File parkeren
File parkeren
Ik vermijd het vaak, maar soms kan je niet anders... zat laatst weer enorm te prutsen hiermee.
Welke punten houden jullie aan als je echt strak moet inparkeren, dus met het indraaien en trugdraaien zodat jeje velgen heel houd en de neus niet schaaft?
Welke punten houden jullie aan als je echt strak moet inparkeren, dus met het indraaien en trugdraaien zodat jeje velgen heel houd en de neus niet schaaft?
Re: File parkeren
Ik heb er in principe weinig problemen mee maar moet zeggen ALS het een keer niet lukt dan ben ik ook wel even bezig ook haha
Ik hou zelf op 1 of andere manier altijd aan dat als ik de kont van de geparkeerde auto achterin het achterste zijruitje van mijn eigen auto zie dat ik vanaf daar begin te draaien en de rest gaat eigenlijk op intuitie (h)
maar ik steek liever nog een keertje als ik iets verder van de stoep sta dan dat ik met risico dichtbij de stoeprand parkeer
Maar de moeilijkheidsgraad is ook elke keer anders he, soms heb je een zee aan ruimte en de andere keer is het echt secuur werk
Ik hou zelf op 1 of andere manier altijd aan dat als ik de kont van de geparkeerde auto achterin het achterste zijruitje van mijn eigen auto zie dat ik vanaf daar begin te draaien en de rest gaat eigenlijk op intuitie (h)
maar ik steek liever nog een keertje als ik iets verder van de stoep sta dan dat ik met risico dichtbij de stoeprand parkeer
Maar de moeilijkheidsgraad is ook elke keer anders he, soms heb je een zee aan ruimte en de andere keer is het echt secuur werk
haha okay dan!
hoe ik et geleerd heb (in een polo) is idd ook achterraampje/kont daarna je eigen rechter spiegel en kont van de andere wagen op een lijn als trugdraai punt, maar heb dan vaak et idee dat ik met mijn neus ga schaven...
hoe ik et geleerd heb (in een polo) is idd ook achterraampje/kont daarna je eigen rechter spiegel en kont van de andere wagen op een lijn als trugdraai punt, maar heb dan vaak et idee dat ik met mijn neus ga schaven...
- marcovandaar
Mike schreef:Ik heb er in principe weinig problemen mee maar moet zeggen ALS het een keer niet lukt dan ben ik ook wel even bezig ook haha![]()
Zo doe ik het ook, als je genoeg ruimte tussen jou en de geparkeerde hebt voordat je begint in te draaien raak je nooit de stoep.
maar ik steek liever nog een keertje als ik iets verder van de stoep sta dan dat ik met risico dichtbij de stoeprand parkeer![]()
dat doe ik ook wel eens want o wee als er een krassen op me velgen komen
EX BMW: 325 clubsport - CarbonSchwarz
Huidige BMW: M3 Cabrio - CarbonSchwarz
Huidig BMW e92 M3 - jerez schwarz
Huidige BMW: M3 Cabrio - CarbonSchwarz
Huidig BMW e92 M3 - jerez schwarz
-
Griffendahl
Ik heb niet echt vaste ijkpunten ofzo, draai hem er gewoon op gevoel erin... Bij mijn vorige woning moest ik elke dag fileparkeren en op mijn huidige werk ook elke dag eigenlijk. Denk er niet zo bewust meer bij na, gaat eigenlijk vanzelf... 
Ik heb zelf op een gegeven moment dat ik de auto zo goed ken dat ik de neus gewoon ergens langs durf te draaien met een cm ertussen, dat is die intuitie zeg maar moeilijk uit te leggen haha.joost schreef:haha okay dan!
ik moet et gewoon maar eens meer gaan doen dus 
toen ik nog thuis woonde moest ik ook elke dag fileparkeren en in rdam ook enzo toen deed ik dat regelmatig maar waar ik nu woon hoef ik eigenlijk nooit meer zo te parkeren zelden komt dat voor.
Heb het ook eens vanaf de passagierstoel geprobeerds is idd lastig
Nee hoor, begrijp wat je bedoelt en dat is iid overzichtelijker.
BTW heb met alletwee de kanten geen moeite
Nee hoor, begrijp wat je bedoelt en dat is iid overzichtelijker.
BTW heb met alletwee de kanten geen moeite
Ik doe het ook (te) weinig en ben er dan ook zeker geen held in (vind het nog steeds lastig de afstand goed in te schatten)
Ik voorkom dan ook meestal dat ik moet fileparkeren en rij een stukje verder tot ik em wel ergens normaal kan neerzetten
Ik voorkom dan ook meestal dat ik moet fileparkeren en rij een stukje verder tot ik em wel ergens normaal kan neerzetten

Mooi zwart is niet lelijk!
PDC
De kont van de e46 en zeker de coupe is lastig te zien en in te schatten, daarom is pdc wel een must.
Verder gewoon op gevoel, heb hiervoor een opel corsa gereden met platte kont en daar heb ik het een beetje meer geleerd.
De kont van de e46 en zeker de coupe is lastig te zien en in te schatten, daarom is pdc wel een must.
Verder gewoon op gevoel, heb hiervoor een opel corsa gereden met platte kont en daar heb ik het een beetje meer geleerd.
BMW 330Ci Executive '01 (AUT5) Steptronic,
Custom:
- CCFL Angel eyes 7000k
- OEM Xenon koplampen
- OEM Autodim. binnenspiegel
- OEM PDC strip met WAECO MWE850
Wishlist: - MTEC II pakket,
Custom:
- CCFL Angel eyes 7000k
- OEM Xenon koplampen
Ik heb PDC maar de ervaring heeft mij geleerd hier niet blindelings op te vertrouwen.
Als een paaltje precies tussen 2 sensoren dan pikt ie em niet op
(blinke hoek zeg maar)
Als een paaltje precies tussen 2 sensoren dan pikt ie em niet op

Mooi zwart is niet lelijk!
Ja goed, maar je kijkt natuurlijk wel eerst waar je hem neerzet. En PDC is ook niet bedoeld om het hele parkeren uit handen te nemen, het is slecht een heel handig hulpje. hiermee zet je hem net iets verder weg dan normaalGuiding schreef:Ik heb PDC maar de ervaring heeft mij geleerd hier niet blindelings op te vertrouwen.
Als een paaltje precies tussen 2 sensoren dan pikt ie em niet op(blinke hoek zeg maar)
BMW 330Ci Executive '01 (AUT5) Steptronic,
Custom:
- CCFL Angel eyes 7000k
- OEM Xenon koplampen
Custom:
- CCFL Angel eyes 7000k
- OEM Xenon koplampen
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Ik heb het zelfden hoeven te doen.
Kon het met de lesauto perfect, nu ben ik elke keer aan het klooien.
Niet omdat ik geen afstand kan inschatten betreft de ruimten, maar omdat ik bang ben mijn velgen
te beschadigen x|
Kon het met de lesauto perfect, nu ben ik elke keer aan het klooien.
Niet omdat ik geen afstand kan inschatten betreft de ruimten, maar omdat ik bang ben mijn velgen
te beschadigen x|
-
AlpinaDrachten
ik zet de auto ernaast en begin met de spiegel te stellen op de velg..
rest op gevoel
rest op gevoel