pipen/kraken raamrubbers
-
RUDIEe46
pipen/kraken raamrubbers
hallo weet iemand hoe je van het piepen/kraken van de raamrubbers afkomt.ik heb een 318 van 2001.
sillikonen spray werkt niet,als je de ramen een tikje omlaag doet is het weg dus,
maar goed ik hoor het wel.
alvast bedankt
sillikonen spray werkt niet,als je de ramen een tikje omlaag doet is het weg dus,
maar goed ik hoor het wel.
alvast bedankt
-
Ome Cied
Re: pipen/kraken raamrubbers
denk dat hier weinig aan te doen is heb er zelf ook last van. even voorstellen (bij stel je zelf voor) zou wel zo netjes zijn misschien met een foto'tje van je beemer 
-
AlpinaDrachten
Vreemd geen last van.
Je zou zeggen dat ze een beetje 'plakken' als ze willen gaan piepen
Je zou zeggen dat ze een beetje 'plakken' als ze willen gaan piepen
-
Griffendahl
Is het wel het rubber, of is het dat stuk plastic wat er aan de binnenkant voor zit, waar ook je speakerkapje in zit ??
Rubbers hebben meestal van zichzelf niet echt een neiging tot piepen en kraken
-
Ome Cied
het kraakt bij mijn (zo lijkt het) rondom de voorste ramen. zou hier iets aan te doen zijn griffendahl?? heb er ook last van en soms best irritant (|Griffendahl schreef:Is het wel het rubber, of is het dat stuk plastic wat er aan de binnenkant voor zit, waar ook je speakerkapje in zit ??
-
superalio
Hefet het niet toevallig te maken met je sierlijsten (raamlijsten of hoe ze ook mogen heten)?
Ik heb dit namelijk ook en ik weet niet wat ik dan in zou moeten smeren aangezien het geluid vermoe dik wordt veroorzaakt door de deurstijl (rubber) dat tegen deze plastic sierlijsten aankomt.
Ik heb dit namelijk ook en ik weet niet wat ik dan in zou moeten smeren aangezien het geluid vermoe dik wordt veroorzaakt door de deurstijl (rubber) dat tegen deze plastic sierlijsten aankomt.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Dit zijn de lijsten waar Griffendahl het over heeft.
Ennuh, probeer je raam eens een piepklein stukje te laten zakken.
Dikke kans dat het kraken dan weg is.
Ik heb gehoord dat het raammechanisme de boosdoener is, en dat je hiervoor een nieuwere versie bij de
dealer kunt kopen. (ja... kopen €€€)
Insmeren heeft idd geen zin, ik heb bij mij rubberstick geprobeert, en siliconenspray.
Zowel op het kunstof gesmeerd, als op de rubbers.
Ennuh, probeer je raam eens een piepklein stukje te laten zakken.
Dikke kans dat het kraken dan weg is.
Ik heb gehoord dat het raammechanisme de boosdoener is, en dat je hiervoor een nieuwere versie bij de
dealer kunt kopen. (ja... kopen €€€)
Insmeren heeft idd geen zin, ik heb bij mij rubberstick geprobeert, en siliconenspray.
Zowel op het kunstof gesmeerd, als op de rubbers.
Mijn cabrio heeft hier ook last van, zoals bijna alle e46 cabrio's.
Bij de cabrio is dit rubber uitgevoerd met een laagje vilt, ik weet niet of dit bij de andere modellen ook zo is?
Ik heb in ieder geval een tip van een duits forum opgevolgd: het rubber insmeren met een klein beetje wasverzachter...
En sinds deze behandeling vorige maand is het weer heerlijk stil in de auto! Geeft ook verder geen rommel of vettigheid af.
KJ
Bij de cabrio is dit rubber uitgevoerd met een laagje vilt, ik weet niet of dit bij de andere modellen ook zo is?
Ik heb in ieder geval een tip van een duits forum opgevolgd: het rubber insmeren met een klein beetje wasverzachter...
En sinds deze behandeling vorige maand is het weer heerlijk stil in de auto! Geeft ook verder geen rommel of vettigheid af.
KJ
BMW 318CI 2003 M-Technik II 
-
Stefan
Bij de dealer smeren ze het in met "Gummipflege" en dan ben je er een maand of 3 vanaf. Als je een permanente oplossing wil moet je de matzwarte sierlijsten vervangen door glanzend zwarte of chrome.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Ok, kun je misschien een plaatje maken, en aanduiden welke rubbers het nou om gaat?Stefan schreef:Bij de dealer smeren ze het in met "Gummipflege" en dan ben je er een maand of 3 vanaf. Als je een permanente oplossing wil moet je de matzwarte sierlijsten vervangen door glanzend zwarte of chrome.
Ik heb de rubbers aan de binnenkant namelijk lopen invetten. (zoals je dit doet tegen vastvriezen)
Wil ik ook wel weten Stefan, sinds een maand hier ineens ook last van x|
Heb je overigens al gestemd in het TouringTopic? (link in m'n onderschrift)
Heb je overigens al gestemd in het TouringTopic? (link in m'n onderschrift)
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Heb er ook last van,en het werkt me erg op mijn zenuwen.
-
Ome Cied
i now how you feelWiD schreef:Heb er ook last van,en het werkt me erg op mijn zenuwen.
-
Jussi
Bij mij piept sinds kort de rubber die het voor- en achterraam scheidt bij de cabrio. Dacht ook al om er een beetje vaseline op te smeren maar misschien maar eerst wasverzachter gebruiken.
-
RUDIEe46
klopt als je je ramen een tikje omlaag doet is het weg maar ja da doe je ook nie altijd.
maar ik zal wasverzachter wel eens proberen. en ik zal me ook wel even voorstellen en een fototje plaatsen.
maar ik krijg mn foto nie op maat dus,,
maar ik ben er mee bezig,,,,
bedankt iedereen
groet RUDIE e46
maar ik zal wasverzachter wel eens proberen. en ik zal me ook wel even voorstellen en een fototje plaatsen.
maar ik krijg mn foto nie op maat dus,,
maar ik ben er mee bezig,,,,
bedankt iedereen
groet RUDIE e46