Race chip
Race chip
http://www.racechip.nl/chiptuning/bmw/5 ... /index.php
Iemand dit wel eens overwogen ?
Collega's van me rijden er massaal mee rond (met 1 en 3 series)
Iemand dit wel eens overwogen ?
Collega's van me rijden er massaal mee rond (met 1 en 3 series)
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: Race chip
Het blijft een powerbox als ik het zo zie. Geen idee of het te vergelijken is met een standaard chiptuning programma. Ik houd het zelf liever bij normale chiptuning.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Race chip
Ja, ik heb de eenvoudigste versie toegepast met het doel brandstof te besparen en de volgende beredenering (ja, ik ben een rekenaar
):
Theorie: tot 1 liter besparen per 100km is dus € 1,40 per 100km besparen oftewel 1,4 €cent/km
€ 129 / € 0,014 = 9214km
Met 32.000km / jaar zou ik dat in 3,7maanden terug hebben verdiend.
Feit dat er staat dat het tot 1 l/100km kan worden bespaard geeft nog wat ruimte.
Als ik maar 0,5 liter per 100km kan besparen is de terugverdientijd dus 7,4maanden.
Praktijk: Halverwege juni 2013 geïnstalleerd:
Ervoor: ca. 20200km met ca. 1552liter = 13.02 km/l = 7,68 l/100km
Erna: ca. 20900km met ca. 1543liter = 13.55 km/l = 7,38 l/100km
Praktijk Besparing 0,3l/100km: na 30700km heb ik de box terugverdiend daarna wordt het verdienen
Maar er zijn natuurlijk nog meer factoren die invloed hebben op het verbruik...
Er zitten wat draaiwieltjes in waarmee je de nadruk kunt leggen op de performance of het milieu.
Het is dus kiezen tussen meer vermogen/koppel of besparen op het verbruik.
Theorie: tot 1 liter besparen per 100km is dus € 1,40 per 100km besparen oftewel 1,4 €cent/km
€ 129 / € 0,014 = 9214km
Met 32.000km / jaar zou ik dat in 3,7maanden terug hebben verdiend.
Feit dat er staat dat het tot 1 l/100km kan worden bespaard geeft nog wat ruimte.
Als ik maar 0,5 liter per 100km kan besparen is de terugverdientijd dus 7,4maanden.
Praktijk: Halverwege juni 2013 geïnstalleerd:
Ervoor: ca. 20200km met ca. 1552liter = 13.02 km/l = 7,68 l/100km
Erna: ca. 20900km met ca. 1543liter = 13.55 km/l = 7,38 l/100km
Praktijk Besparing 0,3l/100km: na 30700km heb ik de box terugverdiend daarna wordt het verdienen
Maar er zijn natuurlijk nog meer factoren die invloed hebben op het verbruik...
Er zitten wat draaiwieltjes in waarmee je de nadruk kunt leggen op de performance of het milieu.
Het is dus kiezen tussen meer vermogen/koppel of besparen op het verbruik.
Re: Race chip
Maar ben je er tevreden mee ?
Ik heb een tankpas...als je begrijpt wat ik bedoel....:-)
Ik heb een tankpas...als je begrijpt wat ik bedoel....:-)
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
-
Edgar1234
Re: Race chip
Mooie prijs... Om je auto naar de
te helpen...
Ga gewoon naar een goede tuner..
Ga gewoon naar een goede tuner..
Re: Race chip
ik heb ook een half jaar een racechip pro gehad en ik was er echt wel tevreden van
het ging mij niet echt om zuiniger te zijn maar om wat meer power te hebben.
ik deze er pas uit gehaald om dat ik naar keuring moest (belgie), ik had ook wat gespeeld met de instelling van dat ding en was standaard geleverd met b/1 en ik ben uit eindelijk op f/3 uit gekomen en dat was echt wel een wereld van veschil. veel vlotter op trekken en veel makkelijk als je is iemand voorbij moest.
en het gaat hier om een 525d met 163pk dus de terug gevoerde versie
ik heb nooit spijt gehad dat ik dat ding gekocht heb en hij gaat er gewoon weer terug in dit weekend
edit edgar
kun je 1 voorbeeld geven van iemand die daar door de auto in de soep heeft gereden?
het ging mij niet echt om zuiniger te zijn maar om wat meer power te hebben.
ik deze er pas uit gehaald om dat ik naar keuring moest (belgie), ik had ook wat gespeeld met de instelling van dat ding en was standaard geleverd met b/1 en ik ben uit eindelijk op f/3 uit gekomen en dat was echt wel een wereld van veschil. veel vlotter op trekken en veel makkelijk als je is iemand voorbij moest.
en het gaat hier om een 525d met 163pk dus de terug gevoerde versie
ik heb nooit spijt gehad dat ik dat ding gekocht heb en hij gaat er gewoon weer terug in dit weekend
edit edgar
kun je 1 voorbeeld geven van iemand die daar door de auto in de soep heeft gereden?
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: Race chip
IK heb over de betreffende chip destijds veel zitten inlezen en inderdaad hoge vermogen winsten en toch een mooie prijs.
Nooit wat negatiefs over de betreffende module tegengekomen.
Destijds was dit bedoeld voor de bedrijfsbus en die zou van 165 pk naar 205 pk gaan.
Dit omdat we wel ééns met een kraan achter de bus rijden.
Het hele feest is niet doorgegaan toen omdat de bus is ingeruild.
Nooit wat negatiefs over de betreffende module tegengekomen.
Destijds was dit bedoeld voor de bedrijfsbus en die zou van 165 pk naar 205 pk gaan.
Dit omdat we wel ééns met een kraan achter de bus rijden.
Het hele feest is niet doorgegaan toen omdat de bus is ingeruild.
Re: Race chip
Ik ben ook wel benieuwd naar concrete negatieve verhalen.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: Race chip
die vind je niet heb er ook naar gezocht.
het enige wat zo een race chip doet is de inspuiting optimaliseren en de turbo druk met max 0.2 bar verhogen
ik wil toch wel is weten wat het verschil met een echt chip tuner is.
die doet gewoon hetzelfde alleen rechtstreeks op de ecu van de auto deze onderschept het originele en maakt dat optimaal en het is niet dat het maar wat weerstandjes zijn want dat is allang achterhaald.
hier zit een processor in die ik weet niet hoe vaak per seconden het signaal verbeterd.
ieder zijn eigen keuze natuurlijk maar dat het slecht is voor je motor is gewoon nog van vroeger met zo een simpel weerstandje en dat is dit echt niet
het enige wat zo een race chip doet is de inspuiting optimaliseren en de turbo druk met max 0.2 bar verhogen
ik wil toch wel is weten wat het verschil met een echt chip tuner is.
die doet gewoon hetzelfde alleen rechtstreeks op de ecu van de auto deze onderschept het originele en maakt dat optimaal en het is niet dat het maar wat weerstandjes zijn want dat is allang achterhaald.
hier zit een processor in die ik weet niet hoe vaak per seconden het signaal verbeterd.
ieder zijn eigen keuze natuurlijk maar dat het slecht is voor je motor is gewoon nog van vroeger met zo een simpel weerstandje en dat is dit echt niet
-
Edgar1234
Re: Race chip
Ga maar is Google en op powerbox....
Ook niet elke tuner is goed... Alleen een die maatwerk levert wat een powerbox en de 250 euro tuners niet doen..
Tunen naar de staat van je auto dus.. Elke zelfde auto is toch weer anders..
Deze discussies zie je op elk forum naar voren komen..
Een goede tuner is niet voor niks een paar uur bezig..
Ook niet elke tuner is goed... Alleen een die maatwerk levert wat een powerbox en de 250 euro tuners niet doen..
Tunen naar de staat van je auto dus.. Elke zelfde auto is toch weer anders..
Deze discussies zie je op elk forum naar voren komen..
Een goede tuner is niet voor niks een paar uur bezig..
Re: Race chip
ik persoonlijk zou er nooit voor kiezen. Uiteindelijk heb je er het raden naar wat het kastje exact doet en moet je de fabrikant maar geloven.
Dan liever de voor jouw motor geoptimaliseerde aanpak die een goede tuner aanbied, gestaafd met meetwaardes.
Dan liever de voor jouw motor geoptimaliseerde aanpak die een goede tuner aanbied, gestaafd met meetwaardes.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Race chip
ieder zijn eigen keuze natuurlijk.
maar deze dingen worden slechter gemaakt door mensen met een echte chiptuning en door mensen wat zo een ding hebben worden ze net goed gepraat.
ik heb echt nog geen enkel verhaal gehoord dat deze de motor kapot heeft gemaakt.
maar natuurlijk heb ik respect voor ieder zijn mening.
maar deze dingen worden slechter gemaakt door mensen met een echte chiptuning en door mensen wat zo een ding hebben worden ze net goed gepraat.
ik heb echt nog geen enkel verhaal gehoord dat deze de motor kapot heeft gemaakt.
maar natuurlijk heb ik respect voor ieder zijn mening.
Re: Race chip
Wat ik echter niet begrijp is dat sommige tunings-ingrepen de auto zuiniger laat rijden met meer vermogen.
Waarom rollen ze dan niet op die manier de fabriek uit?
Waarom rollen ze dan niet op die manier de fabriek uit?
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
-
Edgar1234
Re: Race chip
Dat zuiniger worden moet je ook echt met een korreltje zout nemen...Knakkel schreef:Wat ik echter niet begrijp is dat sommige tunings-ingrepen de auto zuiniger laat rijden met meer vermogen.
Waarom rollen ze dan niet op die manier de fabriek uit?
Het kan wel een goede USP zijn om het thuis bij je vrouw/vriendin te kunnen verkopen

