Bluetooth E46 pairen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Joostb

Bluetooth E46 pairen

Bericht door Joostb » 16 sep 2013, 17:16

zoals sommigen al misschien gelezen hebben ben ik in het bezit van een E46 sinds kort. Super auto, alleen 1 probleem is dat ik de bluetooth niet gepairt krijg.

Het zou als volgt moeten, pairing knopje op midden console 3 seconden indrukken, auto op contact zetten en na 3 seconden het knopje weer loslaten. Heb ook al langer geprobeerd, korter, maar helemaal niets en kan de auto niet vinden via bluetooth.

het pair knopje
Afbeelding

Ik heb de optielijst aan de hand van mijn vin nummer opgevraagd en daar staat ook in dat mijn auto is uitgerust met de volgende optie:

644 Universele Handy voorbereiding, bluetooth

dus het moet er in zitten, kijk ik in de boekjes, daar is ook de 4 cijferige bluetooth code opgeschreven. Die heb ik dus ook maar ik kom maar niet in pairing mode.

microfoontje is bedraad
Afbeelding

ik zie verder ook niets aan de kabels
Afbeelding

het moet er gewoon in zitten. Er is 1 oud topic van van een vergelijkbaar probleem;
viewtopic.php?f=37&t=8717&start=30

daar was het knopje defect, maar dan moet ik door de draadjes even tijdelijk aan elkaar te maken daaronder het zelfde toch kunnen kijken of het idd daar aan ligt? Iemand enige idee welke 2 kleuren? Want het is puur voor het pairen dat knopje, verder heb je hem nooit nodig.

Iemand nog andere ideeën wat ik misschien verkeerd doe?
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019

U-car

Re: Bluetooth E46 pairen

Bericht door U-car » 17 sep 2013, 05:30

Dat knopje is in eerste instantie bedoeld om mee te kunnen bellen ;).

Ik heb op youtube destijds een howto gevonden. Even zoeken op bleutooth pairing e46.
En anders even googlen. Bij kwam de verbinding wel tot staand, maar mijn microfoon werkt (nog) niet helaas.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R

Joostb

Bericht door Joostb » 17 sep 2013, 16:45

volgens het filmpje op youtube werkt het bij mij niet. Ik verdenk dus nu dat het knopje of zo niet goed meer is...

Danny32

Bericht door Danny32 » 18 sep 2013, 02:05

Houdt je wel de pairing-knop ingedrukt terwijl je de contactsleutel van stand 0 naar 1 draait? Dit werd me niet helemaal duidelijk uit je verhaal.
De eerste keer lukte het bij mij ook niet omdat ik het boekje net niet goed had begrepen..

Joostb

Bericht door Joostb » 19 sep 2013, 20:45

ja ik hou het knopje ingedrukt, vervolgens zet ik de auto op contact en laat hem pas weer los na 3 seconden daarop.

Ik krijg het vermoeden dat het knopje niet helemaal lekker meer is. Dus ik het los gehaald daaronder in de hoop dat er 2 draadjes aan zouden zitten dat ik zelf die schakeling even maak. maar er zitten er dus 4 aan dus dan ga ik er liever niet mee klooien.

Dus ga nog proberen dat te achterhalen op internet of zo, en anders toch maar eens naar de dealer. Of kun je hem met BMW scanner ook op pair modus zetten?

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 19 sep 2013, 21:13

Met Navcoder wel, maar of de gratis versie dat ook doet weet ik niet. Betaalde versie i.i.g. wel want die gebruik ik om te pairen. Maar vreemd dat je 4 draden hebt. De knop werkt meer als een puls. Liep volgens mij maar 1 draad vanaf de ULF naar toe.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

Joostb

Bericht door Joostb » 19 sep 2013, 21:26

oke even kijken of dat lukt met de gratis versie.

ja ik stond er ook van te kijken maar er zitten echt 4 draden aan het knopje

rechts is de stekker uit het middenconsole die naar de ULF gaat waarschijnlijk, en links de stekker die naar het 'pair' knopje gaat
Afbeelding

Danny32

Bericht door Danny32 » 19 sep 2013, 21:34

In je andere topic zag ik dat je ook al via pin 1 en 17 van de stekker hebt geprobeerd contact te maken.. ik vond dezelfde oplossing via google.

Je zou achterin je kofferbak kunnen kijken of alle stekkers nog aan de ULF module zitten. Aan de bestuurderskant de bekleding weghalen, hier zitten de modules van de radio, navigatie, cd wisselaar enz..

Volgens een Amerikaans forum zou je de telefoons en nummers van voorgaande eigenaren er uit kunnen halen door uit te lezen.
Je kan max 4 telefoons gebruiken, misschien is het geheugen vol..? Hier kan Marcel je misschien meer over vertellen.

Joostb

Bericht door Joostb » 19 sep 2013, 22:44

ja pin 1 en 17 had ik ook geprobeerd zonder succes, dus als ik even tijd heb volgend weekend dan ga ik het achter loshalen om het e.e.a te bekijken :)

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 20 sep 2013, 08:18

Danny32 schreef:Je kan max 4 telefoons gebruiken, misschien is het geheugen vol..? Hier kan Marcel je misschien meer over vertellen.
Danny, ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat. niet eens aan gedacht.

Deleting Devices
The paired BluetoothTM mobile phones can only be deleted as a single group
from the ULF control module.

The pairing procedure must first be activated, and then the send/receive
button on the installed eject-box or the pairing button located at the rear of the
center console must again be depressed for an additional 10 seconds after the
“Bluetooth Pairing” message is displayed on the radio in order to clear the list of
paired devices from the control module and the message “paired devices
deleted” is displayed.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”