Tips?
Tips?
Beste mensen,
Zodra ik de E60 heb gekocht zal ik me met foto's netjes even voor gaan stellen, maar voor nu even wat kleine vragen. Ik heb namelijk een nette E60 te koop zien staan waar ik gisteren mee ben gaan rijden. Nu ben ik helemaal verliefd, ondanks toch een paar kleine puntjes die ik hier graag even wil voorleggen aan jullie als kenners. De auto die ik wil kopen betreft een 523i uit 2005 met zo'n 120.000 km. Er zit NAP bij de auto.
- De auto zit er netjes uit, maar op 3 punten zie ik duidelijk slijtage;
- de instaplijsten (heet dat zo) het lijken wel slechte kwaliteit stickers, is dat normaal en is er iets aan te doen?
- de sleutels (insteek met startknop) behuizingen bladderen af, is dat normaal en is er iets aan te doen?
- chrome op de pookknop van de automaat bladderd, ook weer de vraag, is dat normaal en is er iets aan te doen?
- Het stuur kraakt een beetje rubberachtig bij het draaien, is dat het vloeistofniveau zoals in andere posts beschreven?
- Ondanks de xenon zit er een knopje voor de hoogteverstelling van de koplampen, betekent dat dit niet de originele koplampen zijn? Want standaard kun je xenon toch niet in hoogte verstellen, of in een 5-serie wel?
- Laatste onderhoudsbeurt is bij 90.000 km geweest (in elk geval geen andere beurten terug te vinden in het boekje), wat kan ik verwacht nu bij 120.000 km?
Komende dinsdag ga ik met de auto naar mijn eigen garagehouder (niet BMW-dealer). Hij zal de auto op technische staat bekijken, maar jullie kennen ongetwijfeld de zwakke punten. Dus waar moeten we zeker even goed naar kijken?
Andere/overige tips zijn ook nog welkom.
Alvast bedankt voor jullie inspanningen.
Zodra ik de E60 heb gekocht zal ik me met foto's netjes even voor gaan stellen, maar voor nu even wat kleine vragen. Ik heb namelijk een nette E60 te koop zien staan waar ik gisteren mee ben gaan rijden. Nu ben ik helemaal verliefd, ondanks toch een paar kleine puntjes die ik hier graag even wil voorleggen aan jullie als kenners. De auto die ik wil kopen betreft een 523i uit 2005 met zo'n 120.000 km. Er zit NAP bij de auto.
- De auto zit er netjes uit, maar op 3 punten zie ik duidelijk slijtage;
- de instaplijsten (heet dat zo) het lijken wel slechte kwaliteit stickers, is dat normaal en is er iets aan te doen?
- de sleutels (insteek met startknop) behuizingen bladderen af, is dat normaal en is er iets aan te doen?
- chrome op de pookknop van de automaat bladderd, ook weer de vraag, is dat normaal en is er iets aan te doen?
- Het stuur kraakt een beetje rubberachtig bij het draaien, is dat het vloeistofniveau zoals in andere posts beschreven?
- Ondanks de xenon zit er een knopje voor de hoogteverstelling van de koplampen, betekent dat dit niet de originele koplampen zijn? Want standaard kun je xenon toch niet in hoogte verstellen, of in een 5-serie wel?
- Laatste onderhoudsbeurt is bij 90.000 km geweest (in elk geval geen andere beurten terug te vinden in het boekje), wat kan ik verwacht nu bij 120.000 km?
Komende dinsdag ga ik met de auto naar mijn eigen garagehouder (niet BMW-dealer). Hij zal de auto op technische staat bekijken, maar jullie kennen ongetwijfeld de zwakke punten. Dus waar moeten we zeker even goed naar kijken?
Andere/overige tips zijn ook nog welkom.
Alvast bedankt voor jullie inspanningen.
Re: Tips?
Is de wagen taxi geweest? of van oudere mensen die alleen maar kleine stukjes rijden?
De slijtage van instap en sleutel en pookknop doet toch iets anders vermoeden.
Xenon heeft automatische hoogte verstelling dus die kun je niet handmatig bedienen.
Vreemd verhaal, vraag even aan je garagehouder of ie de wagen kan uitlezen en zo verborgen gebreken naar boven kan halen.
Succes.
De slijtage van instap en sleutel en pookknop doet toch iets anders vermoeden.
Xenon heeft automatische hoogte verstelling dus die kun je niet handmatig bedienen.
Vreemd verhaal, vraag even aan je garagehouder of ie de wagen kan uitlezen en zo verborgen gebreken naar boven kan halen.
Succes.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: Tips?
Tja, lastig te zeggen dit. In elk geval is het laatste zichtbare onderhoud van januari 2011 en daarna is er niets bekend. Alleen dat de auto 30.000 km gereden heeft... Ik vind dat frappant, zeker omdat ik alle onderhoudspapier van mijn eigen auto keurig op orde heb. In elk geval morgen de verkoper hiervan op de hoogte stellen en hem met de vorige eigenaar laten bellen of hij ook nog iets kan overleggen.
Wat betreft de xenon, dit moeten dan vervangen lampen zijn. Want de hoogte verstellingknopje zit toch echt in de auto. Kan dat kwaad als dat niet de originele lampen zijn?
Wat betreft de xenon, dit moeten dan vervangen lampen zijn. Want de hoogte verstellingknopje zit toch echt in de auto. Kan dat kwaad als dat niet de originele lampen zijn?
Re: Tips?
Welke koplampen zitten erin ? Met reflector of met lens ? Eventueel een foto posten als je niet zeker bent.
Aantal mogelijk heden :
- Aftermarket Xenon lampen in de halogeenkoplampen geplaatst. Is verboden.
- Volledige halogeenkoplamp vervangen door xenon. Dan heb je heel waarschijnlijk niet de verplichte hoogteregeling en sproeiers. Dus ook verboden.
- Zeer kleine kans dat alleen de knop vervangen geweest is. In elk geval is deze knop nooit geleverd geweest op een auto met xenon koplampen.
Aantal mogelijk heden :
- Aftermarket Xenon lampen in de halogeenkoplampen geplaatst. Is verboden.
- Volledige halogeenkoplamp vervangen door xenon. Dan heb je heel waarschijnlijk niet de verplichte hoogteregeling en sproeiers. Dus ook verboden.
- Zeer kleine kans dat alleen de knop vervangen geweest is. In elk geval is deze knop nooit geleverd geweest op een auto met xenon koplampen.
525d E61 2007 pre-LCI
-
matheeuwissen
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Tips?
Het is in Nederland niet verboden xenon in normale koplampen te plaatsen.
Verder kan het zijn dat de auto ondanks nap toch meer km heeft.
Is de auto ingevoerd?
Verder kan het zijn dat de auto ondanks nap toch meer km heeft.
Is de auto ingevoerd?
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: Tips?
30.000 km in een kleine 3 jaar tijd (ca. 10.000 km per jaar dus) is best mogelijk toch voor een benzine uitvoering?
Daarnaast komen veel onderhoudszaken pas na 30.000+ km terug in de onderhoudsintervallen (filters, remblokken, autocontrole e.d.), dus weinig of geen uitgevoerd onderhoud zou mogelijk zijn. Maar ik zou sowieso wel even goed kijken wat er bij de 'Onderhoudsmeldingen' in de boardcomputer allemaal staat als aankomend onderhoud.
Het probleem met de instaplijsten en pook heb ik trouwens ook bij mijn E60 uit 2005.
Instaplijsten wordt veroorzaakt doordat de dorpels helaas niet volledig waterdicht zijn. Met name in de winter blijft er dan pekelwater achter in de dorpels die het aluminium aantasten. Enige manier om daar vanaf te komen is volgens mij de instaplijsten vervangen. Kost iets van € 150,- heb ik geloof ik weleens gelezen ergens.
Daarnaast komen veel onderhoudszaken pas na 30.000+ km terug in de onderhoudsintervallen (filters, remblokken, autocontrole e.d.), dus weinig of geen uitgevoerd onderhoud zou mogelijk zijn. Maar ik zou sowieso wel even goed kijken wat er bij de 'Onderhoudsmeldingen' in de boardcomputer allemaal staat als aankomend onderhoud.
Het probleem met de instaplijsten en pook heb ik trouwens ook bij mijn E60 uit 2005.
Instaplijsten wordt veroorzaakt doordat de dorpels helaas niet volledig waterdicht zijn. Met name in de winter blijft er dan pekelwater achter in de dorpels die het aluminium aantasten. Enige manier om daar vanaf te komen is volgens mij de instaplijsten vervangen. Kost iets van € 150,- heb ik geloof ik weleens gelezen ergens.
Re: Tips?
Kijk eens goed naar het licht verstel knopje. Deze is waarschijnlijk (bij mij iig) voor het verstellen van de lichtsterkte van de interieur verlichting & dashboard.
Pookknop komt vaker voor, vervangen kost nog geen 75 voor een originele nieuwe geloof ik.
Kraken van stuur hebben vele funfers, ook een kwaaltje.. Is 99 vd 100 keer niet de truc met het stuur 20x l&r omgooien.. Zit volgens mij niet in de pomp o.i.d.
Pookknop komt vaker voor, vervangen kost nog geen 75 voor een originele nieuwe geloof ik.
Kraken van stuur hebben vele funfers, ook een kwaaltje.. Is 99 vd 100 keer niet de truc met het stuur 20x l&r omgooien.. Zit volgens mij niet in de pomp o.i.d.
E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
Re: Tips?
Kijk goed naar het onderhoud, beurten optijd en nog veel belangrijker zijn ze überhaupt uitgevoerd ?
Opties : goed kijken naar je wensen, beter nu een €1000,00 meer uitgeven. Achteraf baal je en bouw je het er niet meer in..
Pdc, Navi Pro, Schuifkanteldakje, Adaptieve koplampen (meesturend : geweldig !)
Zorg bij aankoop dat de auto op goede a-merk banden staat, dit scheelt gauw €1000,00 als ze er nog niet onder zitten.
Controleren bij standkachel uitrusting of deze werkt (demo vragen) en of er afstandsbedieningen bij zitten als die optie erop zit.
Verder gewoon een goede proefrit maken, en niet te voorzichtig gewoon lekker een paar uur goed rijden.. Niet verkrachten of trappen want dat doe je ook niet als ie van jou is
En wees na de rit reëel, er staan er vele te koop. Als deze je niet past staan er veel meer te koop !
Veel suc6
Opties : goed kijken naar je wensen, beter nu een €1000,00 meer uitgeven. Achteraf baal je en bouw je het er niet meer in..
Pdc, Navi Pro, Schuifkanteldakje, Adaptieve koplampen (meesturend : geweldig !)
Zorg bij aankoop dat de auto op goede a-merk banden staat, dit scheelt gauw €1000,00 als ze er nog niet onder zitten.
Controleren bij standkachel uitrusting of deze werkt (demo vragen) en of er afstandsbedieningen bij zitten als die optie erop zit.
Verder gewoon een goede proefrit maken, en niet te voorzichtig gewoon lekker een paar uur goed rijden.. Niet verkrachten of trappen want dat doe je ook niet als ie van jou is
En wees na de rit reëel, er staan er vele te koop. Als deze je niet past staan er veel meer te koop !
Veel suc6
E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
Re: Tips?
Een half uur op de brug van mijn vaste garage en op een paar nieuwe remschijven en blokken na is de auto prima in orde.
Ga zelf nog wel de deurlijsten en pookknop aanpakken en misschien gun ik mezelf nog wel een nieuwe sleutel. In elk geval staat de auto vanaf deze week op mijn oprit te glimmen.
Komende dagen zal ik wel even met foto's mezelf voorstellen in het juiste topic.
Bedankt voor de tips in elk geval.
Ga zelf nog wel de deurlijsten en pookknop aanpakken en misschien gun ik mezelf nog wel een nieuwe sleutel. In elk geval staat de auto vanaf deze week op mijn oprit te glimmen.
Komende dagen zal ik wel even met foto's mezelf voorstellen in het juiste topic.
Bedankt voor de tips in elk geval.


