kunnen zijn onder de 30 km/h? kilometerteller werkt ook gewoon normaal.
weet iemand wat ik nog meer kan doen? het zal toch moeten worden opgelost.
er is trouwens nog een vreemde storing, maar weet niet of dat er wat mee te maken kan hebben. Fehlercode 56 Signal Zwendstrommessung Widerstand.
Ik hoor het graag!
Gr. Amar
- matthyssie
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 11 sep 2011, 13:14
- Locatie: Fryslân
Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in
Wat zijn je bandenmaten? Rondom dezelfde maten? (Of indien bredere banden achter, wel de juiste hoogte?)
Haal de stekkers van de ABS sensoren eens los en meet ze eens door op weerstand.
Haal de stekkers van de ABS sensoren eens los en meet ze eens door op weerstand.
'E92, is dat een kleurstof of een conserveermiddel?'
Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in
Originele wielen zitten eronder, daar kan het dus niet aan liggen.
Prima zal ik morgen even doen!
Prima zal ik morgen even doen!
-
streamline
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in
Wie zegt dat de originele bandenmaat daarop ligt? controleer ook de bandenspanning!
Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in
Het is bijna onmogelijk dat de banden in deze zaak meespelen.
- matthyssie
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 11 sep 2011, 13:14
- Locatie: Fryslân
Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in
Waarom? Stel dat er op 1 velg een verkeerde band ligt met een afwijkende maat. Dan meten de ABS sensoren afwijkende draaisnelheden en zal dus denken dat er sprake is van slip en ingrijpen.Amarb schreef:Het is bijna onmogelijk dat de banden in deze zaak meespelen.
'E92, is dat een kleurstof of een conserveermiddel?'
Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in
Klopt, maar ik heb met de laptop aan de auto gereden om de sensoren te testen. en alle sensoren gaven de zelfde waardes.
- matthyssie
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 11 sep 2011, 13:14
- Locatie: Fryslân
Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in
Oké, dan zal daar het probleem niet zitten.Amarb schreef:Klopt, maar ik heb met de laptop aan de auto gereden om de sensoren te testen. en alle sensoren gaven de zelfde waardes.
'E92, is dat een kleurstof of een conserveermiddel?'
Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in
Ik ben bang van niet, maar kan ze nog wel een keer nameten.
Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in
@amarb, ik heb een dergelijk probleem gehad. Bij mij greep ASC in bij accelereren tussen 100-120. Bij mij zaten de originele wielen erop en met de bandenmaten als opgegeven door BMW. Echter ging het bij mij om een breedset. Na het plaatsen van een non-breedset (rondom dezelfde breedte) was het probleem verholpen. (zie ook mijn showroom).
Succes met het oplossen
Succes met het oplossen
Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in
Dat is wel beter! Bedankt!
Iemand nog suggesties?
Iemand nog suggesties?
Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in
Is je dynamo nog in orde? Heb je nog een zuivere gelijkspanning? Je zegt bij een lage snelheid grijpt hij in. Zo rond de
30km/h. Dat is haast stationair draaien in een hoge versnelling. Als dan de boordspanning niet stabiel is, zou ik ook ingrijpen bij wijze van. Checken.
En ik zou zeker de bedrading tot aan alle abs sensoren checken op hun doorgang.
30km/h. Dat is haast stationair draaien in een hoge versnelling. Als dan de boordspanning niet stabiel is, zou ik ook ingrijpen bij wijze van. Checken.
En ik zou zeker de bedrading tot aan alle abs sensoren checken op hun doorgang.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in
Alleen onder de 30 km/h ongeacht de versnelling waar ik in zit.
Voor zover ik weet is dynamo in orde en laad goed bij. Ik zal hem nog even een x doormeten.
Ja zaterdag ga ik nog 1 x de sensoren en bekabeling bekijken.
Voor zover ik weet is dynamo in orde en laad goed bij. Ik zal hem nog even een x doormeten.
Ja zaterdag ga ik nog 1 x de sensoren en bekabeling bekijken.
Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in
Ff brainstorment...
Asc-Abs werkt effectief vanaf 30 km/u ?
En nu precies andersom.
Wat zou hier nu gebeurd zijn?
Strange...
Het systeem functioneert wel normaal voor de rest?
Asc-Abs werkt effectief vanaf 30 km/u ?
En nu precies andersom.
Wat zou hier nu gebeurd zijn?
Strange...
Het systeem functioneert wel normaal voor de rest?
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in
Jep, naar de 30 ongeveer.
En daar onder is het gewoon ingrijpen bij de rem intrappen.
Jep zelfs de lampjes op het display branden niet...
En daar onder is het gewoon ingrijpen bij de rem intrappen.
Jep zelfs de lampjes op het display branden niet...

